Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 97 van 345)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
15-5-2005 12:10
Weet ik, maar ik ben niet zo iemand die eerst de cases op een tafel keilt en er daarna nog eens lekker mee gaat schuiven. De spullen worden niet door iemand anders gebruikt, dus ik vond het wel kunnen. (Onder mijn prodjusers zaten ze ook niet.)

Maar je hebt gelijk: met voetjes is in principe beter dan zonder.
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
16-5-2005 00:53
ik heb ook weer een actief weekendje achter de rug. de mixer en versterkercase zijn nu beide klaar, en ook volgestopt. iedere dag een kistje+wat andere kleine dingetjes is het streven, en tot nu toe gehaald. wink ;)

versterkerkistje om 11 uur vanochtend
versterkerkistje om 4 uur vanmiddag

versterkerkistje
meubel
mixercase

de kisten moeten voor 27 mei af zijn, (op de meubels en krachtverdeler na) dan gaat het spul op pad. de meubels moeten voor 3 juni klaar zijn.

morgen begin ik met de parrenkisten. daarna kan ik het iets rustiger aan doen, hoewel ik toch wel zat te doen heb. er moet nog een lichttafel worden schoongemaakt, en een lichtset moet nog worden bedraad.

de krachtstroomverdeler (met kistje uiteraard) moet voor 3 juni afzijn. daarop komen 2 16A krachtuitgangen. een voor de versterkers en anders troep, en een lijntje om de truss in te leggen. daarvoor maak ik zelf de 3 verdeelblokken, ieder pakt een andere fase. zo is de kabelzooi redelijk tegen te gaan. tegen die tijd komen vanzelf wel foto's.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
16-5-2005 12:17
Ziet dr netjes uit, lekker aan de timmer razz :p Ken het ergens van sneaky :V

1 Tipje bij de mixercase: in't vervolg de sloten aan de zijkant van de mixer doen, is een stuk prettiger tijdens het mixen wink ;)
Ennn wrom heb je dat handvat ondersteboven erin gezet? geheid dat iedereen dat ding nou op zn kop open doet razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MartijnVIP Lid
16-5-2005 13:53
die "iemand" ben ik alleen voorlopig. wink ;) het handvat zit ondersteboven omdat het anders niet uitkwam met het zwaartepunt. verder zitten er onderop ook rubbervoetjes (jaja laugh :D ) waardoor je wel kunt bedenken wat de onderkant is.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CyberDanceVIP Lid
16-5-2005 14:36
Ja die rubbervoetjes zijn de meningen verdeeld over sneaky :V shut up :X

Had trouwens samen met de kistjes van sylvia ook nog een 19" mixerkistje:
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/mix19_gr_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/mix19_gr_2.jpg
Zonder rubbervoetjes razz :p
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
16-5-2005 15:04

martijn] schreef:

knip
Net kistje, maar mijn Carver PM serie koelt toch echt van achter naar voren. Hé: daar heb jij geen ventilatiepaneel...
En voor de connectoren zou ik zwarten pakken, en die vanaf de achterzijde monteren.
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
16-5-2005 15:11

CyberDance schreef:

Ja die rubbervoetjes zijn de meningen verdeeld over sneaky :V shut up :X

Had trouwens samen met de kistjes van sylvia ook nog een 19" mixerkistje:
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/mix19_gr_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/mix19_gr_2.jpg
Zonder rubbervoetjes razz :p
Toch ook maar zo'n mixer aangeschaft? wink ;)
CyberDanceVIP Lid
16-5-2005 16:01
Nope razz :p Ik heb genoeg aan 5 djm600's razz :p Deze is voor PB, daar lever ik ook alle kisten voor. Aangezien we in dezelfde loods zitten en erg veel samenwerken is ook besloten alles identiek te houden qua cases etc..

Niek Bolscher schreef:

Net kistje, maar mijn Carver PM serie koelt toch echt van achter naar voren. Hé: daar heb jij geen ventilatiepaneel...
Vraag ik me toch af waar DIT gat in de achterkant dan voor zou kunnen zijn, ventilatieschoteltje misschien? laugh :D wink ;) Neem aan dat de warme lucht gewoon vooraan uit de versterker komt?
MartijnVIP Lid
16-5-2005 22:09
klopt ja. van de week naar de discozaak om wat ventilatieschoteltjes te halen. (de kist van de rookmachine krijgt er ook nog 2) de gaten zijn al geboord, dus alleen vastpoppen. de warme lucht komt er idd aan de voorkant uit.
MartijnVIP Lid
16-5-2005 23:27
vandaag niet veel aan de kisten gedaan. aan de parrenkisten ben ik niet toegekomen, wel heb ik 2 houten dozen gemaakt. Sietse wilde nieuwe versterkerrackjes. een 7HE en een 3HE kistje met een tunneldiepte van 52cm. foto 1 foto 2

Sietse wilt er geen beslag op, (alleen vlinders) aangezien hij kisten zonder beslag net zo mooi vind als met. de doorslag gaven de kosten. toch ga ik nog een keer een poging wagen. hoeken zouden er eigenlijk zowieso op moeten, en sluitprofiel/hoekprofiel/fliphandles (wilt ie nu inzagen (9mm underlayment, wright))/overzethoeken zijn zo duur ook niet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)