Dateq XTC / Pioneer DJM600 / A&H Xone:32 ??
(143 reacties. Pagina 1 van 15)Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 3-6-2003 11:23 |
1 x bewerkt. Laatst door Mr_jows op 3-6-2003 11:27 Heej,Ik ging net even zoeken op het forum naar het verschil (van meningen) tussen de Pioneer DJM600, Dateq XTC. Ik wil namelijk aan het einde van het jaar een van deze twee kopen. Toevallig sprak ik afgelopen zaterdag een eigenaar van een tent in Bergen aan Zee en die zei dat ik een A&H moest kopen, maar welke van A&H dan die vergelijkbaar is met de XTC en DJM600, de A&H Xone:32? Ik word nu onderhand een beetje moe van de diverse verhalen ;) (en nu ga ik weer diverse meningen aanhoren ;) ) Ik wil gewoon weten wat voor mij het meest praktische is. Dit is wat de info van mijn kant (heb nu JB-Systems MX-4): - Mengpaneel is voor thuisgebruik - Ik draai zowel club, trance als techno, maar 90% hardstyle/hardhouse! - Ik ben altijd voorzichtig met mijn spullen! :D Wat is nu voor mij het meest praktische? Ik heb wel op de apollo gedraaid en de faders, knopjes etc. voelden erg lekker aan, al moest ik wel even wennen (kortere faders gewend). Op de DJM heb ik nog niet gedraaid (ga binnenkort even op de DJM500 draaien) en A&H heb ik al heeelemaaaaaal geen ervaring mee! Raden jullie mij aan om ze gewoon allemaal even te testen? Ik las tijdens het zoeken ergens dat Dre de geluidskwaliteit van de Dateq redelijk vond, maar de Dateq dus wel erg betrouwbaar is. Hoe zit dat met de A&H en DJM600? Alvast bedankt..... | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 3-6-2003 11:26 |
mr_jows schreef: Heej,Ik ging net even zoeken op het forum naar het verschil (van meningen) tussen de Pioneer DJM600, Dateq XTC. Ik wil namelijk aan het einde van het jaar een van deze twee kopen. Toevallig sprak ik afgelopen zaterdag een eigenaar van een tent in Bergen aan Zee en die zei dat ik een A&H moest kopen, maar welke van A&H dan? | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 3-6-2003 11:29 |
Wokay.. Maar die is al wel weer 500 euro duurder dan de XTC ;) Hoe is die 62 dan weer vergeleken met de Apollo? | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 3-6-2003 11:32 |
ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar ik heb mensen horen zeggen dat de xone 62 echt 1 van de beste mixers is. greetz Robert | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 3-6-2003 12:09 |
Als je geilt op de effecten van de DJM-500/600 dan is dat voor THUIS nog wel een optie (en af en toe een feestje). Qua geluidskwaliteit is het GEEN winnaar, zeker niet op het gebied van headroom! Als je de beste geluidskwaliteit wilt MAAR ook nog de optie open wilt houden een externe effectbak aan te kunnen sluiten (dus Aux Send) EN kunt leven met het feit dat de channel gains op de achterkant zitten (dom, dom, dom) dan is de Xone:32 een ZEER goede keuze. Als je echt helemaal een "100mm fader lover" bent (net als ik) en het ontbreken van een Aux bus geen probleem vindt dan is de XTC een prima keuze. Je ziet: Er is geen "beste" mixer. Elke mixer heeft z'n eigen plussen en minnen. De kunst is DIE mixer te kiezen die het beste bij je behoefte past ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 3-6-2003 13:26 |
Wel even zeggen dat de Aux potmeters en de Gain potmeters op de Xone:32 wel 'van plaats te verwisselen zijn', mocht dát een struikelblok zijn. T'is te zeggen, je kunt de mixer openvijzen en de geleiders naar Gain en Aux omwisselen. (Zo had het origineel eigenlijk ook moeten zijn.) Op de Xone:32 zit trouwens ook effecten, een aanpasbare filter met name. Eigenijk overbodig maar best leuk. Ik had liever gezien dat ze die feature weggelaten hadden én daardoor de prijs wat konden laten zakken. | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 3-6-2003 13:42 |
Wokay, dat is dus weer een nadeel van de 32, dat van de gain en aux. Ik vraag me af of 100mm faders eigenlijk wel handig zijn bij het draaien van hardere platen.... Zijn er meer hardstyle DJ's hiero die een XTC thuis hebben staan? Waar het mij vooral om gaat is kwaliteit en heerlijke faders.... Ik neem aan dat ik dan dus TOCH op de XTC uitkom? Die effecten interesseren mij niet zo. Het is net als een computergame. TiZz ff leuk... maar dat is dan ook alles ;) Kwaliteit is voor mij het belangrijkste! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 3-6-2003 14:08 |
Ik blijf erbij dat ze in de volgende volgorde moeten. 1 de A&H. Vanwege zijn uitstekende geluidskwaliteit en hij heeft in princiepe alles wat je nodig hebt. 2 XTC van Dateq. Hufterproof en basic. 3 de Pioneer. Laat ik hier me bek maar over dicht houden (kots een beetje op deze mixers :) ) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 3-6-2003 15:24 |
Wokay.... A&H is dus erg goed, maar het probleem zit hem dus in de GAIN die achteropzit. En daZz nu net jammer, want ik wil alles in mijn meubel zetten. Dan wordt het dus toch maar de Dateq XTC. Nu nog ff tjekken of ie over een paar maandjes nog tjieper wordt ;) Ik vind het altijd zo mooi dat iedereen een andere mening heeft. Reind, waarom kots jij eigenlijk op Pioneer ;) ghehehe :D | |
GoeieGastStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-4-2003 Laatste: 24-1-2010 Berichten: 696 | 3-6-2003 16:59 |
Ik houd van simpele duidelijke mixers. Neem de XTC, duidelijk design, lekkere faders goede toonregeling. Als je dat vergelijkt met zon A&H 62, ik ben al bang als ik al die knopjes zie, schijte bang dat ik met een zon klein knopje het geluid weghaal. Als je gaat voor precieze toonregeling, is de A&H beter met zijn low, midlow, highlow, high. De faders van A&H vindt ik minder. Als je skeetch dj bent (dus heeeeele snelle overgangen) dan raad ik je met de korte faders de A&H aan. Houdt je echter meer van lange overgangen (beatmixen e.d.) dan is de XTC met zijn 100mm faders weer beter. Dus kijk wat bij je past en testen......... En met reind ben ik het bijna eens. 1 XTC 2 A&H 823796487498641 Pioneer. CD spelers zijn top, maar laat het daar ook bij jongens! | |
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming. |