Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 98 van 130)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
23-3-2007 20:11
En dan maar hopen dat er een redelijk aantal aanwezig zijn zodat je nog even een leuk stackje kan bouwen (als het even kan met wat Xtro's erbij). Een paar losse punishers zou denk ik wel eens tot een resultaat kunnen leiden dat misschien het ontwerp ook niet helemaal zijn recht doet.

Ben benieuwd naar de bevindingen. (Zal er zelf hoogstwaarschijnlijk niet aanwezig zijn. Niks toe te voegen en zelf ook niet direct de neiging om eens een setje te bouwen/kopen.)
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
23-3-2007 20:29
rene, daar is het juist dat ik het om wil doen.
Er zijn een hoop mensen hier op het forum die beweren super bassen te hebben gebouwd maar gebruiken de kasten met 1 a 2 per kant. Daar is deze kast al niet voor gebouwd.

Maar ik wil nu wel eens zien of die kasten inderdaad met 2 stuks per kant zoveel beter presteren als een "standaard" BR118 kast met een aardige speaker.

En mochten er mensen zijn die er 4 0f meer hebben, dan zou een setje xtro's wel mooi wezen om nu eens te beluisteren en oordelen of de investering van een dergelijk systeem ook een zinvolle en vooral meerwaarde heeft ten opzichte van een set "standaard" bassen met toppen erop. (laten we het wel houden bij zelfbouw met componenten van een "Goed" merk en niet vergelijken met een dap soundmate set.)

We hebben het namelijk over een investering van 10.000 euro plus wanneer je met 2 xtro's en 4 punishers draait. De bijpassende amps vreten geld weg.. en vermogen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-3-2007 20:49

Watt-Xtra schreef:

Maar ik wil nu wel eens zien of die kasten inderdaad met 2 stuks per kant zoveel beter presteren als een "standaard" BR118 kast met een aardige speaker.
Die presteren altijd anders, een "hoornkast" mag je natuurlijk niet vergelijken met een BR.
BR zou ik voor shortthrow gebruiken en een hoornkast voor medium of longthrow. (vandaar ook dat je ook wel beide systemen ziet)

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-3-2007 10:22
martin, het verschil tussen de kasten en soorten is mij geheel duidelijk.
Waarom wil ik dan toch die vergelijkingen doen, horen?

Er zijn vele jongens hier op het forum die de punishers hebben gebouwd, A ik denk alleen omdat het een hype was, B omdat de kast plus speaker relatief goedkoop is, C je dan kunt zeggen dat je een setje bassen hebt van 3000 watt!!

Zoals al vaker aangehaald heb ik echter nog niemand zien berichten over wat de kasten nu daadwerkelijk presteren wanneer ze worden ingezet waarvoor ze bedoeld zijn, 3 of meer per kant met dikke amps erachter en voldoende passende tops. We praten dan ineens over feesten van 600 man of meer.

Echter hebben de meeste jongens hier "slechts" 2 van deze kastjes en gebruiken die bij feestjes met 80-150 man.
Dan kom ik tot de conclusie dat ze een totaal verkeerde kast hebben gekozen en hiervoor dus beter een "standaard" BR kastje hadden kunnen bouwen.

wat ik dus graag zou willen zien, horen. En dan concluderen:
A de punisher is niet zo goed als dat hier wordt geschreven
B de punisher wordt door veel mensen verkeerd gebruikt maar is voor zijn doel wel geschikt
C een standaard BR kast met passende amp is goedkoper en presteert beter waarvoor hier de punisher wordt gebruikt.

D de punisher is wel degelijk een SUPER kast en ik verkoop al mn BR kasten en ga aan de slag met een stel punishers.

Het gaat mij erom dat we inmiddels 100 pagina's hebben geschreven over deze kasten maar dat nog niemand daadwerkelijk een conclusie heeft kunnen trekken na aanleiding van een degelijke opstelling uit de praktijk. Dus 600 man plus, enkele kasten per kant met de xtro of andere hoorngeladen top met bijpassende amps en processor.

Want mijn idee is nog steeds. Voor 99% van de leden hier zal een punisher alleen maar duurder wezen dan een BR kast, plus dat een BR kast beter zal presteren.

Want 1000 man met BR kasten en flinke toppen is echt wel haalbaar. Disco, Live werk.
Techno, jumpstyle en gabber zou zwaar worden denk ik. maar de overige 90% moet ermee prima te doen zijn.
Voordeel hierbij is dat wanneer je slechts voor 100 man draait je aan een enkele 18" plus top op paal combi voldoende hebt. Zo kun je doorstapelen tot een man of 1000 met het betreffende aantal kasten.

En nu weer verder met stof happen..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
24-3-2007 10:41
Het gaat mij erom dat we inmiddels 100 pagina's hebben geschreven over deze kasten maar dat nog niemand daadwerkelijk een conclusie heeft kunnen trekken na aanleiding van een degelijke opstelling uit de praktijk. Dus 600 man plus, enkele kasten per kant met de xtro of andere hoorngeladen top met bijpassende amps en processor.
Mwoah, daar vergis je je in denk ik. Dieter heeft er al een tijdje meerdere draaien en ook ikzelf heb een paar keer met meerdere punishers op wat grotere gelegenheden gedraaid. In het buitenland wordt de kast ook veelvuldig gebouwd en zijn er goede ervaringen mee op grotere gelegenheden.

Je punt is wel duidelijk en daar is in de verschillende forums ook voldoende over geschreven. Hele goede hoornkast voor als je groot gaat met alle bijbehorende amps, ruimte, vervoer, opslag, investeringen etc. Voor de meesten hier is BR praktischer, compacter, breder inzetbaar en vooral goedkoper.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-3-2007 10:58
HE een antwoord naar mijn hart.. laugh :D

Jammer dat ik deze ervaringen dan nog niet heb gelezen, heb de vraag reeds meerdere malen gesteld over gebruikers ervaringen met een grotere stack punishers met bijpassende tops en amps.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
24-3-2007 13:03
Ik meen de door jouw gevraagde ervaringen in berichten van o.a. Dieter, Janbo, Contour en Ivo(2?) te hebben gezien. De zoekmachine staat wat dat betreft ter beschikking. Verder is het speakerplans forum een goede bron, met sinds enkele maanden zowaar een apart forum voor de Punisher en Xtro.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-3-2007 14:13
wat ik tot nu toe heb gelezen is dat deze punisher helemaal niet geschikt is voor de kleine feesten en pas begint te werken bij meerdere bij elkaar met deftige amps erachter.

waarom dan toch een heleboel van deze kasten enkel in gebruik zijn is mij een raadsel. Maar de vergelijking tussen een deftige BR en de punisher is volgens mij nog niet aan bod gekomen.
dus antwoorden op mijn vragen heb ik tot op heden niet gelezen/ gevonden.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
24-3-2007 14:33
Als jij zowel binnen als buitenfeesten doet zijn punishers leuk.. Niets voor DJ's die altijd in kleine kroegen draait oid. Een punisher doet z'n werk alleen ook goed, meerdere gaat harder/dieper... Maar goh, dat is bij BR kasten ook zo.

Ook zijn er genoeg mensen die de punishers inmiddels weer verkocht hebben.. Niet voor hun doel geschikt dus, ikzelf zit ook af en toe te denken om ze te verkopen.. Toch nog regelmatig feesten waar ze van pas komen (long throw).
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-3-2007 17:02

Watt-Xtra schreef:

waarom dan toch een heleboel van deze kasten enkel in gebruik zijn is mij een raadsel.
Jij komt toch ook niet met een vrachtwagen met oplegger als een vrachtwagen met vaste bak voldoet?
Daarnaast kan budget ook een rol spelen. (denk maar aan een tweede deftige eindtrap.)
Maar de vergelijking tussen een deftige BR en de punisher is volgens mij nog niet aan bod gekomen.
Je stelt je keuze van bepaalde type boxen af op het werk dat je het meeste doet. BR is short en Punisher is longthrow (lijkt mij toch duidelijk).

Bij een beetje tentfeest heb ik nog nooit uitsluitend BR kasten gezien.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)