Forum > Geluid

Is dap nou echt zo slecht???

(122 reacties. Pagina 9 van 13)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
10-2-2005 12:57
Als die hetzelfde kan niet (zelfde geluidskwaliteit, zelfde betrouwbaarheid, zelfde vermogen, zelfde aansluit-, en bedieningsgemak, zelfde grootte).

Maar of dit werkelijk zo is, daar kunnen we onze vraagtekens wel bij zetten.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
10-2-2005 13:00
1 x bewerkt. Laatst door Max op 10-2-2005 14:12

Dré schreef:

Ik snap ook niet dat mensen niet gelijk de MC reeks nemen. Is nog steeds goedkoop budgetspul (en m'n oren gaan er van huilen) maar de gevoeligheid van die kastjes is een stuk hoger dan die van de MDJ reeks EN de prijs is amper hoger!!!
Maar dan kan je weer net zo goed verder kijken naar bijvoorbeeld de RW reeks die en stukje duurder is, maar wel een stuk beter in elkaar zit (en klinkt)! MC reeks is naar mijn mening grote k*t met peren, moet je nagaan dat ik ooit op het punt heb gestaan om er twee aan te schaffen laugh :D.

Moet er nog steeds om lachen, toen ik moest draaien waabij een zanger die ook twee MC15's gebruikte op het eind van de avond zijn set wilde afbreken en toen van ellende de roosters eruit vielen en de handvaten afbraken.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
10-2-2005 13:29

DJJD schreef:

Verder vroeg ik me eigenlijk nu af hoe het dan zit met versterker.
Is een crown versterker die 6 uur lang zonder problemen 1000 watt kan leveren nou echt veel beter dan een DAP versterker die hetzelfde kan voor minder geld?
Laten we eens beginnen met logisch nadenken. Als ze echt van dezelfde kwaliteit zouden zijn, waarom is Crown dan zoveel duurder dan DAP? zou toch funest voor Crown zijn? Waarom zijn er zoveel bedrijven die met Crown werken, als DAP net zo goed is?
Je weet waarschijnlijk zelf ook wel dat dat niet zo is. Dat een DAP'je 1000 watt kan leveren is mooi, maar hoe zit het met de beveiligingen, de hufter-proofheid, de degelijkheid na 5 jaar, etc.
Met een beetje logisch nadenken kom je al een heel eind wink ;)
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
10-2-2005 13:38
ik denk dat we met zn allen een andere interpretatie van het woord "GOED" hebben.
in de een zn ogen betekent dit namelijk onverwoestbaar, in de ander zn ogen, mooie klank. weer een andere combineert die twee en is dan pas tevreden.
het zal een eeuwige discussie blijven.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-2-2005 13:43

Danny25 schreef:

Even een klein tipje voor met een dap aan schaft ik hoop dat ik dre daar niet op de tenen mee trap. Voor 50 euro per speaker meer heb je een behringer eurolive zoals de b1800x lees forum.
De vraag is echter of die kast beter presteert dan bijvoorbeeld een (paar euro goedkopere) RW-18b. Wellicht is er iemand die dat getest heeft? Wellicht heb jij (Danny25) dat getest? Als je dat niet getest hebt dan is het verdomd jammer dat je advies geeft gebaseerd op gebakken lucht.

Op de tenen trappen heb ik niet zo snel last van (belangrijk is dat iemand spullen krijgt met een zo goed mogelijk prijs/kwaliteitsverhouding). Maar blind een advies geven dat een B-1800x beter zou zijn dan een RW-18b terwijl de persoon die dat doet ze niet naast elkaar heeft gehad is een typisch voorbeeld van iets dat ik liever niet zie gebeuren (kip zonder kop gelul noem ik dat wel eens).

Maar mocht je ze daadwerkelijk naast elkaar getest hebben dan neem ik uiteraard al m'n woorden terug en hoor (en leer) ik graag je ervaringen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-2-2005 13:45

Max schreef:

Dré schreef:

Ik snap ook niet dat mensen niet gelijk de MC reeks nemen. Is nog steeds goedkoop budgetspul (en m'n oren gaan er van huilen) maar de gevoeligheid van die kastjes is een stuk hoger dan die van de MDJ reeks EN de prijs is amper hoger!!!
Maar dan kan je weer net zo goed verder kijken naar bijvoorbeeld de RW of de AX reeks die en stukje duurder is
MC-215: 187 euro.
MDJ-215: 177 euro.

Prijsverschil: 6%

MC-215: 187 euro.
RW-155: 235 euro.

Prijsverschil: 26%.

Wellicht zie je nu het verschil???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-2-2005 13:49
Dre ik heb ze in de winkel gekocht en de twee naast elkaar gehoort (De subs dan) Ik vond en dat is mijn mening. Dat het geluid van de b1800x net iets beter was dan die andere . Maar ja het is smaak de 1 vind die lekkerder klinken dan die ander. Ik zeg ook niet dat ik bij behringer zweer hoor, ik heb ook het lieft hele duure speakers zoals iedereen maar je moet wel een beetje verdienen met draaien en niet verlies draaien.

mijn ervaring met behringer is rond uit goed voor de kwaliteits prijs verhouding.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
10-2-2005 14:08
rest ons alleen de vraag waarom de een beter is dan de ander.
laten we het dan maar niet hebben over, test-omstandigheden wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-2-2005 14:10

Danny25 schreef:

Dre ik heb ze in de winkel gekocht en de twee naast elkaar gehoort (De subs dan) Ik vond en dat is mijn mening.
Fijn om te horen (en een gedeelte van m'n eerdere bericht kun je dan ook als niet geschreven beschouwen).

Maar wat waren precies de verschillen? Ging de ene lager dan de andere? Drukte de ene meer dan de andere? Was de afwerking netter? Vraag is dus (net zoals hierboven gesteld is): Wat waren precies de verschillen. Dit is namelijk voor anderen handig om te weten!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-2-2005 14:23
Voordelen tegen over de dap,

- Hoger rendement in de speaker
- db druk iets hoger
- degelijke afwerking
- Blijft zuiver
- Strak viekant

Nadeelen

- Erg zware versterker nodig (advies ep2500)
- Gewaagde kleur.
- Bij twee subs, toch maar een exstra top plaatsen.
de behringer top kast komt toch iets tekort. (tegen het advies van behringer in)
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)