Forum > Geluid

Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??

(143 reacties. Pagina 9 van 15)
Moderator(s): Dré
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
9-11-2003 15:19

loinz schreef:

Nog een vraagje. Welke case kun je voor de Xone 32 kopen. Lijkt me vrij lastig, gezien die knopjes aan de voorkant. Misschien wacht ik nog wel ff en spaar ik toch door voor deze mixer, heb er even mee mogen spelen in de winkel, maar dat filter is echt super heftig! Het geluidskwaliteit verschil tussen de Xone 32 en de XTC was hoorbaar. (Beide vergeleken over het Behinger monitor setje dat ook in de webshop staat).
Alleen de x fader was van Penny en Giles geloof ik. Zijn de lijnfaders ook van goede kwaliteit (weet ik zal vast al wel 100 x besproken zijn)
ja dat zou ik ook wel willen weten en als ik jou was zou ik ook doorsparen voor de xone 32
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
9-11-2003 16:39
Maar is er een case voor de Xone 32 en hoe duur valt deze dan uit. Ik vind het wel erg belangrijk om zo'n investering in een goede case te vervoeren.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
9-11-2003 16:41
reken op een eurootje of 150
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
9-11-2003 23:17
Wat ik dan weer net jammer vind aan de Xone is dat je maar 2 kanalen op de X-fader kan zetten. Als ik dan toch ga doorsparen voor de Xone wordt het waarschijnlijk een Xone 62: Gain gewoon bovenop. 6 kanalen, dus nooit te kort (naar mijn mening). P & G crossfader! En mij lijkt die 4 bands eq ook wel fijn. Daarnaast heeft hij volgens mij geen knopjes aan de voorkant.
Natuurlijk is het een sedan met een coupe vergelijken (verschillende prijskaartjes). Maar als je het dan toch voor de volle 100% wil gaan.
Of misschien toch maar gewoon een HAK320 halen, hier de komende jaren mee vooruit kunnen. En als ik echt geld ga verdienen (ben nu nog student) voor het grotere werk gaan. Want ik moet het geld lenen en het gaat over hele grote bedragen sad :(
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
11-11-2003 19:59

loinz schreef:

Wat ik dan weer net jammer vind aan de Xone is dat je maar 2 kanalen op de X-fader kan zetten. Als ik dan toch ga doorsparen voor de Xone wordt het waarschijnlijk een Xone 62: Gain gewoon bovenop. 6 kanalen, dus nooit te kort (naar mijn mening). P & G crossfader! En mij lijkt die 4 bands eq ook wel fijn. Daarnaast heeft hij volgens mij geen knopjes aan de voorkant.
Natuurlijk is het een sedan met een coupe vergelijken (verschillende prijskaartjes). Maar als je het dan toch voor de volle 100% wil gaan.
Of misschien toch maar gewoon een HAK320 halen, hier de komende jaren mee vooruit kunnen. En als ik echt geld ga verdienen (ben nu nog student) voor het grotere werk gaan. Want ik moet het geld lenen en het gaat over hele grote bedragen sad :(
ja dat zijn inderdaad allemaal voordelen die je hebt genoemd maar ik zou niet voor de Hak gaan naar mijn mening te weinig kanalen
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
11-11-2003 21:11

dj diëgo schreef:

.............. maar ik zou niet voor de Hak gaan naar mijn mening te weinig kanalen
Ik heb 1x een Hak in handen gehad (niet eens om te mixen maar gewoon om de soepelheid te voelen), ik vond het een bijzonder apparaat, nu de prijs van de HAK 320 zo aantrekkelijk is zou ik hem misschien zelfs wel in huis halen voor het gewone mixwerk ipv turntablism.

Je krijgt nl wel heel veel mengpaneel voor dat geld. Ik denk dat je dan een apparaat hebt dat je gewoon naast een Dateq XTC en een PCV-275 kan zetten kwalitatief. Je moet alleen tegen die korte faders kunnen als je een mixer ipv scratcher bent.

En als je niet meer dan 2 kanalen nodig hebt ( en je gaat niet uitbreiden) wat is dan het probleem?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
11-11-2003 21:13
Hoezo tegen die korte faders kunnen? Nederland is zowat het enige land ter wereld waar ze zo fanatiek voor de 100 mm faders gaan. Kan ook prima met 60 mm faders hoor. Wij gebruiken mixers met ze allebei.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
11-11-2003 21:21

DJ Bastisito schreef:

Hoezo tegen die korte faders kunnen? Nederland is zowat het enige land ter wereld waar ze zo fanatiek voor de 100 mm faders gaan. Kan ook prima met 60 mm faders hoor. Wij gebruiken mixers met ze allebei.
Hehe, toevallig vandaag nog een bericht verstuurd in het topic geluid over dit verhaal. Sommige mensen boeit het dus wanneer ze lange of korte faders hebben en mij maakt het niet uit. Jou maakt het ook niet uit, dan zijn we het daar dus over eens... Maar heeft de HAK niet kortere faders dan 60 mm? Kan iemand daar duidelijheid over verschaffen?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
11-11-2003 22:38
De hak serie heeft 45 mm faders. Ik heb daar zelf geen problemen mee. Je kunt er lekker mee gooien, ff snel een sampltje van de ene plaat tussen door. En ik heb mijn beslissing alsnog genomen. Gewoon een HAK320. Het geld dat ik op zak houd besteed ik wel aan een exra cd-spelertje. Ik ben wel van plan uit te breiden: een Korg Koas Pad en een Numark Axis 9. Die Axis 9 laat ik dan gewoon op alle bij de lijn ingangen van mijn HAK binnenkomen. En dan switch ik wel.
Voor dat geld vindt je gewoon geen mixer met effect send return, super degelijke faders. Bovendien ben ik een grote fan van het monitor systeem dat de HAK gebruikt (met fadertje, en met 1 druk op de knop het mastersignaal horen), waarmee ik ook 'droog' kan oefenen (zonder dat mijn moeder gek wordt). Dus heb ik mixers als de Xone maar weer uit mijn hoofd gezet en ga ik voor de HAK320, en koop ik er mooi zo'n tassie omheen zodat ik hem netjes mee op pad kan nemen. En ik ben er van overtuigd dat dit geen miskoop gaat worden. Mocht ik ooit geld teveel hebben, dan ga ik zeker alsnog voor een Xone of Sclat happy :)
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
13-11-2003 15:54

loinz schreef:

De hak serie heeft 45 mm faders. Ik heb daar zelf geen problemen mee. Je kunt er lekker mee gooien, ff snel een sampltje van de ene plaat tussen door. En ik heb mijn beslissing alsnog genomen. Gewoon een HAK320. Het geld dat ik op zak houd besteed ik wel aan een exra cd-spelertje. Ik ben wel van plan uit te breiden: een Korg Koas Pad en een Numark Axis 9. Die Axis 9 laat ik dan gewoon op alle bij de lijn ingangen van mijn HAK binnenkomen. En dan switch ik wel.
Voor dat geld vindt je gewoon geen mixer met effect send return, super degelijke faders. Bovendien ben ik een grote fan van het monitor systeem dat de HAK gebruikt (met fadertje, en met 1 druk op de knop het mastersignaal horen), waarmee ik ook 'droog' kan oefenen (zonder dat mijn moeder gek wordt). Dus heb ik mixers als de Xone maar weer uit mijn hoofd gezet en ga ik voor de HAK320, en koop ik er mooi zo'n tassie omheen zodat ik hem netjes mee op pad kan nemen. En ik ben er van overtuigd dat dit geen miskoop gaat worden. Mocht ik ooit geld teveel hebben, dan ga ik zeker alsnog voor een Xone of Sclat happy :)
zelf hou ik liever van 60mm of 100mm, 45mm is me net weer iets te klein maar de hak is zeker een goede mixer met zeer goede faders dus het is zeker geen miskoop wink ;)
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)