Forum > Geluid

cd spelers of draaitafels

(170 reacties. Pagina 9 van 18)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-5-2004 23:20
Hehe, kheb zelf geen drive-inn, doe af en toe wel zaken met drive-inns, ben echt een club dj en raad eens waarmee ik draai? En nee, draai geen commerciele bubble gum house en ja, ik heb jarenlang draaitafels (Technics) gehad.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
27-5-2004 23:30
sweet! en alles zelf rippen?
blaat.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-5-2004 23:35

spongebob schreef:

hulde. weg met vinyl.

maar waarom zijn er dan nog zo weinig DJ's die puur cd draaien ? denk dat ik van dit forum, qua house-DJ's dan en niet drive-in , de enige ben.
Misschien omdat er bijna geen muziek op te koop is, en platen opnemen om ze vervolgens van cd te draaien redelijk nutteloos is voor veel mensen.

Mag ik vragen hoeveel procent van de muziek die je draait legaal is? (waar je voor betaald heb)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-5-2004 23:36
Het gros wel, tussendoor gisteravond weer wat plaatjes gedaan, daarnaast promo's digitaal verkrijgen en van news-groups e.e.a. binnentrekken (zeg maar wederom, mag niet, is wel erg handig)

Daarom blijf ik zeggen, als je het houdt op digitaliseren en je zou net beginnen met draaien, is het toch niet zo heel veel werk om iedere keer na aanschaf van nieuw vinyl het meteen te rippen? Maar dwing jezelf er wel toe en zorg er niet voor dat je (net zoals ik) 100en platen moet digitaliseren van je collectie door de jaren heen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-5-2004 23:40

Frisbee schreef:

Misschien omdat er bijna geen muziek op te koop is, en platen opnemen om ze vervolgens van cd te draaien redelijk nutteloos is voor veel mensen.
Dus niet als je er zinnig over nadenkt, een plaat is vaak moeilijk opnieuw te krijgen en als hij naar de knoppen is, is hij naar de knoppen, dan is het toch wel erg fijn als je destijds een digitale kopie hebt gemaakt? (en kom nou ajb niet aan van, ik weet hoe ik mijn vinyl moet behandelen of, het valt wel mee of dat gebeurt niet) mij is het vaak zat gebeurt en ik weet precies hoe ik mijn kindjes moet behandelen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
27-5-2004 23:54

Frisbee schreef:

Mag ik vragen hoeveel procent van de muziek die je draait legaal is? (waar je voor betaald heb)
dat mag. 95 % van de cdr'tjes heb ik 't orgineel op vinyl of cd. meestal haal ik de mp3 rips van een p2p af ipv ze zelf te rippen. die rips zijn vaak nog beter en het scheelt bakken met tijd.

ok, soms slipt er een mp3tje door wat ik (nog) niet op orgineel heb maar dat komt omdat het simpel nog niet gereleased is of niet op vinyl te krijgen is. niemand is heilig zullen we maar zeggen.
blaat.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-5-2004 23:59

DJ Tim schreef:

Dus niet als je er zinnig over nadenkt, een plaat is vaak moeilijk opnieuw te krijgen en als hij naar de knoppen is, is hij naar de knoppen, dan is het toch wel erg fijn als je destijds een digitale kopie hebt gemaakt? (en kom nou ajb niet aan van, ik weet hoe ik mijn vinyl moet behandelen of, het valt wel mee of dat gebeurt niet) mij is het vaak zat gebeurt en ik weet precies hoe ik mijn kindjes moet behandelen.
Klopt, dat doe ik zelf ook met de speciale platen (die ik liever niet draai). De huis-tuin-en-keuken platen draai ik gewoon... Nouja daar gaat het niet om, ik had het ook niet tegen jou. Ik reageerde eigenlijk omdat Spongebob zich niet voor kon stellen waarom mensen nog met vinyl draaien.

Het is nu wel duidelijk hoor Tim, dat cd alleen maar voordelen heeft. Toch blijf ik met vinyl draaien totdat er cd-singles in de platenzaak liggen met dezelfde muziek als er op vinyl uitkomt. Het gaat mij niet om de extra features maar om de kwaliteit van de muziek. Een vinyl opname van cd is geen haar beter dan vinyl. Een echte digitale track (zo uit de studio) klinkt beter dan vinyl en loopt strakker dan iedere draaitafel. Dan is het pas echt leuk om met cd's te draaien.

[edit] ik heb ook weinig keus, heb maar 1 cd-speler razz :p [/edit]
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-5-2004 00:14

spongebob schreef:

dat mag. 95 % van de cdr'tjes heb ik 't orgineel op vinyl of cd. meestal haal ik de mp3 rips van een p2p af ipv ze zelf te rippen. die rips zijn vaak nog beter en het scheelt bakken met tijd.
ok, je koopt tenminste nog 95% van de muziek happy :)

Ik download zelf ook wel nieuwe platen van een p2p maar dat is wel een stuk minder dan zelf rippen... Heel vaak zijn ze te hard opgenomen en clippen ze dus al. Daar zit je dan bijvoorbeeld met je 1000 euro mixer met 20dB headroom, draai je gecomprimeerde muziek (mp3) dat nog clipt ook.

Dan moet je nog maar hopen dat ze opnemen met:
- een draaitafel die goed strak loopt (SL-1200 of OEM-bak).
- een knap naaldje.
- een knappe mixer/geluidskaart, ivbm noise.

Tot slot krijg je de mp3 compressie cadeau.

M.a.w. een vinyl-rip van internet klinkt nergens naar... Dan draai ik dus liever een plaatje met mn SL/Nightclub E.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
28-5-2004 01:51

Frisbee schreef:

Tot slot krijg je de mp3 compressie cadeau.
Ja, en als ik nu eens alles mooi rip aan 320kbps? Denk je dan niet dat het geluid nagenoeg hetzelfde is? En als je het echt goed wilt doen, dan rip je het in Wav-formaat he. Kost je wat tijd en moeite, maar je moet er iets voor over hebben. Van internet downen om daarna op een Cd te fikken en er mee te gaan draaien, hmmm lijkt mij iets te riskant begin ik niet aan, van internet downen om te luisteren of iets goed is, MEGAhandig,
Oh en de OEM-bak is dat niet een wat dure draaitafel om mee te rippen, want voor die prijs heb je een draaitafel met een mooier geluid en een goed element denk ik.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-5-2004 09:21
Wel vreemd dat sommige vinyl-fans zich zorgen maken over de compressie van mp3. Als er *iets* sterk gecomprimeerd is, is het wel vinyl (gewoon omdat het medium een waardeloze s/n-ratio heeft).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)