Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 94 van 219)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
13-5-2008 12:17

Yoghurt schreef:

Victor Junior schreef:

Om maar even ontopic te blijven: Joost (Yoghurt) heeft vandaag ook in m'n boes gecruised razz :p .
van Hilversum naar 's-Graveland en Kortenhoef gereden.
Wat moet jij in dat prachtige dorp van mij?
Ps: volgende keer kom ik wel langs laugh :D
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
15-5-2008 20:19

LJ DaAn] schreef:

Meatrack's zijn hoogstwaarschijnlijk veel lichter als subjes met ingebouwde versterker...
Heel simpel kijken, even een stukje hout op een weegschaal (onder de koppleing naar de auto) en kijken wat de kogeldruk is.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
GanzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
Berichten: 356
15-5-2008 22:00
Ik check meestal of ik de aanhanger nog kan optillen bij de koppeling dan merk je gauw genoeg hoe je beladen bent en of de kogeldruk niet teveel is happy :)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
Berichten: 9490
15-5-2008 23:09
Kogeldruk behoort rond de 35 kilo te liggen bij de meeste auto's
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-5-2008 23:36

Tom schreef:

Kogeldruk behoort rond de 35 kilo te liggen bij de meeste auto's
of tot 100kg bij veel busjes... heb liever iets meer kogeldruk dan dat de auto te gemakkelijk kan worden opgetild door de aanhanger...
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
15-5-2008 23:46
Zo ver als ik weet, en mijn kennis is niet al te hoog, dus ik kan er goed naast zitten. ashamed :$

Is te veel ook niet goed, op het moment dat je alleen voorwiel aandrijving hebt.
Je voorste banden hebben dan minder grip op het wegdek, aangezien het zwaartepunt na achter wordt verplaatst.
Focus on the customer and the rest will follow.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-5-2008 23:51

Marc Ebbers schreef:

Zo ver als ik weet, en mijn kennis is niet al te hoog, dus ik kan er goed naast zitten. ashamed :$

Is te veel ook niet goed, op het moment dat je alleen voorwiel aandrijving hebt.
Je voorste banden hebben dan minder grip op het wegdek, aangezien het zwaartepunt na achter wordt verplaatst.
er even van uitgaan dat je natuurlijk niet je auto al tot de nok toe gevuld hebt met spullen!!! want er mag en kan echt wel ietsje meer in de kofferbak dan 35 kg ofzo..

probeer een juiste balans te vinden. als hij trekt en stoot achter de auto dan is er teweinig kogeldruk. schuren ze door je wielkasten dan ben je definitief overbeladen. Een Tandemasser is gewoon een stuk fijner te beladen. Enige heikel... ook zn ding overbelaad je gemakkelijk...
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
15-5-2008 23:57

Watt-Xtra schreef:

Marc Ebbers schreef:

Zo ver als ik weet, en mijn kennis is niet al te hoog, dus ik kan er goed naast zitten. ashamed :$

Is te veel ook niet goed, op het moment dat je alleen voorwiel aandrijving hebt.
Je voorste banden hebben dan minder grip op het wegdek, aangezien het zwaartepunt na achter wordt verplaatst.
er even van uitgaan dat je natuurlijk niet je auto al tot de nok toe gevuld hebt met spullen!!! want er mag en kan echt wel ietsje meer in de kofferbak dan 35 kg ofzo..

probeer een juiste balans te vinden. als hij trekt en stoot achter de auto dan is er teweinig kogeldruk. schuren ze door je wielkasten dan ben je definitief overbeladen. Een Tandemasser is gewoon een stuk fijner te beladen. Enige heikel... ook zn ding overbelaad je gemakkelijk...
@watt xtra: was ook niet direct aan jouw, maar over het algemeen. Af en toe zie je welleens van die aanhangers rijden die veel te veeel kogeldruk hebben.....
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
16-5-2008 09:10
Onze aanhanger is een 2tons aanhanger. We denken er over om hem te laten (terug) keuren op ongeveer 1500 kilo. Het is een beetje lastig om een auto te vinden die 2 ton mag trekken. Want volgens mij is het zo, ook al is de kar leeg en hij mag tot 2 ton beladen zijn, mag je er niet mee rijden als je auto maar 1600 kilo mag trekken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-5-2008 11:04

Dj Spider schreef:

Onze aanhanger is een 2tons aanhanger. We denken er over om hem te laten (terug) keuren op ongeveer 1500 kilo. Het is een beetje lastig om een auto te vinden die 2 ton mag trekken. Want volgens mij is het zo, ook al is de kar leeg en hij mag tot 2 ton beladen zijn, mag je er niet mee rijden als je auto maar 1600 kilo mag trekken.
Hier zitten weer 2 kanten aan, wanneer jij een aanhanger rijbewijs hebt. E-achter B dan mag jij een treingewicht rijden van 7,5 ton. of het maximaal te trekken gewicht van een trekkend voortuig, nooit meer dan 7,5 ton tesamen. daarnaast is het zo dat je wel weer een aanhanger mag rijden welke 2 ton totaal massa aangeeft maar welke je maximaal belast met het maximaal te trekken gewicht van het trekkend voertuig. (indien jij dus wel E achter B hebt dan mag jij rustig jullie aanhanger achter de auto van 1600kg hebben zitten maar maximaal tot 1600kg beladen.) Snap je hem nog? laugh :D

Heb je nu geen E dan geldt het volgende: je totaal treingewicht is maximaal 3500 kg. Of het te trekken gewicht van het trekkend voertuig... nooit meer dan 1750 kg.

jouw aanhanger mag dus niet achter de auto indien je niet beschikt over een E bewijs. Ook met een jeep welke 3500 kg mag trekken mag jij niet rijden, treingewicht is immers boven de 3500kg.
Zonder E rijbewijs geldt het maximaal te beladen gewicht. Met E rijbewijs geldt het beladen gewicht welke op dat moment in de aanganger ligt, staat of zit. happy :)

RDW geeft volledige uitleg met tekeningen en dan nog is het onduidelijk. Agenten weten het ook vaak niet..
Zolang alles veilig is, je netjes houdt aan de maximale gewichten dan is er 9vd 10 keer niets aan de hand. Met een opel kadett een 2 tons aanhanger rijden is dus geen goed idee.
met een vito een 2 tons aanhanger rijden mag misschien niet maar wordt maar zelden moeilijk over gedaan... of je moet hem een ton overbeladen.

owja... wanneer je gepakt wordt met aanhanger als je te snel rijdt dan is de bekeuring hoger laugh :D merkte ik gisteren nadat ik weer eens een bekeuring ontving. Trajectcontrole....91 gereden waar je 100 mag... (ownee met aanhanger mag je max. 80km/h) laugh :D laugh :D angry
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)