Forum > Off-Zone

Onderteken petitie 'laat ons stappen'

(114 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
4-2-2008 00:03

watje schreef:

zorg dat je kind zelf zo verstandig is om te zeggen:
"Ik drink niet"
niet om mezelf nou te prijzen. maar ik ben 17,
heb in me gehele leven 1 slokje wijn en 1glas champagne (bleek later échte te zijn ipv Jip en Janneke) en that's it.
het is dus echt mogelijk.
Ik ben nu 20 en heb niet veel meer gedronken tot nu toe (naja... misschien 2x champagne... razz :p). Het is dus zeker mogelijk.

Het probleem is alleen dat er kinderen zijn die worden opgevoegd met het idee dat drinken lekker en goed is, want zonder drank geen gezelligheid (en meer van die onzin). Dit zijn helaas vaak de kinderen die ook een overwicht in een groep hebben en een groep doet alles samen...

@Tom: How true... Als m'n zusje d'r zin niet krijgt is het ook heisa, en 9 van de 10 keer zeggen m'n ouders bij voorbaat al dat het goed is om geen gekrijs, gescheld, getier, gesloopt (denk aan lichtknoppen, koelkastdeur en kamerdeur...) voor te zijn. Het ergte is het wanneer je in zo'n situatie niet in de positie bent om het recht te zetten...
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
4-2-2008 19:51
Vindt het erg jammer dat ook de mensen die totaal geen druppel drank drinken hier ook slachtoffer van worden.
Ik ben pas 17 maar weet een ding zeker alcohol komt er bij mij niet in.
(heeft mede er mee te maken dat ik al moeilijk eet)

Als het puur om lastige mensen door alcohol gaat wat ik vermoed stel dan een regeling in na bvb. 1 uur geen alcohol meer.
Mij lijkt zoiets wel wat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-2-2008 22:56
Dat is dan dus na 1 uur tent leeg...
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
5-2-2008 01:48
Het is gewoon discriminerend tegen mensen die een totaal anders ritme hebben.
Zoals velen van ons op dit forum. Als je tot 4 hebt gewerkt ben je altijd wel blij,
als je nog even een biertje en broodje kunt doen.

Dit is een van de redenen dat ik nu in Utrecht woon.
Hier is het 24/7 Of niet Sylvia
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-2-2008 16:00

Douwe schreef:

Hier is het 24/7 Of niet Sylvia
Zeker als je tot 13:00 a 14:00u in je nest ligt te rotten ;-)

Na 5:00 even snel bak frietjes bij Marc aan de Voorstraat, en dan terug te kroeg in: Carafon en vroegah de Zwarte Zee.
Aan de andere kant: sinds ik bejaard dreig te worden en 5 dagen per week een 9-17 kantoortroeltjes baan heb, vind ik het niet zo erg om te wonen in een noordelijk durp.

Maar ik blijf erbij dat ik niet in mijn keuze beperkt wens te worden met dank aan een stel losgeslagen nog-niet-eens-pubers.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-2-2008 17:43

Sylvia schreef:

Aan de andere kant: sinds ik bejaard dreig te worden en 5 dagen per week een 9-17 kantoortroeltjes baan heb, vind ik het niet zo erg om te wonen in een noordelijk durp.
Word je nooit om 5 uur 's nachts wakkergebeld door Dré om een broodje en drankje te gaan halen? laugh :D Dat is hij volgens mij ook nog best gewend uit z'n dixo-periode wink ;)
Maar ik blijf erbij dat ik niet in mijn keuze beperkt wens te worden met dank aan een stel losgeslagen nog-niet-eens-pubers.
laugh :D laugh :D laugh :D
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
8-2-2008 00:56

Sylvia schreef:

[citaat van Douwe schreef:

Hier is het 24/7 Of niet Sylvia
Zeker als je tot 13:00 a 14:00u in je nest ligt te rotten ;-)Nee ik sta altijd fris en fruitig naast mijn bed om 8:30u,
als ik er al om 6:00u in lig..... NOT laugh :D
Maar ik blijf erbij dat ik niet in mijn keuze beperkt wens te worden met dank aan een stel losgeslagen nog-niet-eens-pubers.
Hierin heb je 100% gelijk.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
13-2-2008 17:24
Niet het hele topic gelezen, maar delen, aangezien dat me iets te lang werd.
Mijn mening:

Ik denk dat kroegen dichtgooien om 1 uur niet helpt. De mensen die de overlast bezorgen willen toch wel dronken worden, want dat is nu eenmaal stoer. Dus, ze beginnen wat eerder. Overigens is het een bepaald publiek wat de overlast creeert. De mensen van 14 en 15 die de problemen veroorzaken horen thuis te zitten, dit is alleen niet te doen. Ik heb in dit topic nu verschillende keren voorbij zien komen "de overheid bepaalt niet tot hoelaat ik ga stappen", maar er zit ook nog een andere kant aan, namelijk de ouders die het prima vinden dat hun kind de kroeg in gaat (en dat zijn er genoeg) die zullen zeggen, de overheid bepaalt niet of ik mijn kind laat stappen. Of hetgene wat ze daar uitspoken zo keurig is als papa en mama graag willen zien, laat ik in het midden.

Het merendeel zal zich prima gedragen en op tijd thuis zijn. Overigens, de groep van 14/15 jarige hebben het geld niet om zichzelf dronken te drinken in een kroeg. Degene die zich dronken drinken op die leeftijd drinken breezers/smirnoff spul en dat is nu niet bepaald goedkoop in de kroeg. Wat doen ze? Ze gaan de straat op, voor een supermarkt staan, en vragen aan willekeurige voorbijgangers of ze een flesje drank mee willen nemen. En ja, er zijn mensen zo gek om dit te doen (heb het zelf diverse keren meegemaakt).

Om weer even terug te komen op het hoofdonderwerp. De kroegen eerder dichtgooien helpt niet. Het is slechts een kwestie van controle bij de kroegen. Er staat al een hele tijd in de wet dat je 16 jaar moet zijn om een biertje bijv te nuttigen. De kroegen letten hier niet op, dus is dat hun probleem. Zij zijn degene die het schenken, en zij moeten er dus op letten dat iedereen de juiste leeftijd heeft. Dit kan door toegangscontrole te verscherpen.

Tevens zal als de kroeg om 1 uur dichtgaat iedereen tot het einde blijven. Wat je krijgt is dat iedereen massaal de straat op gaat om 1 uur, nog even blijft hangen, en op dit moment ontstaan de vechtpartijtjes en de overlast. Als de kroegen tot 4/5 uur open blijven zullen mensen geleidelijker naar huis gaan.
Ik merk dit verschil zelf op het moment heel erg. Op donderdagavond ga ik stappen in Leeuwarden waar de kroegen/clubs tot iets van 5 uur open zijn. Je merkt dat het vanaf 3 uur geleidelijk aan rustiger wordt. Hier heb ik in iets meer dan het half jaar dat ik hier zit nu 1x een vechtpartij meegemaakt. En dat is niet omdat mensen niet dronken zijn, er wordt namelijk aardig wat genuttigt. Dat komt denk ik omdat het rustiger is op straat.

Als ik op een gemiddelde zaterdagavond in Hilversum kijk, waar alles om 3uur dichtgaat, en iedereen ook echt tot 3 uur blijft, stroomt rond die tijd de straat helemaal vol, en op dat moment gaat het fout. Als alles om 1uur dichtgaat heb je dat probleem ook.

Overigens nog even terugkomen op het studenten-stappen-tot-laat: Dat hoort nu eenmaal een klein beetje bij het studentenleven. Zit zelf ook op maandag en donderdag tot sluit. Echter ben ik op dinsdagochtend vrij en vrijdag de hele dag dus dat kan makkelijk. Dat studenten doordeweeks stappen tot laat is meer dan logisch. De meeste studenten die dit doen zitten op kamers en zijn in het weekend weer bij pa en ma, waar ze dus niet kunnen stappen met de mensen uit hun studentenstad. Bovendien zijn er heeeeelveel studenten die altijd zweren om keurig op tijd naar huis te gaan, maar dan toch nog even blijven (en dat is zoiets als sociale druk laugh :D ) Ach, het is niet voor de niks de leukste tijd uit je leven wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
14-2-2008 10:16
prachtig relaas,
wat je alleen wel moet weten is dat de meeste kroegen wel heel goed opletten aan wie ze schenken.
Als er bewezen geschonken word aan te jonge mensen,
(en dan maakt het zelfs uit of het licht alcohol is en zwaar alcohol...)
dan loopt de kroeg het risiko op fikse boete's en uiteindelijk bij herhaling sluiting.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
14-2-2008 10:27
Even geleden was er ook een programma op t.v. waar kinderen zowel kroegen als supermarkten af gingen om te kijken of ze het mee kregen. En jonge van 14 kreeg gewoon gewoon blikjes bier uit de supermarkt mee, jonge van 15 (dacht ik) kreeg een flesje bier mee uit de kroeg hij had gezegt dat het voor zijn vader is die buiten wacht in de auto en die kreeg het gewoon mee. En dat brengt die "kids" lekker op dreef..

Kristian

Terug naar forum Reageer (zonder quote)