Forum > Licht

openluchtfestival: advies?

(149 reacties. Pagina 9 van 15)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
23-6-2004 10:03
Je gaat natuurlijk ook geen ervaring opdoen als je er nooit eens een keer mee begint...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MR TStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
Berichten: 64
23-6-2004 10:08
2 x bewerkt. Laatst door MR T op 23-6-2004 22:52
Er moet steeds een eerste keer zijn.

Ook om ervaring op te doen met intelligent licht.

Ik denk trouwens dat elk verhuur bedrijf hier wel de nodige uitleg kan over geven. En indien deze voor geprogrammeerd zijn
is de bediening echt niet moeilijker dan de afstandsbediening van u TV.
Wat betreft de installatie van intelligent licht Plaats of hang het licht, steek het stopcontact in, leg een DMX kabel en klaar is kees, moeilijk hé.
De adressering en programmatie heb je laten doen door het verhuur bedrijf. wat eenvoudig op voorhand kan gebeuren bij bv. 4 MH of scans op lijn aan 1 Truss geplaatst achteraan op het podium.

MH Hebben het voordeel dat je ze ook op de grond kan plaatsen,
BV. Flightcase's. Ik veronderstel dat het podium is voorbehouden voor de groep en/of DJ. Deze mensen weten normaal ook wel wat hun apparatuur kost (gitaar,drums enz...) en deze zullen dus wel voorzichtig genoeg zijn.

er staat in het begin van het topic dat het dak van het podium 3m is maar wat is de hoogte van het podium zelf?
Indien deze reeds 1m is, dan is het hoogste punt dus 4 meter ?
don't forget --> The sky is the limit
MR TStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
Berichten: 64
23-6-2004 10:09
De moderator was mij reeds voor. laugh :D
don't forget --> The sky is the limit
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
23-6-2004 12:01
als ik gezien het budget een setje zouw samenstellen zouw ik did doen(prijzen zij van een verhuur bedrijf bij ons on de buurt):
1- 10m truss € 50
2- 16 par 64 op 4 DMX barren aan de voorkant € 60
3- 12 par 64 op 3 DMX barren achteraan € 45
4- 2 Martin atomic € 35
5- 4 Martin mac 300 €160
6- (als het budget het toelaat) 2 Martin mac 250 € 80
totaal : €430
als er wind-up statieven bijkomen €140 voor de 2(elk 200kg,5.8m hoog)
endan nog een controller:een perl 2000 kost daar €100 maar wellicht zijn er minder dure controllers.

Wat de MH's betreft,ipv scans kan je best wach MH nemen deze zijn niet zovel duurder als scans en zien er mooier uit.
En over de discutie bewegend licht of niet den ik dat dat wel bij nailpin past(de rest van de bands ken ik niet echt goed)
Maar het allerbelangerijkste eerst stroom tiptop inorde en dan de belichting!
exit night into LIGHT
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
23-6-2004 12:19

Victor schreef:

Je gaat natuurlijk ook geen ervaring opdoen als je er nooit eens een keer mee begint...
Ervaring doe je niet op door te doen alsof je het weet, maar door te luisteren.

MR T schreef:

Ik denk trouwens dat elk verhuur bedrijf hier wel de nodige uitleg kan over geven. En indien deze voor geprogrammeerd zijn
is de bediening echt niet moeilijker dan de afstandsbediening van u TV.
Ga vooral zo door. En dan krijg je situaties waar mensen die DENKEN dat ze het kunnen er niets van terecht brengen. Wat je daar schrijft is regelrechte onzin.

MR T schreef:

er staat in het begin van het topic dat het dak van het podium 3m is maar wat is de hoogte van het podium zelf?
Indien deze reeds 1m is, dan is het hoogste punt dus 4 meter.
Nee, dan heb je 2 meter "vrije" hoogte op podium.

stekelvarke schreef:

als er wind-up statieven bijkomen €140 voor de 2(elk 200kg,5.8m hoog)
Interesting. Moet je wel eens uitleggen met een hoogte van een kleine 2 meter (en een drumstel en wat gitaarversterkers achteraan) waar jij je truss gaat neerplanten.

stekelvarke schreef:

En over de discutie bewegend licht of niet den ik dat dat wel bij nailpin past(de rest van de bands ken ik niet echt goed)
Het punt is niet welke groep daar staat, al staat metallica daar. Het gaat om de omstandigheden.

stekelvarke schreef:

Maar het allerbelangerijkste eerst stroom tiptop inorde en dan de belichting!
Stroom dus...En je vermeldt 28x par64 (front 1kW, back 500W =>24kW!) en intelligent licht. Dus je hebt én een zware generator nodig én een stabiele (of daar gaat je pearl en je intelli).

Denk nu eens allemaal gewoon na !(fl@x; met RnR spreken we over de coverbandjes, de kleine rockgroepjes en dergelijke, optredens in tenten, op de boerenbuiten, slechte omstandigheden...dan laat je beter je intelli thuis..)
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
23-6-2004 12:32
ja laten we iemand met geen ervaring in intelligent licht gelijk op een pearl zetten laugh :D
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
23-6-2004 13:15
op de foto's te zien is er achteraan toch plaats genoeg voor een truss,de omstandigheden zien er toch niet zo slecht uit(op de foto's) zoals iemand hierboven al zij:een mh kan wel tegen een stootje,zolang er niet met stenen word gesmeten valt alles nog wel mee(ik doe regelmatig het licht bij het rockbandje van mn vader en mn scans zijn daar toch nog nooit stuk gegaan zelfs geen kapotte spiegel.en daar zijn de omstandigheden ook niet altyd perfect).
nja iemand zonder ervaring achter een pearl zette is mss wat dom van mij razz :p.
Stroom is ongeveer het belangrijkste,geen stroom,geen licht en geluid. bij een festival moet stroom altyd de eerste zorg zijn,hoeveel MH's er ook mogen hangen.
exit night into LIGHT
MezzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 1-12-2005
Berichten: 95
23-6-2004 16:23
wat is er zo moeilijk te begrijpen:

het wordt een bruin RnR festival met veel bier en mensen. van verschillende kanten wordt afgeraden om kwetsbare spullen te gebruiken omdat het er gewoon niet past en de toegevoegde waarde minimaal is. En dan krijg je als argument om er wel intelligent neer te hangen dat het "best tegen een stootje kan".
Het gaat erom dat het budgetair niet past, aan 12 parren heb je meer dan een mac 250. en dat op een (Buiten) rock festival bewegend licht amper toegevoegde waarde heeft. maarja ben lekker eigenwijs en dan zal het ook wel gaan maar bedenk ff heo je het de volgende keer zou doen.
exit-clear
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
23-6-2004 16:36

Mezz schreef:

wat is er zo moeilijk te begrijpen:

het wordt een bruin RnR festival met veel bier en mensen. van verschillende kanten wordt afgeraden om kwetsbare spullen te gebruiken omdat het er gewoon niet past en de toegevoegde waarde minimaal is. En dan krijg je als argument om er wel intelligent neer te hangen dat het "best tegen een stootje kan".
Het gaat erom dat het budgetair niet past, aan 12 parren heb je meer dan een mac 250. en dat op een (Buiten) rock festival bewegend licht amper toegevoegde waarde heeft. maarja ben lekker eigenwijs en dan zal het ook wel gaan maar bedenk ff heo je het de volgende keer zou doen.
Ben het helemaal met je eens, aan die foto's van vorig jaar te zien kun je gewoon helemaal geen bal met dat podium. Maar laat ze het ook maar uitzoeken. Achteraf zal blijken wie hier nou gelijk had.
>>Zo niet, dan toch!!<<
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
23-6-2004 16:44
ok als het een RnR(al vind ik nailpin wel niet echt RnR maar de rest is dat mss wel) festival is zijn veel parren zeker op hun plaats,maar als dit direct gezegd werd dat het om RnR ging,maar er werd gezegd dat er slechte omstandigheden zouwden zijn,maar een MH of een scan kan wel tegen wat tegen.
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)