Forum > Geluid

CDJ 2000

(93 reacties. Pagina 9 van 10)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-5-2013 18:07

YourLiVe schreef:

Ik gebruik al jaren Dell Vostro notebooks, met metalen schanieren en een fatsoenlijke (weliswaar wel kunststof) behuizing. Maar ja, ik gebruik dan ook wel gewoon een hamer om truss in elkaar te tikken, niet de laptop razz :p Die zit bij mij netjes in een flightcase tijdens het vervoer (of in een goede laptoptas in het geval van mijn kantoorlaptop).

En misschien gaat deze wel een jaartje of 2 minder lang mee dan een macbook pro. Maar voor het geld wat ik bespaar op de aankoop kan ik tzt wel weer een nieuwe laptop kopen, met veel betere specificaties dan die macbook pro die jij 5 jaar geleden kocht.
Ik heb eerlijk gezegd tot nu toe enkel 2dehands macs gekocht, mijn huidige 13" heeft 300EUR gekost en 150EUR voor een SSD :)

Mijn X61 heb ik echter nieuw gekocht voor pakweg 1600EUR, en die leeft na bijna 8j nog steeds alsof hij nieuw was. Is mijn windows XP tablet voor alle simulators/processor apps/etc...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-5-2013 18:22
Tja, ik heb op zolder ook nog ergens mijn eerste Philips tv staan die ik gekregen heb van mijn ouders. Ding is volgens mij meer dan 30 jaar oud en hij doet het nog steeds. Toch kijk ik liever naar mijn nieuwe 40 inch LED tv ;-)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-5-2013 18:33
ik kijk ook liever naar een Pioneer Kuro of een Panasonic ZT60 dan naar een Aldi TV, maar dat is thuisgebruik.
voor road use zou ik echt geen budget laptop willen, dat moet elke keer betrouwbaar werken als het geld moet opbrengen. en dan moet je niet bij acer/hp/dell zijn.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-5-2013 19:27
Zoals ik al zei, ik gebruik al jaren Dell vostro laptops, zowel voor kantoorgebruik als muziekcomputer. En ja, mijn muziekcomputer crasht wel eens, maar dat ligt dan aan de software, niet aan het merkje op de computer. Daar zou je met een macbook dan misschien een voordeel hebben (softwarematig).

Maar ook met een macbook zou ik altijd een backup bij hebben, in mijn geval een Denon HD 2500 (ja Denon, geen Pioneer, hoe durf ik he...).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-5-2013 20:06
zo hoort het ook, op maar 1 toestel vertrouwen is redelijk not done als je een complete show moet gaan draaien.

niets mis met DENON. de 2900 en 3900 zijn dijken van tabletops voor de helft van de prijs van een pioneer. en 9/10 nog degelijker gebouwd ook
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
28-5-2013 21:30

YourLiVe schreef:

En misschien gaat deze wel een jaartje of 2 minder lang mee dan een macbook pro. Maar voor het geld wat ik bespaar op de aankoop kan ik tzt wel weer een nieuwe laptop kopen, met veel betere specificaties dan die macbook pro die jij 5 jaar geleden kocht.
En de MacBook's zijn ook zeker niet heilig hoor. Erg mooie apparaten, maar dat aluminium vervormt ook redelijk snel. Bij mij komt ie de deur niet meer uit (tenminste voor drive-in werk niet).
Schno009Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2007
Laatste: 7-7-2022
Berichten: 122
28-5-2013 22:08
Bomdes, hoe kom je erbij dat de huidige generatie HP Elitebooks niks waard zijn? Ik heb een 8560W (de 8540W is inderdaad zooi) en dat ding is niet kapot te krijgen. Volledig metalen behuizing, alle soorten beveiligingen voor een harddisk en heeft me na anderhalf jaar zeer intensief (ook on-the-road) gebruiken nog nooit in de steek gelaten. Laptopbehuizing ziet er gehavend uit omdat het blanke aluminium door de anodisering heen komt maar is zeker niet krom/los/kapot.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-5-2013 22:10
Hardwarematige zijn ze zeer moeilijk. Heb er al meerdere gehad van verschillende reeksen die geen SSD wouden aanvaarden met een Intel basis. ADATA deden ze ook al moeilijk mee.
Das voor mij linea recta schrappen van de lijst "degelijke enterprise toestellen". Je gaat toch verdorie geen samsung of sandforce based schijf gaan gebruiken...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
29-5-2013 06:02

bomdes schreef:

Zet maar eens een Thinkpad X of T-serie naast eender welke dell, acer of hp en je weet waarom het geen gelul is.
Als er een laptop is waar ik nu eens niet graag mee draai dan is het wel de thinkpad van Lenovo. Ik heb met twee verschillende thinkpads, de een met vista en de ander met windows 7, veel "freeze" momenten tijdens het draaien en wat we ook proberen, we krijgen het er niet uit. Ze zien er inderdaad wel chic uit, voelen stevig aan, maar verder stellen ze me mateloos teleur. Geef mij dan maar mijn plastic Vaio, da's een echt werkpaard.

Om nu bij het probleem zelf terug te komen; Ik heb hier in het verleden een probleem gehad met een combinatie van hardware. Als ik met Mixvibes timecode platen en bijbehorden geluidskaart draaide was er niets aan de hand tot het moment dat ik mijn muis aansloot. Dan kreeg ik onvoldoende sterk signaal van de platenspelers waardoor er niets meer werkte. Alles stond goed en ook met diagnosetool was er niets vreemds te vinden. Toch werkte het niet. Ik heb er weken mee gesukkeld. Opnieuw installeren, andere drivers, updates, herstelpunten etc... Altijd kreeg ik de boel direct aan de praat, totdat ik een muis aansloot op een usb poort. Wat nu het probleem was ben ik nooit achter gekomen. Ik heb uiteindelijk een andere geluidskaart in gebruik, die van de controller, en nooit meer problemen gehad. Ik heb me daar bij neergelegd en misschien is dat een piste die jij ook zou moeten bewandelen?
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-5-2013 09:24

Jake schreef:

Dré schreef:

Systeemherstel naar een datum van vóór het feestje. Had je dealer ook wel mee kunnen komen in plaats van met de wazige "softwarematig niet te herstellen" melding (die kant nog wal raakt want als er iets te herstellen is dan is het wel software (soft en zo)).
Dré,

Met een systeemherstel zal er dan niets wijzigen aan traktor of iTunes?
Voor zover ik weet gaat alles terug naar de datum van het herstelpunt. Onder Windows heet dit systeemherstel. Bij een mac heet het volgens mij time machine.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)