Forum > Geluid

Nieuw: Denon DN-S5000 Tabletop CDspeler!

(125 reacties. Pagina 9 van 13)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-8-2003 18:12

DJ Tim schreef:

Ik heb zowel met de DNS-5000 als de cdj-1000 gedraaid en vind toch de cdj-1000 lekkerder. Hij heeft minder van die onoverzichtelijke rotknopjes en die draaischijf bij Denon kan alleen maar kapot gaan.
Alles kan kapot, maar de DN-S5000 blijft volledig bruikbaar als de schijf stopt met draaien. Inclusief benden en scratchen met behulp van de platter. De detectie van de bewegingen met de platter is optisch, zonder bewegende delen. De aandrijfriem is bovendien simpel te vervangen door de gebruiker. Dat de CDJ-1000 overzichtelijker en gebruiksvriendelijker is dan de DN-S5000 is een feit. Een direct gevolg van de vele functies van de Denon. Gebruik je die niet, overweeg dan de nieuwe DN-S3000.

DJ Tim schreef:

Bovendien, als je dit afzet tegen de torque van een sterke draaitafel kom je erg bedrogen uit hoe het geluid en de schijf reageren.
Zoals ik hiervoor al zei, waarom moet een jog van een cd-speler nou ineens de torque van een draaitafel hebben? Helemaal niet nodig. De Jog van de Pioneer draait helemaal niet en daar hoor je niemand over. Een kwestie van wennen, en dat geldt voor meer dingen op deze Denon.

DJ Tim schreef:

Als mp3's afspelen niet belangrijk voor je zijn, en dat mirror mixen, zeg ik als meest ontechnische dj op dit forum, gewoon die cdj-1000 kopen..
Er zijn nog wel een paar verschillen: alpha play, makkelijk te vervangen loopwerk, user-upgradeable firmware met *gratis* upgrades, instelbare scratchrichting (spaart faders op je mixer!), 4 seamless loops in plaats van 1, 6 hotstarts in plaats van 3 en onnodig eerst "rec" in te drukken (m.i. een minder handig aspect van de CDJ-1000), splicing, 2 samplers (Pioneer: geen), hot disk.

De Pioneer CDJ-1000 is een prachtige speler met enkele voordelen (o.a. overzichtelijkheid, memory card, fraaier display) ten opzichte van de DN-S5000. Maar ook met enkele beperkingen en nadelen. Zo heet als dat ding en de cd's die je speelt worden...

Kortom: je conclusie/aanbeveling is te kort door de bocht!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
8-8-2003 18:23

roberto schreef:

[offtopic] max weet je nou al wat het wordt? ga je stoppen of door met je drive in? [offtopic]
Nee helaas, moeilijke beslissing ...

Back onn Topic !
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
9-8-2003 12:11
Misschien was idd mijn conclusie/aanbeveling te kort door de bocht.

Maar ik denk dat veel mensen met mij dachten dat de Denon een soort van SL1200 was met 10.000 functies. Dit is zeker niet het geval.
Van mij hoeft dit ook helemaal niet zo te zijn, maar ik beschreef alleen aan iedereen dat je er dus niet vanuit moet gaan een SL-1200 te hebben qua schijf.

Er valt prima te werken met die draaiende schijf maar ik vind die gehele Denon juist door al die functies erg onoverzichtelijk, bij live draaien verlies je toch een beetje het overzicht en moet je echt geoefend zijn op dit ding wil je al die functies willen gebruiken.

Je hebt zowel aan een cdj-1000 als aan een DN-s5000 een mooie speler met ieder zijn voor- en nadelen maar ik zou zelf als ik zo gefortuneerd mocht zijn er een aan te schaffen (en ik het ook nodig mocht vinden, want dat is het voor mij niet) voor een cdj-1000 gaan omdat de kracht in dit apparaat toch ligt in de overzichtelijkheid en nauwkeurigheid. Toen ik met die draaiende schijf van de DN-s5000 bezig was vond ik hem bij afremmen wat onnauwkeurig. Soms hoorde je hem bijna het digitale rekenwerk verzetten (kan ook komen door software problemen die reeds verholpen kunnen zijn door de firmware)

Ik denk alleen dat Pioneer een redelijke standaard aan het worden is, bij iedere club waar ik kom staat doorgaans een tabletop Pioneer en ik heb nog geen DN-s5000 gezien.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-8-2003 22:24

DJ Tim schreef:

Ik denk alleen dat Pioneer een redelijke standaard aan het worden is, bij iedere club waar ik kom staat doorgaans een tabletop Pioneer en ik heb nog geen DN-s5000 gezien.
Dat zal vooral te maken hebben met het feit dat de Pioneer al ruim 2 jaar op de markt is en de Denon net enkele maanden...

Laten we verder eens kijken hoe de nieuwe DN-S3000 verkocht gaat worden. Mijn voorspelling: hier gaat de Pioneer CDJ-800 echt last van krijgen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-8-2003 01:31

Victor schreef:

Dat zal vooral te maken hebben met het feit dat de Pioneer al ruim 2 jaar op de markt is en de Denon net enkele maanden...

Laten we verder eens kijken hoe de nieuwe DN-S3000 verkocht gaat worden. Mijn voorspelling: hier gaat de Pioneer CDJ-800 echt last van krijgen.
Dat weet ik wel zeker, de 3000 kan al veel meer dan de 800 en als hij nog eens goedkoper is zal Pioneer er idd aan moeten trekken om de markt te behouden.
Niettemin reageren mensen vaak meer vanuit een bepaald gevoel dan vanuit logica. Als iets eenmaal een naam heeft opgebouwd en het is gewoon een goed apparaat, en er komt iets beters uit, zal het als nog moeilijk zijn om de standaard te verslaan. Dit zie je toch ook erg met Technics, er waren tot nog toe geen bakken die beter waren tot de komst van de OEM'er en ik denk dat het voor deze nog steeds heel moeilijk zal zijn om een respectabele plaats te veroveren.

Trouwens, heb gelezen dat Dre de Axis 9 van Numark onder de Pioneer cdj-1000 en de dn-S5000 plaatste, maar hij beschreef ook dat dit apparaat boordevol effecten zit.
Wordt de Axis 9 alleen onder de bovenstaande spelers geplaatst omdat het apparaat kwalitatief minder goed in elkaar zit, of zijn er nog andere redenen?
Ik heb zelf nog nooit een Axis in handen gehad dus vandaar de vraag. (wie, wie owie kan daar antwoord op geven?)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
10-8-2003 20:16

DJ Tim schreef:

(wie, wie owie kan daar antwoord op geven?)
Ik denk alleen Dré want de Axis 9 is net een maandje uit en nog niet veel mensen zullen hem hebben. Dré zou nog een keer een revieuw schrijven maar hij heeft het geloof ik de laaste tijd nogal heel druk wink ;)
correct me if I'm wrong...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-8-2003 22:47
Ik neem Dre niks kwalijk, denk dat hij naast de drukte ook wel een beetje van het mooie weer wil genieten. Maar hij plaatste al eens de Axis 9 iets lager dan de Denon en Pioneer en ik zou wel van hem willen weten waarom (denk dat het toch de kwaliteit in algemene zin is)

Nou ja, we horen het wel eens van hem.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Leon_feyenoordStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 37
11-8-2003 09:58
Er valt prima te werken met die draaiende schijf maar ik vind die gehele Denon juist door al die functies erg onoverzichtelijk, bij live draaien verlies je toch een beetje het overzicht en moet je echt geoefend zijn op dit ding wil je al die functies willen gebruiken.

Je hoeft niet geoefend te zijn, je KUNT de extra functies gebruiken, maar als je ze niet gebruikt werkt hij net zo makkelijk als de cdj1000.

Toen ik met die draaiende schijf van de DN-s5000 bezig was vond ik hem bij afremmen wat onnauwkeurig.

De 1e update heeft de scratchfunctie verbetert, en in de volgende update zit ook al een verbetering. Bij de cdj1000 zal deze altijd hetzelfde blijven(deze heeft nl geen updatefunctie)

Soms hoorde je hem bijna het digitale rekenwerk verzetten (kan ook komen door software problemen die reeds verholpen kunnen zijn door de firmware)

Het komt soms nog wel voor bij een backspin bijvoorbeeld, dat je hem hoort rekenen. Maar ik zie dit niet als een probleem, de muziek staat toch wel harder.
D-mike-EStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2003
Laatste: 22-6-2004
Berichten: 4
29-9-2003 17:32
Wat houdt die memo functie op de DN-S3000 precies in? Wat en hoeveel kun je opslaan? Kun je die gegevens ook exporteren?

Jumpie (F)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-9-2003 21:36
Je kan het volgende opslaan:
Cue points
Pitch instelling
Pitch range (4, 10, 16, 24, 50 of 100%)
Pitch aan/uit
Key adjust aan/uit (=regeling toonhoogte)
Seamless loop A and B (dus de looppunten)

Je kan ze uitwisselen tussen 2 stuks S3000's (met behulp van een kabel) of tussen jouw S3000 en een S5000. Je kan ze ook importeren vanaf (maar niet exporteren naar) een D9000 of 2600F.

Het geheugen is voor 5000 posities.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)