Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 85 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
24-9-2007 13:52
dus de les: never nooit inprikken op een schakelbare groep/aansluting!
De enige schakelaar die ik er tussen tollereer zit in de stoppenkast.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
24-9-2007 13:55

Tom schreef:

dus de les: never nooit inprikken op een schakelbare groep/aansluting!
De enige schakelaar die ik er tussen tollereer zit in de stoppenkast.
Ja, theorie is fijn. Maar de praktijk is vaak anders. En dan liever op deze WCD dan 50 meter kabel moeten leggen door een gang en dwars over looppaden heen naar een 'gangbare' WCD.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
24-9-2007 13:58
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-9-2007 14:54
dan plakken we de schakelaar wel af met een bult gaffa en het liefst een doosje eronder dat ze niet door de gaffa duwen.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
24-9-2007 14:02

Tom schreef:

dan palkken we de schakelaar wel af met een bult gaffa en het liefst een doosje eronder dat ze niet door de gaffa duwen.....
Haha, was ook mijn plan. Maar het irritante was dat allen op één of ander vaag digitaal systeem zat wat je niet zo makkelijk kon 'afplakken'. Anyway, iedereen kon er wel om lachen, behalve de 18-jarige medewerker van het restaurant. Zijn hoofd sprak boekdelen laugh :D
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
25-9-2007 11:30
Mijn ergernis van de week: fluisterende zangers die zichzelf hard willen horen, uiteindelijk heb je meer omgevingsgeluid dan stem uit de microfoon. Maar halverwege wel een vriend het podium optrekken en door dezelfde microfoon laten brallen angry

JeroenVDV schreef:

Melo-G schreef:

Herkenbaar, hebben wij ook (meer dan) eens gedaan met een drive-in showtje die bij ons inprikte.
Kon om dat "ergernisje" ook wel lachen. Was een toffe geluidstechnicus, en hij deed het daadwerkelijk op het goede moment ("OOOOOOOOOH, OOOHOOOHOOOOO.... OOOOOOOOOH, OOOOOOOH HOOOO HOOOO HOOOOOOOOOO").
Nog een stapje verder is(met een extra speler) een loopje van het huidige nummer opzetten. Geeft ook vreemde gezichten, maar de dj was niet zo enthousiast sad :(
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
25-9-2007 11:40

jadjong schreef:

Mijn ergernis van de week: fluisterende zangers die zichzelf hard willen horen, uiteindelijk heb je meer omgevingsgeluid dan stem uit de microfoon. Maar halverwege wel een vriend het podium optrekken en door dezelfde microfoon laten brallen angry
Misschien een idee een wat gerichtere mic te gebruiken?

Welke mic heb je hiervoor gebruikt?
Vergeet niet te lachen
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
25-9-2007 11:42

Melo-G schreef:

jadjong schreef:

Mijn ergernis van de week: fluisterende zangers die zichzelf hard willen horen, uiteindelijk heb je meer omgevingsgeluid dan stem uit de microfoon. Maar halverwege wel een vriend het podium optrekken en door dezelfde microfoon laten brallen angry
Misschien een idee een wat gerichtere mic te gebruiken?

Welke mic heb je hiervoor gebruikt?
Gewone 58, 87 of OM7 waren niet in de aanbieding.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-9-2007 12:13
maar de dj was niet zo enthousiast sad :(
Vind ik ook niks gek... zoiets zou je bij mij ook niet moeten flikken, dat doe ik zelf wel als ik het moment daar goed voor vind. Als jij zo'n goede dj was geweest hadden ze jou daar wel ingehuurd lijkt me sneaky :V Waar ik ook een hekel aan heb: als ik moet inprikken en de geluidsman zet het geluid opeens een stuk zachter als ik moet draaien, terwijl het bij de band veel harder stond... alsof ik daar wordt ingehuurd om een beetje achtergrondmuziek te draaien angry
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-9-2007 12:23

YourLiVe schreef:

zoiets zou je bij mij ook niet moeten flikken, dat doe ik zelf wel als ik het moment daar goed voor vind. Als jij zo'n goede dj was geweest hadden ze jou daar wel ingehuurd lijkt me sneaky :V
Wat betreft het bijmixen/inmixen van een loop, vind ik te ver gaan. Na de gezelligheid/grapjes die ik al met de geluidsman had gehad was z'n volume-ride om het publiek te laten zingen echt niet ongepast.
Waar ik ook een hekel aan heb: als ik moet inprikken en de geluidsman zet het geluid opeens een stuk zachter als ik moet draaien, terwijl het bij de band veel harder stond... alsof ik daar wordt ingehuurd om een beetje achtergrondmuziek te draaien angry
Absoluut helemaal mee eens. Gelukkig had ik dezelfde opdracht als de geluidsman gekregen van de organisatie ("KNALLEN!") en was het volume geen probleem laugh :D
Light Image
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-9-2007 12:24

YourLiVe schreef:

maar de dj was niet zo enthousiast sad :(
Vind ik ook niks gek... zoiets zou je bij mij ook niet moeten flikken, dat doe ik zelf wel als ik het moment daar goed voor vind. Als jij zo'n goede dj was geweest hadden ze jou daar wel ingehuurd lijkt me sneaky :V Waar ik ook een hekel aan heb: als ik moet inprikken en de geluidsman zet het geluid opeens een stuk zachter als ik moet draaien, terwijl het bij de band veel harder stond... alsof ik daar wordt ingehuurd om een beetje achtergrondmuziek te draaien angry
dan zal de geluidsman wel vaker lastige "Rode" dj's hebben gehad. Ik vind een loopje van hetzelfde nummer wel een goede.. zeker als ik achter de knoppen sta en het gezicht van de dj mag bekijken.. laugh :D

maar je kunt tever gaan natuurlijk.. en helemaal het nummer verzieken.. Nee.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)