Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuw setje gebouwd.

(119 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
1-7-2006 11:17
C7 subjes hebben ook hun handvaten verticaal zitten met wielen op de achterkant.
Werkt erg lekker, ook tijdens het bouwen en breken, je gooit allerlij losse zooi op je subjes en rollen maar.
Ga je het setje bouwen gooi je de sub's en tops zo op elkaar, mede door die verticale handvaten.
Sound-impulzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2006
Laatste: 3-3-2011
Berichten: 31
2-7-2006 15:48
Ziet er erg netjes uit ! Denk inderdaad dat het probleem met de handvaten niet een erg groot probleem is :P wie let daar nou op ?
Verder heb ik nog een vraag aan Ivo: de bouwtekeningen ??? ga je die vrijgeven ? of moeten we zelf gaan experimenteren ?:P ik zou graag wat willen zien qua afmetingen en hoeken enzo...

Martijn
Out of order
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
2-7-2006 16:12
Verlopig geef ik de tekeningen niet vrij, het is een eigen ontwerp die ik, waarschijnlijk, "op de markt" ga zetten.
Er zal in de loop van de tijd mensen zijn die ze na gaan bouwen en misschien de tekeningen wel op internet gaan plaatsen, tot die tijd zal je geduld moeten hebben.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-7-2006 16:48

sound-impulz schreef:

Ziet er erg netjes uit ! Denk inderdaad dat het probleem met de handvaten niet een erg groot probleem is :P wie let daar nou op ?
Ik dus sneaky :V
En vaak word hier dan ook niet over nagedacht.
Ga maar eens week in en uit op pad met cases en boxen met verkeerd geplaatste handgrepen. Dan snap je meteen waarom een juiste plaatsing zeer belangrijk is, het moet immers gemak geven en geen ongemak. het gaat hier dus niet om "het oog wil ook wat". Als het oog ook wat wil, dan neem ik aan dat het logo draaibaar is.

Eigenlijk ook vreemd waarom de keuze op een dergelijk handvat is gevallen, terwijl juist alle andere boxen van Ivo een "houten" handvat hebben. Het Renkus-heinz type model van deze box gebruikt dat ook.

Bovendien is dit naar mijn idee nog steeds het "demomodel" wat uiteraard nog verbetert kan worden. wink ;)

Martin.
kvm entertainment
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
2-7-2006 17:06
Een kast ontwerpen gaat altijd gepaard met compromissen.
Een uitgefreesde handgreep zou inderdaad mooi wezen maar het brengt een paar problemen met zich mee, het vastzetten van de kasten onderling (nu is dat goed te doen met een sjorband), de plaatsing van de handgreep in de top (net niet voldoende ruimte), het is een hoop arbeid meer (dus hogere kosten/eindprijs hoger) en de kasten kun je ook, enkel, met een paaltje en 10" of 12" top gebruiken, dus een handgreep omdraaien zou daar weer niet kunnen.
Ik denk wel na over een construktie van een kast of het gebruik ervan, helaas zit er aan ieder voordeel ook een nadeel, vaak de prijs wink ;)

Mochten er nog ideeen zijn, omtrend handgrepen of toevoegingen, laat mij het weten, input is altijd welkom.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
2-7-2006 17:18
@ KVM (Martin) je heb volkomen gelijk, ik probeer dan ook hiermee (gebruikersgemak) zoveel mogelijk rekening te houden.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-7-2006 17:37

ivo2 schreef:

@ KVM (Martin) je heb volkomen gelijk, ik probeer dan ook hiermee (gebruikersgemak) zoveel mogelijk rekening te houden.
Ik ben het zeker met je eens dat je soms een compromis moet maken. Juist dan is een goedkopere oplossing soms beter. (keuze houtenhandvat/marshallgreep) maar jouw houten handvat idee is er ook in plastic.
en de kasten kun je ook, enkel, met een paaltje en 10" of 12" top gebruiken, dus een handgreep omdraaien zou daar weer niet kunnen.
Maar dan is er juist geen handvat probleem, het gaat hem uitsluitend om de onderste box, die word namelijk omgedraait bij het stacken van 2 baskasten. (mits jij de topkast bedoeld)

Vandaar dat een horizontale plaatsing van het handvat in de basboxen niet zo'n gek idee is. Dan zijn ze namelijk ook nog met een sjorband vast te zetten.
Het ligt er echter wel aan waar het zwaartepunt ligt, dat kan namelijk een probleem zijn.

Martin.
kvm entertainment
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
2-7-2006 18:48

KVM schreef:

Maar dan is er juist geen handvat probleem, het gaat hem uitsluitend om de onderste box, die word namelijk omgedraait bij het stacken van 2 baskasten.
Op deze manier is er ook geen probleem
Zo kan ik de laagkasten ook onder de 10" en 12" toppjes inzetten en kan ik met 4 gelijke kasten 2 sets verhuren.
Zou ik van 2 kasten de handgrepen omdraaien heb ik bij stacken een voordeel maar met enkel wegzetten weer een nadeel.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-7-2006 21:48

ivo2 schreef:

Zou ik van 2 kasten de handgrepen omdraaien heb ik bij stacken een voordeel maar met enkel wegzetten weer een nadeel.
Ik maak misschien van een mug een olifant, maar naar mijn idee heb je met de handgrepen horizontaal geen probleem als je wielen plaatst.

Dan tip je namelijk de box.

Martin.
kvm entertainment
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
2-7-2006 21:53
maar naar mijn idee heb je met de handgrepen horizontaal geen probleem als je wielen plaatst.

Dan tip je namelijk de box.
Dat zou kunnen, MAAR ik plaats er geen wielen op wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)