Forum > Geluid

Final scratch?

(100 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
7-9-2004 18:47
Ze adviseren zelf de Stanton 680HP.

680 HP Specifications:
Stylus Type: Spherical .7 mil
Super High Polish
Tracking Force: 2 to 5 grams
Frequency Response: 20Hz to 18kHz
Nominal Output: 7.0mV
Channel Balance: <2dB
Channel Separation: 30dB
DC Resistance: 1300 ohms nom.
Inductance: 930 mh nom.
Cartridge Weight: 6.3 grams
Replacement Stylus: D6800HP

Ook deze heeft weer een hogere uitgangsspanning 7.0mv ipv de 6.0mv van ortofon....
Dus toch weer die hogere uitgangsspanning....

OK, bij mij werkt de Stanton 681 dus wel goed!!!!!
Maar moet je nou eens kijken naar de uitgangsspanning!!!!! 0.7mv!!!!!!
En dit is GEEN typefout!!! Heb op internet naar deze gegevens gekeken
en daar vond ik deze waarde op meerdere sites!!!!

Frequency Response 10-22k Ind.Fac.Calib
Output @ 1kHz: 0.7mV
Channel Separation @ 1 kHz: 35dB
Channel Balance @ 1 kHz: within 2dB
Tracking Force: .75 to 1.5 grams
Stylus Type: Stereohedron
Stylus Tip: .3x2.8 (8x71)*
DC Resistance: 1300 ohms
Inductance: 930 mH
Cartridge Weight: 6.3 grams
Load Resistance: 47k
Load Capacitance: 275pF
Dynamic Compliance @10Hz Horiz/Vert. 25Um/mN

Kan iemand dit verklaren??????????????
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-9-2004 19:38

jaltena schreef:

Kan iemand dit verklaren??????????????
Ja, de komma staat niet goed wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
7-9-2004 19:38
Weer zo'n tiepmiep???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
8-9-2004 08:59
Dan nemen ze die gegevens lekker van elkaar over al die websites!!!!!!!
Op verschillende sites kom je die waarde tegen. Wat een stumpers!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-9-2004 11:27

jaltena schreef:

De disc www.new-line.nl/v/7976 heeft 5.5mv, minder dus dan de ortofon!
Dat klopt niet.

(heb je link niet gecontroleerd dus je kan ook de foute naald hebben bekeken).

Ik had namelijk problemen met de discmaster op mijn PDT's zodra ik ze op een line out signaal zette, met de concorde pro had ik dit probleem niet en kon ik de PDT wel op line out zetten. De Discmaster gooit er dus wel degelijk een hoger uitgangs signaal uit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
8-9-2004 12:34

jaltena schreef:

Dan nemen ze die gegevens lekker van elkaar over al die websites!!!!!!!
Op verschillende sites kom je die waarde tegen. Wat een stumpers!
Waarom? Moet iedereen alles maar in gaan zitten typen? Ook ik ga bij de fabrikant langs, in de verwachting dat ik daar correcte informatie kan vinden. Die informatie neem ik dan over. Gebeurt met GROTE regelmaat dat die informatie hardstikke fout blijkt te zijn. Soms heeft de fabrikant de fout tussendoor hersteld (maar hoe kom IK daar achter???), soms blijft de fout tot in de eindigheid staan.

Kijk maar naar de Gemini GX speaker reeks bijvoorbeeld. Volgens Gemini heeft die een 38mm adaptergat. Is echter 35mm. Kijk maar naar de American Audio V-5000. Is volgens American Audio zelf lekker licht (in de praktijk is hij echter zwaarder dan de V-4000). Kijk maar naar de site van Stanton. Daar staan dingen uitgelegd over elementen die gewoon pertinent niet waar zijn.

(En zo kan ik nog wel even doorgaan). Het is bijna net als bij software... Er zal altijd wel ergens iets fout staan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
8-9-2004 12:39
Stanton geeft bij de opgegeven output niet op wat de snij-amplitude is en ook niet wat de bewegingssnelheid is. In zo'n geval zegt zo'n getalletje zo verdomd weinig (kan net zo goed staan "5.5 appels"). Ook Ortofon geeft niet alle benodigde gegevens op. Hierdoor kun je het niet met elkaar vergelijken. Enige dat overblijft is met één testplaat alle elementen in kwestie zelf nameten (maar dat gaat mij toch wat te ver).

Een product dat gevoelig is voor de output van een element is een product dat een fout heeft. De oplossing voor de FS kit is simpel: Een AGC over de tijdcode detectie en je bent van alle ellende verlost. Zal in totaal de kostprijs met zo'n 40 eurocent verhogen. Als ze dan ook nog in de gaten krijgen dat de USB bus van een computer aan chassis ground hangt en dat chassis ground en signal ground 2 verschillende dingen zijn (dus NIET aan elkaar geknoopt mogen worden op willekeurige plaatsen) dan zijn de hardwareproblemen bij FS verdwenen als sneeuw voor de zon.

Voor zover ik de importeur begrepen heb is Stanton op de hoogte van deze problemen. Maar schijnbaar vinden ze het niet belangrijk genoeg om stappen te ondernemen.

(En laat duidelijk zijn dat ik daarbij een zeer zure ondertoon over wil laten komen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
8-9-2004 14:29
OK, we weten nu in ieder geval dat sommige elementen problemen geven. Dat het de fout van stanton is zijn we het ook over eens. Dat het NIETS heeft te maken met de kwaliteit van een element. En dat momenteel de enige oplossing is een element te kiezen met een hoge uitgangsspanning. Maar dat die uitgangsspanning ook weer bedriegelijk kan zijn omdat verschillende fabrikanten niet meegeven hoe die gegevens tot stand zijn gekomen.

Zou ik toch graag willen weten van andere gebruikers wat voor elementen hun gebruiken zonder problemen. Misschien om toch zo een klein overzicht te krijgen van elementen die (in ieder geval bij die gebruikers) wel werken.
Die final scratch kost toch een hoop geld, en als je daarnaast dus ook je elementen moet vervangen word het nog een stukje duurder. Toch wel iets om rekening mee te houden.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-9-2004 14:50
Je kunt er van uitgaan dat de meeste Stanton elementen zullen werken en zo uit het blote hoofd zal de whitelabel ook prima werken.

Concorde's vallen dus af en dan houd je verder vrij weinig over volgens mij.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
8-9-2004 14:58
Stanton 500
Stanton 680
Shure M44-7
Shure White Label.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)