Forum > Zelfbouw Speakers

Geluidsset 1500 man

(139 reacties. Pagina 9 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
6-9-2005 18:34
Nou.. ik denk dat een dubbele set van de eerste link heel aardig in de buurt komt.
Door internet beperkt
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
6-9-2005 19:09
en ik wil geen dap sorry maar gewoon omdat ik weet hoe het klinkt.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-9-2005 20:12
Waar heb je die StageBlaster set's gehoord dan? Ik heb van andere mensen vernomen dat die set's best aardig klinken.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
6-9-2005 20:50

DJ Sietse schreef:

Nou.. ik denk dat een dubbele set van de eerste link heel aardig in de buurt komt.
die 2e zul je bedoelen wink ;)
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
6-9-2005 21:19
Ik heb ze gehoord bij highlite.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
7-9-2005 18:44
De tweede schijnt (let op, zelf nooit gehoord) minder goed te klinken dan de eerst, als je dan toch het geld hebt voor twee die-tweede-setjes, neem er dan vier van de eerste, en zet in ieder hoek van de zaal een stackje. Volgens de specs kan je dan 6000 man aan, alleen dit is wel iets (heel erg veel) te hoog gegrepen. 2 setjes zou kunnen denk ik. Blijf je binnen je budget, heb je (volgens de specs 3000, mar da zal ni) voor 1500 man geluid, het is ies minder dan eaw/dynacord/whatever, maar je kan er zeker mee vooruit.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
7-9-2005 19:49
Al ik dit lees bij de ervaringen van de 2e set...:
DAP B/T Set

mijn bevindingen na 1 dag deze set te gebruikt hebben:

- je betaalt zeker naar wat je krijgt. (en ik moet zeggen dit keer krijg je toch heeeeeeel veeel voor je geld!)- tuurlijk inderdaad niet te vergelijken met duurdere stack's
- klinkt lekker voor de grotere drive in show's, maar toch voor groter werk in theaters en zo zou ik toch verder kijken.
...dan denk op welke manier je een set kunt vinden die beter is. Aangezien je deze set hier bij new-line kunt kopen voor 12250,00 euro (en je voor dit geld dus een hele goede set hebt). Als ik de quote van hierboven moet geloven, snap ik dus dat je voor het te-besteden geld, niet veel meer kunt krijgen.

Het geluid ten zijde. Stel dat het goed zou klinken.
klinkt lekker voor de grotere drive in show's
Complete set:

For audiences up to 2500 people (trek er eens 1000 man vanaf, en je zit nog op de 1500 die je uiteindelijk wilde bereiken)
Total Power output: 9600W(RMS)
Included Flying Rigs
Easy transportation
Included extra frontcovers
Fiberglass painted housing
Easy stacking
Hiermee wil ik maar aangeven dat je waarschijnlijk niet veel meer zou kunnen vinden (op 2e hands opties na) wat een betere uitkost bied. Als ik voor zo'n keuze zou staan, zou ik dik 12000 euro voor een kast met een DAP logo inderdaad erg veel vinden. Maar zoals veel mensen weten, kun je niet alle speakers van één merk over een kam scheren (dit is dus geen MC-reeks).

Je zou, naast deze optie, dus nog kunnen kijken voor eventuele 2e-hands sets, OF voor een kwaliteits goede zelfbouwset (met name de punishers, als dat ik het budget zou passen).

Maar de keuze is niet aan mij, Groeten
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
7-9-2005 21:32
Nou ik weet toch wel zeker dat ik voor dat geld een veel nettere set kan bouwen en dat is ook precies wat ik ga doen. Want met een zaag ed kan ik wel overweg. En als ik een grote dap set ga gebruiken kan ik nog beter blijven gebruiken wat ik nu heb. Die voldoet ook voor dap maar wil graag een geluidskwaliteit waar ik mij ook nog mee kan vertonen. En je kunt mij nu zeggen wat je wilt maar k vind die setjes van dap op niks klinken.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
7-9-2005 23:04
BullShit, grote BullShit, ik weet niet of je zelf de geluidstech was. Maar als dit het geval was zegt het meer over jou als over de speakers. Ik heb de speakers gehoort toen ze goed aangestuurd, goed geprocessed, en goeie gain structure hadden. En dat valt niet te vergelijken met standaard dap producten. Het beste voor die prijs of zelbouw? Nee dat niet, maar ik wil geen dap door het geluid? Ook nee, dat is totaal irrelevant mbt deze speakers. Heb ze gehoort ja. En was wel onder de indruk voor dap, niet in het algemeen maar alle waar naar zijn geld. Wat jij hier zegt klopt niet. Ik had je er graag bij gehad het moment dat ik ze hoorde maarja dat kan niet meer. Op zo'n manier een heel merk afkraken valt me beetje tegen...Mensen rekenen mijn set ook af op hun ervaringen met De peavey-pro series. Niet vergelijkbaar dat verzeker ik je
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-9-2005 23:06

DJ Delay schreef:

en zet in ieder hoek van de zaal een stackje.
Vandaar die gebruikersnaam. wink ;)

Mij hebben ze altijd geleerd dat je de luidsprekers dezelfde kant uit moet laten kijken.

Hoofdset podium, en halverwege de zaal delay stackje.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)