Forum > Geluid

Pioneer DJM 400 en DJM 800

(189 reacties. Pagina 9 van 19)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-3-2006 12:04

iZ schreef:

Volgens mij 2x Master uit, of zie ik dat verkeerd.
Dus je zou je monitor hier op aan kunnen sluiten, alleen is die dan niet (afzonderlijk van de master) vanaf de mixer te regelen.
En daar gaat het nou juist om: een monitor moet apart te regelen zijn anders is hij niet bruikbaar. Dit is niet meer dan een ingebouwd splittertje (die los in de webshop ook te krijgen zijn). Wel een nadeel voor "live"-werk!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
IZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 11-1-2008
Berichten: 17
7-3-2006 12:24
Inderdaad een nadeel. Is dit op te lossen of is het helemaal niet mogelijk om hiermee live te gaan?
Jammer, want het is een leuk ding voor een "leuke" prijs.
iZ
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-3-2006 15:12
Uiteraard kun je een line signaal terug regelen, voor 2 tientjes heb je een passieve 'mixer' van DAP.
Als je handig bent met een soldeerbout kan het ook nog wel goedkoper en beter.
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
7-3-2006 17:27
1 x bewerkt. Laatst door Janbo op 7-3-2006 18:46
Ondanks dat Pioneer anders aangeeft (of graag wil) denk ik dat de 400 meer voor de thuismarkt is. Ook een gebalanceerde uitgang ontbreekt...
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
7-3-2006 17:42
“The combination of the new DJM-400 with the CDJ-200 is a great combination for pro DJs looking for a great entry-level system,” said Karl Detken, director of product planning for Pro DJ products at Pioneer Electronics (USA) Inc. “It offers the reliability, a wide range of features, and the high quality audio for which Pioneer products are known.”
Uit de pers release van de mixer. Gewoon bedoelt voor thuis, zou ook weer redelijk vaag zijn, om deze mixer te plaatsen als pro/club mixer.
.
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
7-3-2006 18:07
Zo te lezen mikken ze ook op iets meer...
Pioneer is a recognised innovator in professional DJ products and we’ve created a high-quality compact 2 channel mixer that’s tailored to the demands of DJs mixing in bars and smaller clubs and those mobile artists who demand a reliable, robust and high-quality mixer.
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
7-3-2006 18:39
Bij Pioneer moet je dat soort uit spraken altijd met een korreltje zout nemen wink ;)
.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-3-2006 21:31

Dj JoBo schreef:

Bij Pioneer moet je dat soort uit spraken altijd met een korreltje zout nemen wink ;)
Bij ELKE marketeer mag je dat soort teksten met een stevige zak JoZo nemen... De marketeers van Pioneer hebben geen alleenrecht op het schrijven van opgeklopte lucht ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
7-3-2006 23:29
Tja, maar ik verdien er wel deels mijn brood mee! laugh :D

Begrijp hun 'merk maken' en andere argumenten maar al te goed... een mixer met een professioneel imago weet de weg naar zolderkamers makkelijker te vinden dan een met een hobby-bob imago.

Neemt niet weg dat bij grote duimen marketeers enige realiteit en een correcte positionering ook commercieel niet onverstandig is. De concurrentie ligt altijd op de loer en blogs en forums zijn in hedendaagse marketing niet meer weg te denken. Een goede naam opbouwen kost jaren, afbreken kan -mede door internet- in zeer korte tijd.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-3-2006 01:36

Janbo schreef:

afbreken kan -mede door internet- in zeer korte tijd.
Ik ken er wel een paar die daar als de dood voor zijn.... ik heb er maar al te vaak mee te maken gehad sinds AboutDJ een goed lopende site is dat een fabrikant niet mee wil werken omdat ie "bang" is voor een negatieve mening.

Persoonlijk vind ik zoiets getuigen van het niet geloven in je eigen product, een ander probleem is het ego van sommige merken die bang zijn daar een deukje in te krijgen.
Dat internet een product kan maken of breken kan ik niet anders dan het met je eens zijn, het mooiste voorbeeld daarvan is denk ik wel de OEM draaitafel want die was noooooooit maar dan ook nooooit zo populair geworden als het internet er niet was geweest.

Keerzijde van het verhaal is dat negatieve kritiek op een bepaald product soms uit zijn verband word gerukt en vervolgens geprojecteerd word op een compleet merk. Dat is iets waar men wel voor moet oppassen vind ik, zelf ben ik er ook voorzichtiger mee geworden (zal ook wel moeten) en soms iets minder bot zijn kan ook duidelijk genoeg zijn om je punt te maken ;-)

Op de Messe maar eens gaan kijken of ze nu eindelijk al is een keer bij Dateq een Vibe aan me uit durven te lenen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)