Forum > Licht

Martin Mania SCX500 scanner

(99 reacties. Pagina 9 van 10)
Moderator(s): Dré
MarcelVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2007
Laatste: 24-9-2012
Berichten: 50
10-8-2007 12:23
Als er geen klem aan de scan zit kan de beugel inderdaad ook gewoon boven de scan (er zit dan zo'n 3mm tussen de rand en de beugel). Maar het probleem is dat als er wel een klem aan zit dit niet meer kan. En om nou steeds de klem los te maken na elke klus shut up :X
MarcelVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2007
Laatste: 24-9-2012
Berichten: 50
10-8-2007 12:53
Heb even wat fotos gemaakt voor de duidelijkheid:

Foto 1 Hierop is te zien hoe de klem in de weg zit.
Foto 2 Hier zie je de ruimte die er maar is tussen de beugel en de rand.
Foto 3 Zonder klem lukt het dus wel, en zo kan de klem er eventueel ook wel op maar dan zit ie voor de aansluitingen sneaky :V
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-8-2007 13:08
Tja, met een joekel van een vleugelmoer heb je al snel te weinig ruimte. Er zijn speciale M10 bouten in omloop met een hele platte kop, waarschijnlijk past dat wel. Bij sommige haken worden ze wel eens meegeleverd.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
11-8-2007 00:42
Het probleem zit 'm in de "rubberen rand", bij de 500 heeft ie alleen 2 uitsparingen aan de ZIJkant:500
Bij de 600 zijn alleen de hoeken van "rubber" en heeft dus 4 uitsparingen (ook 2 aan de voor/achterzijde) waardoor de moer meer ruimte krijgt.600.
Da's best klo... uhhh lastig ja, maar ik zou er toch een hele platte moer inzetten en dan de scan maar niet naar beneden richten.
In plaats daarvan zul je je prog's daarop moeten aanpassen.
(als dat gaat passen, want je zit ook nog met je DMX & euro te kijken)
Weet je zeker dat de beugel niet 1 tandje verder uit elkaar kan?
*Misschien die randen eens losschoeven en kijken of je daar iets mee kan vogelen?
*Met kortere schroefjes wellicht vast te zetten zonder die rand??
*Fairlight bellen, misschien kunnen die dingen wel als onderdeel besteld worden, met een beetje geluk (hoop ik voor je) passen die dingen van de 600 er wel op??
*Scan ondersteboven hangen, dan ben je die hele beugel kwijt aan de kant met aansluitingen.
Ik bedenk me opeens dat alle aansluitingen van de 600 aan de achterzijde zitten, en niet bovenop bij je display & aansluitpunten! shocked 8O
Anders had het daar ook niet gekund mét die extra uitsparing in de rand!
Ik vind het wel een zeer ondoordachte constructie van meneer Martin!
Hadden ze vroeger ook al met de ministar en de rainbow! (die moesten weliswaar niet naar beneden hangen, maar in een FC of hangend opbergen had je hetzelfde probleem, als wat jij nu hebt)
Alles komt goed....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
11-8-2007 14:42
De scan tijdens gebruik rechtop hangen is sowieso niet handig, gezien het erg krappe tiltbereik. Zou ook niet lukken door de aansluitingen die bovenop zitten. Sowieso is het display ook anders dan bij de SCX600, die is namelijk behoorlijk uitgebreid.

Waarschijnlijk is het het makkelijkst om zelf nog 2 gaatjes in het bovenste deel van de beugel te boren, zodat je net die paar milimeter extra ruimte krijgt die je nodig hebt. In dat geval kun je een normale M10 bout gebruiken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MarcelVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2007
Laatste: 24-9-2012
Berichten: 50
11-8-2007 17:58
Aangezien ik al een hele tijd sterk aant uitbereiden ben, vind ik het persoonlijk niet de moeite waard om nieuwe onderdelen te gaan bestellen alleen om ze in een kist passend te krijgen omdat ze misschien over een half jaartje alleen nog voor de paar keren dat ze verhuurd worden in de garage staan. Ik laat de beugel daarom gewoon schuin zitten en probeer om gedeeltelijk de loze ruimte onder het schuine gedeelte om te toveren naar een plek waar ik dan bijv. de bijgeleverde kabels in kwijt kan, zodat die ook mooi bij elkaar blijven.

Het hout is inmiddels ingekocht, ijzerwerk gisteren al besteld en morgen gaan we eens 'toveren' laugh :D wink ;)

Het resultaat zal ik hier posten (tenzij het niet om aan te zien is shocked 8O laugh :D)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
12-8-2007 01:59

Martijn schreef:

De scan tijdens gebruik rechtop hangen is sowieso niet handig, gezien het erg krappe tiltbereik.
Geeft bij mij geen pobleem: ik koop ze niet voor het plafond of de vloer, maar voor de optische waarneming van de gast wink ;) Zou ook niet lukken door de aansluitingen die bovenop zitten. Sowieso is het display ook anders dan bij de SCX600, die is namelijk behoorlijk uitgebreid. Die snap ik niet Martinus: ik ZIE geen verschil, dus wat zou het kunnen uitmaken? (zijn toch gelijke displays?)

Waarschijnlijk is het het makkelijkst om zelf nog 2 gaatjes in het bovenste deel van de beugel te boren, zodat je net die paar milimeter extra ruimte krijgt die je nodig hebt. In dat geval kun je een normale M10 bout gebruiken.
ALLE vetgedrukte tekst hierboven is van mij: wist niet hoe anders te quoten... ashamed :$
Alles komt goed....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
12-8-2007 02:21
Ik zal ter compensatie van jouw gestuntel dan maar helemaal niks quoten... wink ;)

Af en toe kan het een leuk effect zijn om de bundels helemaal verticaal te zetten. Dat gaat je niet lukken wanneer de scan rechtop hangt. Zeker wanneer ze hoger hangen zijn de eerste meters voor het meubel onbereikbaar. Zonde.

Het display van de SCX600 heeft 4 digits bestaande uit 11 segmenten ("streepjes" die op kunnen lichten), terwijl de 500 3 digits met 7 segmenten heeft. De bedrukking onder de knoppen is ook anders. Op deze foto zie je dat er tussen de buitenste rij segmentjes ook nog segmenten schuin naar het midden lopen. Dat heeft het display van de SCX500 niet.

@Marcel; Ik heb datzelfde probleem met haken op Winners vorig jaar zo opgelost.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MarcelVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2007
Laatste: 24-9-2012
Berichten: 50
12-8-2007 12:35
Dat is inderdaad ook een optie.. Alleen hou ik dan bij de scx500 iets meer loze ruimte over.
Ik ga de mijne toch met de beugels recht naar boven in een kist plaatsen. Ik heb simpelweg de achterste plastic 'verhoging' dr af geschroeft waardoor het probleem zo is opgelost met een iets kortere bout. Als ze ophangen valt het 'gemis' maar amper op. razz :p
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
17-8-2007 12:40
werken deze scans ook op een scanmaster 1?
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)