Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(208 reacties. Pagina 9 van 21)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
27-1-2005 08:40
Hallo TCMC,

TCMC schreef:

Sorry, maar dit vind ik echt krentekakkerij, typisch Hollands. € 48 voor een redelijke meetmic is al een weggeefprijs. Earthworks, MiniSPL etc betaal je tot wel het 10 voudige.

Een UB802 voor € 58, daar kun je hem zelf niet voor maken.

Nu kijk ik zelf ook vaak uit naar budget apparatuur met aardige prestaties, maar ga niet op tientjes bezuinigen.

TCMC
Ik ben géén krentekakker..... laugh :D . Maar ik heb de laatste tijd toch al behoorlijk wat geld uitgegeven, en moet nog ongeveer een 1000 Euro gaan uit geven (flightcase, nieuwe speakers voor in mijn SP1's). En dit alles is hobby-matig. Dus moet het niet al te gek gaan worden met de uitgaven.

Ik dacht misschien dat er iets was om alléén de microfoon te voorzien van stroom (misschien met batterijtje), en toch aan te sluiten op mijn RM-6 mic ingang.

Of misschien is er wel een pci geluidskaart met een phantom voeding (break-out box), ik zal eens gaan zoeken op Internet.

Maar alweer bedankt voor je reactie.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
27-1-2005 11:04
Ahum Webbie...

Phantom supply

Is notabene een ontwerpje van mezelf EN staat notabene in de techtalk van onze eigen site! shocked 8O
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
27-1-2005 12:24
Hee Dré,

Bedankt voor je suggestie.

Dré schreef:

Ahum Webbie...

Phantom supply

Is notabene een ontwerpje van mezelf EN staat notabene in de techtalk van onze eigen site! shocked 8O
Het mooiste zou zijn als je een soort 5 1/4 slot frontplaatje van een pc kan ombouwen als mic-ingang (met voorgestelde schakeling) en zo intern kan verbinden met je geluidskaart. Zit je natuurlijk wel met de voeding intern die maar 12volt is. Maar misschien is zo'n ding wel kant en klaar te koop. Of een geluidskaart met de optie er al bij. De "E-MU 1010" van Creative heeft wel zoiets, maar die is veel te uitgebreid voor mij (dus ook veel te duur). Solderen word niks denk ik, mezelf kennende.

Greetz Webbie
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
27-1-2005 17:35

Webbie schreef:

Hallo TCMC,

TCMC schreef:

Sorry, maar dit vind ik echt krentekakkerij, typisch Hollands. € 48 voor een redelijke meetmic is al een weggeefprijs. Earthworks, MiniSPL etc betaal je tot wel het 10 voudige.

Een UB802 voor € 58, daar kun je hem zelf niet voor maken.

Nu kijk ik zelf ook vaak uit naar budget apparatuur met aardige prestaties, maar ga niet op tientjes bezuinigen.

TCMC
Ik ben géén krentekakker..... laugh :D . Maar ik heb de laatste tijd toch al behoorlijk wat geld uitgegeven, en moet nog ongeveer een 1000 Euro gaan uit geven (flightcase, nieuwe speakers voor in mijn SP1's). En dit alles is hobby-matig. Dus moet het niet al te gek gaan worden met de uitgaven.
Tja, soms loop ik wel eens hard van stapel. Toch geef ik wel meer geld uit aan apparatuur die lang mee kunnen gaan, of waar ik lang plezier van kan hebben. Op de lange termijn ben je dan wel goedkoper uit, ondanks wel een vrij stevig investeren.

TCMC
WebbieStandaard Lid
27-1-2005 21:16
Hallo TCMC,

TCMC schreef:

Toch geef ik wel meer geld uit aan apparatuur die lang mee kunnen gaan, of waar ik lang plezier van kan hebben. Op de lange termijn ben je dan wel goedkoper uit, ondanks wel een vrij stevig investeren. Midi e.d. hoeft allemaal niet.

TCMC
Daar heb je helemaal gelijk in, maar helaas kan dat niet altijd.
Ik wil ook altijd wel het wat beter spul hebben, en goedkoop is op den duur toch duurkoop.

Maar weet jij toevallig een geluidskaart die een Mic IN heeft met phantom-voeding. Mijn huidige geluidskaart (SB 128 pci) heeft wel een "fashion upgrade..... razz :p " nodig, dus zou ik twee vliegen in een klap hebben. De enigste eisen die ik stel aan een geluidskaart is een goede geluidskwaliteit en als het kan wat behoorlijke aansluitingen. Niet dat geprul met die mini-jacks.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
27-1-2005 22:22

Webbie schreef:

Hallo TCMC,

TCMC schreef:

Toch geef ik wel meer geld uit aan apparatuur die lang mee kunnen gaan, of waar ik lang plezier van kan hebben. Op de lange termijn ben je dan wel goedkoper uit, ondanks wel een vrij stevig investeren. Midi e.d. hoeft allemaal niet.

TCMC
Daar heb je helemaal gelijk in, maar helaas kan dat niet altijd.
Ik wil ook altijd wel het wat beter spul hebben, en goedkoop is op den duur toch duurkoop.

Maar weet jij toevallig een geluidskaart die een Mic IN heeft met phantom-voeding. Mijn huidige geluidskaart (SB 128 pci) heeft wel een "fashion upgrade..... razz :p " nodig, dus zou ik twee vliegen in een klap hebben. De enigste eisen die ik stel aan een geluidskaart is een goede geluidskwaliteit en als het kan wat behoorlijke aansluitingen. Niet dat geprul met die mini-jacks.

Greetz Webbie...
Ik weet helaas niet meer welk merk het was. Het is een externe USB geluidskaart. De prijs lag erg hoog, rond de $ 500,--.

Ik ben begonnen met een 14 kanaals live mixer, goedkope meetmicrofoon (Behringer) en de interne geluidskaart van de PC. Dat werkt prima. Later heb ik bij mijn notebook een DAP SC-14 en een Terractec Aureon 5.1 USB geluidskaart aangeschaft, alsook een Edirol USB MIDI interface om mijn crossovers en EQ's te programmeren. Dit geheel is wat goedkoper en past gemakkelijk in mijn notebooktas.

Jouw SB128 voldoet ook prima, eigenlijk elke 16-bits 44.1 KHz geluidskaart doet het goed, mits een stereo line inpunt aanwezig, alsook full duplex mode. De MIC-in van de geluidskaarten hebben geen phantom voeding, wel electret voeding, maar daar heb je niks aan. De kant en klare blauwe DAP signaal kabels zijn erg goed en vrij stevig, dus dat valt wel mee met die 3,5 mm jackpluggen.

De Terratec USB kaart heeft wel cinch sockets. Enig nadeel is dat de hoofdtelfoon uitgang nogal hoogohmig is (waarschijnlijk te kleine uitgangselco's) waardoor de impedantiemeting (leuk om snel storingen in speaker systemen te zoeken) wat onnauwkeurig wordt.

TCMC
WebbieStandaard Lid
29-1-2005 20:11
Hallo TCMC,

Er staat sinds vanavond een ESI WaveTerminal 192L te koop (de kaart is 1.5 jaar oud en zonder midi-module, en die jongen wil er 150 Euro voor hebben, lijkt me een beetje aan de hoge kant), daar zit volgens de specs een phantom voeding in die 12Volt kan leveren. Ik heb gekeken bij de specs van de EMC8000, die moet een voeding hebben van 15-48Volt.

Volgens mij werkt deze microfoon niet op de geluidskaart, of wel?

Het zou mooi uitkomen, want ik wil een andere geluidskaart en een phantom-voeding voor de EMC8000. Maar ik ben bang dat de 12Volt te weinig is voor de EMC.

Graag je reactie.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
30-1-2005 12:22

Webbie schreef:

Hallo TCMC,

Er staat sinds vanavond een ESI WaveTerminal 192L te koop (de kaart is 1.5 jaar oud en zonder midi-module, en die jongen wil er 150 Euro voor hebben, lijkt me een beetje aan de hoge kant), daar zit volgens de specs een phantom voeding in die 12Volt kan leveren. Ik heb gekeken bij de specs van de EMC8000, die moet een voeding hebben van 15-48Volt.

Volgens mij werkt deze microfoon niet op de geluidskaart, of wel?

Het zou mooi uitkomen, want ik wil een andere geluidskaart en een phantom-voeding voor de EMC8000. Maar ik ben bang dat de 12Volt te weinig is voor de EMC.
nogmaals (Krijg RTFM gevoel):
- 16 bit 44.1 KHz geluidskaart, voldoende voor LS metingenen.
- Stereo Line input op de geluidskaart.
- DAP SC-14 o.i.d.
Is ook nog veel goedkoper.

Lees ook eens de handleiding van de Behringer DEQ2496 (Voor de duidelijkheid: niet de DCX2496).

Verder heb ik een Soundbalster Audigiy 2 ZS in mijn systeem zitten, is zeker zo goed en een stuk goedkoper. Deze is leuker als je versterkers, mixers, EQ etc wilt doormeten, maar is overkill voor luidspreker metingen.

TCMC
WebbieStandaard Lid
30-1-2005 14:39
Hallo TCMC,

TCMC schreef:

nogmaals (Krijg RTFM gevoel):
- 16 bit 44.1 KHz geluidskaart, voldoende voor LS metingenen.
- Stereo Line input op de geluidskaart.
- DAP SC-14 o.i.d.
Is ook nog veel goedkoper.
TCMC
Je hebt helemaal gelijk ashamed :$ , bovenstaande heb je al een paar keer uitgelegd. Ik schijn steeds te vergeten dat ik een Line IN moet gebruiken icm een voorversterker voor de mic (en dus NIET de Mic In op de geluidskaart).

Ik koop géén geluidskaart maar een van de voorgestelde kastjes (sc-14 of de UB-802).

Vergeef me mijn stompzinnigheid laugh :D .

Mag ik je weer bedanken voor je adviezen en volhoudendheid.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
30-1-2005 17:59
Vergeef me mijn stompzinnigheid laugh :D .
Komt goed wink ;)

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)