Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 91 van 146)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
12-8-2009 23:39
Met Time machine was het niet gebeurd. wink ;)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-11-2024
13-8-2009 10:22

Douwe schreef:

Met Time machine was het niet gebeurd. wink ;)
Uhm... Dan moet je wel opgegeven dat hij moet back-uppen (EN wat EN wanneer).

Oftewel, zoals het appeltje zegt: Set it, then forget it.

En verwar die tekst absoluut niet met: Forget to set it.

Da's echt niet hetzelfde. Enne... Dat geldt ook voor Backup onder Windows. EN voor Shadow Copy Volume (hoewel dat laatste onder Vista en hoger volgens mij uit de doos al goed ingesteld staat voor user mappen).

Ik snap best dat de MAC fans vinden dat de MAC aangeprezen mag worden MAAR probeer dat wel met waarheden te doen (dingen zoals "ons kastje ziet er mooi uit" of "Een mac is geen burger king" of zo)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DouweVIP Lid
14-8-2009 01:30
@Dré, Op het moment dat m'n MBP contact heeft met mijn Airport, start onmiddelijk de backup.
Meestal voordat ik dat ding nodig heb, is de backup al voltooid. Met tekeningen haal je makkelijk een gig of 5 per dag.
Mocht het je op dat moment niet uitkomen, zet je het uit. Aanzetten is niet nodig, dat begint ook automatisch.

Ik vind het een geweldige machine, met een betere os dan windhoos,
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-11-2024
14-8-2009 09:47

Douwe schreef:

@Dré, Op het moment dat m'n MBP contact heeft met mijn Airport, start onmiddelijk de backup.
Je bedoelt dat Apple niet weet waar ze het over hebben met hun slogan "set it, then forget it"?

Oftewel: Je moet echt één keer e.e.a. instellen (en daarna gaat het automatisch). Idem bij Windows backup, idem bij shadow copy volume. Windows waarschuwt je zelfs netjes dat je backup nog niet ingesteld hebt.
Ik vind het een geweldige machine, met een betere os dan windhoos,
Ooh, het OS ziet er prima uit. Maar in mijn geval (media center toepassing) was de beschikbare software ruk (Plex crashte als een idioot, Front Row kan niks behalve er simpel uitzien, XBMC onder OS-X kon geen goede full-screen resolutie vinden bij mijn combinatie; GEEN van allen bood ondersteuning voor hardwarematige decoding van HD streams (zou je niet verwachten van een grafisch ingesteld OS...)).

Dan kan ik kiezen tussen het kijken naar een OS (en roepen hoe mooi dat OS wel niet is) OF een OS kiezen waarvoor wel een voor mij geschikt pakket is en het systeem daarna gewoon gebruiken. En... Ik gebruik liever een systeem dan dat ik kijk naar hoe mooi het OS is (een OS is namelijk een middel en nooit een doel)!!! En helaas pindakaas, Windows-7's 7MC bood precies wat ik wil (inclusief hardwarematige decoding van AVCHD streams).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
14-8-2009 20:21
Ik heb hier een Imac staan, en op zolder een Timecapsule die vai TM backups maakt..

Ook heb ik hier een windows bak staan, met een externe HDD die om het uur back'upt.. allebei bijna nooit nodig, aangezien m'n windows niet zovaak
-lees:zelden- vastloopt en adobe suite al mn stappen opslaat, mocht er wat misgaan.

Met m'n MBP en mobiel in de tuin bestanden van de timecapsule aftrekken is dan wel weer ideaal!

Msja, zo'n groot verschil merk ik niet tussen windows en Mac..wel dat ik bij mac voor veel dingen moet betalen (aparte soft- en hardware, mobileme etc)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DouweVIP Lid
14-8-2009 20:44

Dré schreef:

Je bedoelt dat Apple niet weet waar ze het over hebben met hun slogan "set it, then forget it"?
Het klopt idd dat, de eerste keer dat ik Time Machine heb ingesteld, ik zeker 5 min. bezig ben geweest. Vanaf toen heb ik er geen omkijken meer aan.
Voor jou toepassing is Windows idd een veel logischer keuze maar dat hoef ik je niet uit te leggen. happy :)
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
14-8-2009 22:28
Met name doordat Leopard ineens niet meer met het AppleTalk overweg kan dat ooit aan Microsoft is gegeven (voor Server2003), vind ik Apple een lachertje geworden. Tussendoor wat systeembeheerklussen en ik maar aan de baas verkopen: "Sorry dat je niet meer kan printen, maar we draaien een Windows server MET AppleTalk, maar de nieuwe Mac OSX kan daar niet mee overweg." Inmiddels een 3rd Party oplossing gevonden om de maccers te helpen, maar ik blijf het een maf bedrijf vinden.

https://www.jurjenbarel.nl/data/iPhone%20revolutionair.jpg
Lichtje erbij?
Dj_mvandisStandaard Lid
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
14-8-2009 23:10
Hè? Ik heb hier thuis de printer met apple talk draaien vanaf mn MPB met leopard shut up :X
Nu ook op internet!
PimmoStandaard Lid
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
14-8-2009 23:37

dj_mvandis schreef:

Hè? Ik heb hier thuis de printer met apple talk draaien vanaf mn MPB met leopard shut up :X
Tja, het is soms ook de gebruiker die niet met de OS overweg kan... Ik heb ook een printer die prachtig draait via mijn MacBookje
dus...
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
14-8-2009 23:40
'T spijt me zeer hoor Jurjen, maar dat iPhone plaatje is natuurlijk een beetje lullig.
Sinds de komst van OS3.0 en de 3Gs in juni klopt de helft trouwens niet, MMS en video is mogelijk.
En, memory.. zucht.. als jij 32 GB in je iPhone wilt KAN dat..
Verder is het opzich een hele fijne telefoon die erg veel dingen WEL kan.
Ik heb er zelf ook 1, waar ik niet altijd over te spreken ben (batterij niet verwisselbaar, niet even je simkaart eruit halen, loopt af en toe vast), maar dat plaatje is wel erg snel door de bocht wink ;)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)