Forum > Geluid

Cd player

(99 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
27-7-2004 18:40
FF meer aan Dré gericht:

ik ging vandaag naar dj-shop op axis 9 cr te gaan testen en pioneer cdj-800, ik ga waarss na deze vele reacties en het forum door genomen te hebben 98% zeker voor de axis gaan, maar toen ik niet kon testen omdat ze niet binnen waren, vroeg mn vader (ja die was mee ;D) of die veel verkocht werden, daar niet (but i dont care) en hij begon over de cdj-800.. niet wetende dat ik erg veel wist over dj gear :p hij zei dat de service van numark niet goed is (true?!) en van pioneer veel beter, en prijs kwaliteit pioneer veel beter is.. hij raadde me dus hele tijd pioneer cdj-800 aan (verkoopstruc in mijn ogen ;D) toen ik zei dat mijn budget beter gepast is op een axis 9, radde hij mij de cdj-800 aan, maar ik zei dat ik een 'digital turntable' meer wou.. met andere woorden, hij zag dat zn zever mij niet kon bekoren :D toen begon hij over turntables en zei dat het dezelfde situatie was, dat er maar 1 goeie waren, en de technics (ik dacht in mn eigen: al gehorod van SYNQ?!) maar soit, hij wou mij dus een cdj-800 verkopen omdat de service van numark ronduit op nix trok wou hij laten blijken?! nu is mijn vraag aan dré of mensen die hier meer over weten, of dit waar is?!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-7-2004 22:09
Ik weet niet of de service van Numark slecht is, simpelweg omdat ik nog nooit iets met mijn Axis spelers heb gehad of met mijn voorgaande mixers van Numark die hier jaren hebben gestaan. Numark is gewoon een prima merk, en als de service van Numark zo slecht was zou Dre hier al lang wat over hebben gezegd want zo eerlijk is hij wel.

Bovendien heeft Numark hun eigen distributiecentrum in Nederland zitten voorzover ik weet die misschien ook de reparaties voor hun rekening nemen, maar daar moet Dre maar wat meer over vertellen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
27-7-2004 22:31
ter info: ik ben van belgie ;)

thx
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-7-2004 19:27
De importeur in Nederland doet bovengemiddeld z'n best. Waar je bij sommige merken een paar maanden moet wachten om een product hersteld te krijgen duurt dat bij de importeur van Numark meestal 1-2 weken (wellicht nu wat langer vanwege de vakantieperiode).

Hoe het met de service van de Belgische Numark importeur zit weet ik niet natuurlijk. Pioneer heeft een niet te vergelijken bedrijfsstructuur (is immers een 1000 x groter merk met al die consumentenspulletjes die ze verkopen). Over beiden heb ik niet te klagen qua support en afhandeling van garanties (alleen gaat het nu, tijdens de diverse vakanties, allemaal even wat langzamer).

Als iemand een product echt zit te "pushen" dan vind ik dat ALTIJD verdacht. Vertel gewoon de positieve en negatieve kanten van de producten in kwestie zodat de klant zelf een keuze kan maken. Soms krijg je dan wel eens de vraag "wat zou JIJ nemen". Vaak is dat heel moeilijk te beantwoorden aangezien IK de klant niet ben.

Er is GEEN perfect product; ze hebben allemaal hun zwakke en goede kanten. Wel zijn er soms producten die hun geld niet waard zijn (zoals die mooie nieuwe CD-speler van t....cs).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
3-8-2004 10:50
Zijn er nu veel mensen die probelemen, hebben met deze spelers. (Axis 9cr's)

Greetz bjorn
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-8-2004 00:09
Moest vanavond op een feestje even draaien met die dingen, en had ineens geen reactie meer op het jogwheel van 1 van de spelers, maar bij een reset was het over, denk dat de software er even genoeg van had. Mag ook wel want de dingen stonden de hele avond nog pal in de zon, verder kan ik je niks bijzonders melden, het zijn gewoon heerlijke spelertjes.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
4-8-2004 00:48
Toch heb ik het gevoel dat sinds ze met de CR series zijn begonnen, de betrouwbaarheid is afgenomen. De verhalen die je nu overal leest hier op het forum over de CR, geven mij i.i.g. wel te denken. Zou het misschien niet zo kunnen zijn dat intern op bepaalde electronica tóch bezuinigd is sinds de de komst van de CR (naast het schrappen van features)? Misschien dat André daar iets over kan/wil vertellen (die staat er immers met zijn neus bovenop wink ;) ).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-8-2004 01:21
Ik denk dat het gewoon een paar bugjes zijn in de software die men er uit moest slopen bij de CR en dat door middel van een software update alle problemen zijn verholpen.
Vergeet niet dat tegenwoordig alles op software loopt hé. Ik heb soms het idee dat mensen dat even vergeten.
Je pc heeft ook wel is kuren toch? Dan ga je ook niet meteen twijvelen of er iets mis mee is. Ik heb hier een keer mijn akiama compleet op hol gehad. Deed niets mee behalve op volle snelheid draaien. Pitch werkte niet, start stop werkte niet. Naja ff aan en uit en probleem verholpen en daarna nooit meer gehad.

Kijk als je er wat uit sloopt moet je ook wat software aanpassen. En mischien hebben ze wat over het hoofd gezien bij het aanpassen van de software voor de CR. Doet microsoft al jaren en dat gebruikt ook iedereen toch (ik wel tenminste naar volle tevredenheid) wink ;)

Het lijkt me ook stug dat ze er andere onderdelen instoppen want dat betekent dat ze 2 verschillende productie lijnen op zouden moeten zetten voor de Axis9 en das te duur voor zo'n kleine fabrikant. De beperking zal dus wel zitten in een DSP chip en wat gaatjes in de behuizing die niet worden gemaakt voor bijvoorbeeld een extra poortje om ze te linken.

Ik heb zelf niet anders als goede ervaringen met interstate audio (numark nederland). Ik heb een keer 2 TT1's weg kunnen brengen omdat iemand het leuk vond de arm te slopen. Binnen 2,5 week kon ik ze weer ophalen bij attalos (bestaat nu volgens mij niet meer) in arnhem.
Draaitafels waren keurig netjes gerepareerd (was buiten de garantie) en voorzien van een briefje dat ik er wat zuiniger mee aan moest doen wink ;). Ik betaalde toen geloof ik ook maar de reparatie kosten van 1 draaitafel en wel gewoon de 2 toonarmen.
Al met al een nette service. En tuurlijk zal er ook heus wel is wat mis gaan maar das menselijk en als het niet te vaak gebeurd (en dat zal zowel bij Pioneer en Numark niet zo snel gebeuren) en als het wel gebeurd de fout netjes word hersteld is er niets aan de hand.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
4-8-2004 12:40
Maar zijn die bugs er nu uit gehaald bij de axis 9cr.

Greetz bjorn
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
4-8-2004 12:55

Reind schreef:

Ik denk dat het gewoon een paar bugjes zijn in de software die men er uit moest slopen bij de CR en dat door middel van een software update alle problemen zijn verholpen.
Vergeet niet dat tegenwoordig alles op software loopt hé. Ik heb soms het idee dat mensen dat even vergeten.
Je pc heeft ook wel is kuren toch? Dan ga je ook niet meteen twijvelen of er iets mis mee is. Ik heb hier een keer mijn akiama compleet op hol gehad. Deed niets mee behalve op volle snelheid draaien. Pitch werkte niet, start stop werkte niet. Naja ff aan en uit en probleem verholpen en daarna nooit meer gehad.
Met alle respect hoor, maar dit vind ik toch wel de grootste onzin. Omdat er dus software inzit, moet je dus maar accepteren dat het kan vastlopen? Het zal mij een rotzorg zijn dat het op software loopt, het moet gewoon niet vastlopen!
De vergelijking trekken met Windows is ook niet goed. Er bestaat immers geen 'standaard pc' waar alle factoren gelijk zijn. Bij een cd-speler is dit nagenoeg wel het geval. Een cd-speler van 600 euro (bijna 1300 piek!) hoort gewoon níet vast te lopen, anders is het in mijn ogen gewoon een k*t apparaat.

Ps: dit is geen persoonlijke aanval hoor Reind ,maar een beetje discussie moet toch kunnen happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)