Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 9 van 41)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-2-2006 23:17
* heeft haar vingers in d'r oren en zingt ik hoor je niet ik hoor je niet *

Echt Jeroen, ik weet dat het superfijne spelers zijn, maar de prijs/kwaliteitverhouding van de CDJ-800 blijft stukken scherper dan die van de CDJ-1000MKII. Dit heeft het tot nog toe gewonnen van de patsbehoefte en volgens mij zet deze prijstrend zich voort bij de CDJ-800MKII en de CDJ-1000MKIII.

Plus in mijn (ons) geval het nadeel van custum-made cases: daar kan ik dan ook weer nieuwe van kopen. Kost wat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-2-2006 23:51

Sylvia schreef:

Echt Jeroen, ik weet dat het superfijne spelers zijn, maar de prijs/kwaliteitverhouding van de CDJ-800 blijft stukken scherper dan die van de CDJ-1000MKII. Dit heeft het tot nog toe gewonnen van de patsbehoefte en volgens mij zet deze prijstrend zich voort bij de CDJ-800MKII en de CDJ-1000MKIII.
Ik snap helemaal wat je bedoelt. En het verschil tussen CDJ-100 en CDJ-1000 was ZOOOOOOOOOOOO groot dat ik in 1x overtuigd was, misschien moet ik toch de 800 maar eens ECHT proberen...
Plus in mijn (ons) geval het nadeel van custum-made cases: daar kan ik dan ook weer nieuwe van kopen. Kost wat.
Raak je wel kwijt, zulke ECHTE kisten tegen een prima prijs (volgens mij kun je ze voor dezelfde prijs als de Prodjuser-cases nieuw, wel kwijt tweedehands?)
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-2-2006 00:15

Victor schreef:

De S5500 schijnt zeker niet dit jaar te komen. De HDX moeten we ook maar afwachten. Voor rental-doeleinden zal de CDJ-1000 de beste keus blijven, verwacht ik.
HDX komt er sowiezo dit jaar, maar een verhuur bak zal het nooit worden.

Overigens kan de S-3500 ook prima in de verhuur volgens mij. Het is geen apparaat waar je een cursus voor nodig hebt zoals bij de S-5000 voor je alles snapt en de speler zit ook leuk in elkaar. Het enige minpunt is het vreemde gedrag van de platter bij een manuele correctie.... die lijkt namelijk niet op die van een draaitafel. (geef dat ding eens een zwieper vooruit en het lijkt wel alsof ie zichzelf helemaal niet corrigeerd. Bij afremmen lijkt de torque weg te vallen..) Maar gelukkig zitten er ook pitch bend buttons op en dat werkt veeeeeel fijner dan welke manuele correctie op een platter ook ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
28-2-2006 05:20
Als iemand zijn CDJ-800 kwijt moet mag hij (of zij) wel een mailtje deze kant op doen razz :p .
Cyberlights in the house :D
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-2-2006 15:50
1 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 28-2-2006 15:53

Reind schreef:

FS e.d zijn dus tussen fases maar hebben absoluut niet de toekomst aangezien de draaitafel langzaam maar zeker zal verdwijnen als hoofd medium en de CD/DVD/CF meer en meer zal gaan overheersen.

Wat betreft het wave display...... daar snap ik het nut al helemaal niet van, je hoort tenslotte in alle house de breaks al vanaf mijlenver aan komen en waar je hem verder voor nodig hebt mogen ze mij nog steeds een keer uit komen leggen. Ik kijk er iig nooit naar en vind een remain time een stuk handiger..... dan weet je namelijk exact hoe lang een nummer duurt.
Aan de hand van hetvolgende plaatje zal ik proberen uit te leggen waarom het handig is dat je kunt zien waar alle breaks e.d. zitten. klik

Ik heb jaren lang bij elke plaat gekeken naar de groef waar je mooi kan overmixen. Dan mis je dat gewoon... Ik heb ook een tijdje met cd's gedraaid, het is best te doen, maar als perfectionist wil je gewoon totale controle en optimaal kunnen anticiperen op de muziek wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-2-2006 15:52
Als platen er nou nog zo uitzagen als jouw plaatje.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-2-2006 15:56
Is toch vaak wel zo hoor, bij trance/house/techno/hardstyle zijn het allemaal zulke blokken van 2 of 4x32. Stukken van 1 of 3x32 komt je maar weinig tegen, net als losse tellen van 4 of 8. Ga voor de grap maar eens mee turfen met een club plaat. Natuurlijk is dit wel een beetje kort door de bocht, maar het gaat om het idee.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-2-2006 16:40
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 28-2-2006 20:48
Wat ik bedoel is dat je die leuke hokjes niet op een plaat ziet. Je ziet alleen een break terug doordat de groef er een paar rondjes lang anders uitziet. Maar hoeveel beats die break duurt, of hoeveel beats eraan vooraf gaan, staat echt niet in hokjes op een stuk vinyl.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-2-2006 16:45
Ow op zo'n manier. Nee dat moet je een beetje inschatten hoeveel keer 32 het is. Maar na enig oefenen kun je redelijk goed inschatten waar je uitkomt als je de plaat op een bepaald moment start. Ookal zie je alleen maar een kleur verandering dan weet je ik elk geval dat er nog een breakje komt, iets dat je aan de remain time niet kunt zien.

Maargoed, we begrijpen elkaar wel, en dit dwaalt een beetje af van de MK2/3 discussie happy :)
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
28-2-2006 20:06
Wave Display is één van die opties waar je na het lang gebruikt te hebben niet meer zonder wil. Het zou i.m.o. alleen makkelijker zijn als elke vericale streep 4 beats representeerde. Zo zouden acht verticale streepjes een blok van 32 beats zijn. Dit lijkt me persoonlijk niet een bovenmatig ingewikkeld iets om te implementeren, maar wel een bovenmatig handig iets voor het nog makkelijker timen van een "plaat-ingooi-moment".

Ik kreeg vandaag nog een idee over het wavedisplay:
wat zou het handig zijn als je zelf markeringspunten in het wavedisplay aan kon brengen (die dan ook worden opgeslagen op de MMC). En dan liefst ook nog in 2 of meer verschillende kleuren. Kun je mooi het begin en einde van een stukje vocalen mee aangeven. Want die zie je weer niet op het wavedisplay. En soms dénk ik het wel te weten, maar dan ben ik in de war met een andere track en hoppa, een warboel van stemmen. Ook hiervoor: lijkt me niet ingewikkeld te implementeren, lijkt me wederom erg handig voor de DJ.

Nog een stapje verder: bestaat er software die een vocal in muziek herkent? Dus niet weghaalt of wat dan ook, puur herkent? Mee laten lopen tijdens inlezen wavedisplay en de DJ hoeft de markeringspunten niet eens meer handmatig in te voeren.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)