Forum > Licht

snelle laser vraag ??

(201 reacties. Pagina 9 van 21)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-1-2006 22:45

Victor schreef:

(ik wou eigenlijk zeggen: noodzakelijk) dat een cirkel, wave of ellips mooi is,
Toch valt het minder op, het zal er ook aan liggen hoe goed het figuurtje benadert word. (met de nadruk op benadert)

Je moet wel heel goed kijken om een foutje te vinden.

Bij een graphics show val je natuurlijk meteen door de mand.

Martin.
kvm entertainment
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
21-1-2006 00:14

DJ Delay schreef:

Ik ben wel benieuwd... hoeveel herrie maakt hij nou echt? Ik heb zelf een Showtec Clublaser, en deze komt boven de Palladium 1600 uit. Op je filmpjes klinkt hij ook best hard, of is dit iets anders? Kan je hem ergens mee vergelijken? Misschien eens het aantal dB meten??
mja over de herrie...
ik had ook een Bat One.. die maakte op zich nog ietsje meer herrie in bepaalde stand.
op zich hoor je de fans van de lasers wel, maar met een klein beetje muziek al niet meer.
daarentegen als de spiegeltjes in een bepaalde stand geluid maken, hoor je dit wel redelijk goed. ongeveer vergelijkwaardig met die Bat One.
en ik heb geen geluidsmeter, dus echt meten kan ik het niet.
Deze units zijn er om "beam shows" te maken, daarbij gaat het dus niet om de perfectie van het "vierkantje" of de "cirkel".
ben ik zeker met je eens. het gaat mij ook om het effect in de ruimte en niet om de mooie vormen op de muur.
al had dit natuurlijk best wat beter gekunt! mijn lasercrab van een paar tientjes maakt immers ook perfecte vormen.
Ook bij een beamshow is het wel aardig (ik wou eigenlijk zeggen: noodzakelijk) dat een cirkel, wave of ellips mooi is, zonder raffelige vormen of foute aansluitingen. Anders ziet het er niet mooi uit als het publiek er in kijkt.
niet helemaal mee eens. als ik er recht inkijk valt het echt amper tot niet op dat de cirkel niet helemaal rond is, of het vierkant niet helemaal vierkant!
Jouw bevindingen waren reeds bekend
Dus eigenlijk valt er weinig aan toe te voegen,...alhoewel,
een beetje commentaar is nooit weg ;)
dan heb ik ook het idee dat men er naar kijkt.
en ben altijd wel benieuwd naar wat andere mensen er van vinden, ook al zeggen een paar filmpjes en fotos misschien niet alles.
vooral ook omdat niet iedereen even positief tegenover het china spul staat en ik geef mensen daar niet eens ongelijk in!
pom pom
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2006 02:48

Paulus0013 schreef:

al had dit natuurlijk best wat beter gekunt! mijn lasercrab van een paar tientjes maakt immers ook perfecte vormen.
Dat is natuurlijk echt appels met peren vergelijken. Bekijk de enorme verschillen tussen de gebruikte technieken in die apparaten maar eens.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-1-2006 10:02

JeroenVDV schreef:

Paulus0013 schreef:

al had dit natuurlijk best wat beter gekunt! mijn lasercrab van een paar tientjes maakt immers ook perfecte vormen.
Dat is natuurlijk echt appels met peren vergelijken. Bekijk de enorme verschillen tussen de gebruikte technieken in die apparaten maar eens.
En dat is dan een voorbeeld tussen een "beamshow" en een "graphics" laser.
Bij de lasercrab gaat het juist om het eindresultaat. (spirograph figuren) dus "graphics".

Martin.
kvm entertainment
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
22-1-2006 20:18
Wat is nou een goed adres om zo'n laser te kopen (of mag dat niet op het forum?)
MB Audio systems
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
22-1-2006 20:36
Een adres waar ze volledige en garantie, service, en ondersteuning geven.
Een adres waar ze je kunnen voorlichten over de veiligheidsmaatregelen bij het vermogen van jou specifieke laser.
Een adres waar ze een laserpowermeter hebben om aan te tonen dat het opgegeven vermogen ook het juiste is.
Een adres waar ze bijvoorkeur ook de lasers verhuren die ze verkopen. (eat your own dogfood)
Een adres waar ze de tijd nemen om uit te leggen over de zin en on-zin van dpss, MPE, ilda, kpps, etc.
Petty materialists!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
22-1-2006 23:01
aangezien ik ook een beschadigde doos aankreeg.
Ik neem beschadigde dozen niet aan... waarom heb je dit wel gedaan?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
23-1-2006 07:33

DJ Delay schreef:

Ik neem beschadigde dozen niet aan... waarom heb je dit wel gedaan?
Gezien de lange levertijd (ca. 4 weken) en hoge verzendkosten (ca. 100 euro) wink ;).
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
23-1-2006 09:35
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 23-1-2006 14:04
Misschien nog even een klein verhaaltje waaruit blijkt waarom garantie en service zo belangrijk zijn.

In september 2001 kreeg mijn Laserquantum laser kuren: na korte tijd schakelde hij uit en ging dan pas na een paar minuten weer aan (maar dan ook maar weer even). Lastig, want ik zat 5 dagen voor een grote verhuurklus. De laser was toen bijna 2 jaar oud en de garantie was verlopen.

Gebeld met Laserquantum, waar ik een technicus aan de lijn kreeg die mee een aantal dingen liet proberen. Uit het resultaat daarvan volgde de conclusie dat de TEC-koeling stuk was, waardoor de temperatuurbeveiliging de laser uitschakelde. De laser moest terug naar Engeland. Laserquantum stuurde me per directe post een leenexemplaar en mijne ging terug naar Engeland. Werd daar gratis (!) gerepareerd en snel én met excuses voor het ongemak teruggestuurd. Dat noem ik service!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
23-1-2006 13:41
Ja, maar ik zie zo'n laser meer als leuk effect voor 'erbij' Daarom is het ook zo leuk dat ze voor deze prijs te krijgen zijn. Want ik overigens wel stom vind zijn mensen met zo'n lasertje (of 2) die zich een proffesioneel laserverhuurbedrijf gaan noemen.
MB Audio systems

Terug naar forum Reageer (zonder quote)