Forum > Geluid

Cd player

(99 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
2-7-2004 13:13
Deze zomer zal ik mij waarss nieuwe cd spelers aanschaffen, ik zit nu namelijk met CD100's van JB en dit is echt pure basic, goed om te leren beatmatchen etc maar tegenwoordig heb ik er nie veel aan.. echt veel kan je er dus niet mee.. nu ben ik al een hele tijd aant rondneuzen tss de verschillende cd spelers. Ik heb het forum ook al afgelezen over de desbetreffende producten maar zou hier graag es alle +/- punten en vergelijkingen van de toestellen willen zien die mij tot hier toe intresseren. Ik zal beginnen met 1 cd speler te kopen dus mijn budget hiervoor is max 800 euro.

Eerst ging ik voor een CDJ-800 gaan, maar die is redelijk duur en hier las ik dat die het best is voor drive-in shows maar voor thuis dat je beter een axis 9 CR neemt. (het is namelijk voor thuis) Maar is deze scratch functie van de axis 9 CR +/- even lekker als die van de CDJ-800 of niet? en wat kan hij meer of zelfde van een CDJ-800?

Wat ook belangrijk is, zijn de effecten van die axis 9 CR verschillend dan die van een SYNQ mixer? Want ik ga mij in de toekomst waarss een synq mixer aanschaffen, en als ik met dubbele effecten zit, dus effecten van de cd-speler die ook op de mixer zitten is dit niet echt voortreffelijk.

Heb je op een axis 9 ook zon nice loop systeem en beatcutter alsop een CDJ-800?
ik zou dus gewoon een klein vergelijkingetje zien tss beide

Moest ik dan toch voor een CDJ-800 gaan, zou ik dan voor het kleine prijsverschil niet voor een DN-S3000 gaan?

Of voor een pro-scratch2? En tevens voor deze, zijn dit andere effecten dan een synq mixer of niet?

Goedkoper heb je dan nog een American Audio PSX, maar ik denk dat het scratchgeluid hier niet zo goed is of ben ik mis?

help mij uit de nood :D ik weet echt niet welke ik moet nemen :)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-7-2004 23:55
Absoluut de Axis voor thuis gebruik.

De loops op dat ding zijn zo makkelijk te maken dat ik het zelfs kan razz :p.

Verder heeft de axis leuke features aan boort die bruikbaar zijn in tegenstelling tot vele andere apparaten waarbij de helft niet eens bruikbaar is. Je kunt veel zeggen van Numark maar wat ze in hun gear stoppen aan features is wel bruikbaar
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
3-7-2004 00:02
het scratschgeluid van de psx: 1 van de eerste spelers die het had, en voor zijn tijd GOED... MAARRR... inmiddels wel erg achterhaald. Vinyl evenaren doet ie echt niet, het klinkt leuk, maar je mogelijkheden zijn beperkt. Nieuwere spelers zijn hier al veel verder mee.

Hoe het met de pro-scratch 2 zit weet ik niet, maar die heeft in elk geval al als nadeel dat het scratch-wheel lang niet zo groot is als die van de cdj-800.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-7-2004 02:01
Ik kan eigenlijk iedereen zo'n beetje adviseren om voor thuis een Axis 9 CR neer te zetten, ik heb thuis een Axis 8, maar vind de 9/ 9cr lekkerder werken doordat er wat weerstand op de jog zit. Een cdj-800 is vergeleken met de 9cr een ontzettend kale bak voor thuis.

De scratchfunctie is iets wat je niet heel veel zal gebruiken als je geen hiphop oid gaat draaien (en dan neem je toch nog bijna altijd een tt) en een backspin op een 9cr klinkt gewoon prima. Dus, absoluut voor jou ook een 9cr
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
3-7-2004 12:34
Dré was ook positief over de nieuwe OEM-cdspelers. Kost 419 euro dus 20 euro meer als de PSX. Maar heeft een betere scratchfunctie. Misschien eens de moeite om te bekijken.

[edit] www.new-line.nl/v/13203 [edit/] linkje
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
3-7-2004 13:44
Nadeel van de Axis 8 (en dus ook de Axis 9 Cr) is dat de master tempo niet altijd geweldig klinkt. Het is een beetje afhankelijk van het nummer dat je afspeelt. Bij sommige nummers hoor je bij 2% pitchen al fouten in de muziek onstaan. Dat schijnt bij de Pioneer cdj 800 iets beter te zijn. Let wel: ik heb geen ervaring met de cdj800, wél met de Axis 8.

De Axis 8/9/Cr hebben smartloop, en dat werkt werkelijkwaar PERFECT! De beatcounter doet t goed (is nodig voor de smartloop), als onverhoopt de beat niet goed wordt weergegeven door de beatcounter (zie je aan de 4 ledjes die meeknipperen), kun je 'm even helpen door mee te tappen. Dan pakt de beatcounter de beat werkelijkwaar feilloos op (en nu overdrijf ik niet).
Veel (de meeste) van de effecten op de Axis 8 zijn erg leuk én bruikbaar. Ik vind vooral de echo (die wordt aangestuurd door de beatcounter!) erg leuk.
Scratch klinkt ook erg leuk, maar SCHIJNT op de Cdj800 iets beter te klinken.
Helaas moet de Axis de leuke beatcutter van de Cdj800 missen.

Dit is de belangrijkste informatie over de Axis 8 die ík je kan geven

Wat misschien nog handig kan zijn om te weten (dat weet ik naml ook niet goed);
-hoe betrouwbaar is de Axis 8 op de lange duur en bij eventuele feestjes
-hoe goed gaat die overweg met beschadige cd's en verschillende gebrande cd's
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-7-2004 14:12
Ik heb tot nog toe geen problemen gehad met gebrande cd's (cd-rw's speelt hij niet af) en tot nog toe ook geen enkele keer gehad dat hij bleef haken. Ik ken iemand die de 9cr's heeft gekocht voor zijn karaoke/disco show en ik speel er ook regelmatig op, hij heeft ze netjes geflightcased (nieuw werkwoord :-)) en dit levert nooit problemen op, daarnaast is hij netjes shockproof maar uiteraard haalt hij het niet qua stabiliteit bij een Pioneer. Is het dus voor thuis en af- en toe een incidenteel feestje is dit absoluut de betere keus die je kan maken.

Master tempo (oftwel key control) gebruik ik nagenoeg niet, maar klinkt over het algemeen prima, ik zou geen Pioneer aanschaffen wegens de beter klinkende master tempo, voor thuis doe je je met een cdj-800 echt te kort als je voor minder een 9cr kan nemen die gewoon veel meer kan.

Nog even over de effecten, met een 9cr en een gewone mixer zonder effecten kun je ook prima uit de voeten, met de synq mixer heb je een hele rij effecten die wat subtieler klinken wegens de wet/dry knop maar veel van die effecten zitten ook op een Axis 9, een Synq mixer erbij kopen zal dus, enkel voor de effecten, naar mijn mening niet perse nodig zijn.

Ik gebruik zelf 2x Axis 8 icm Dateq XTC, leuke combinatie voor thuis die het wel een tijdje gaat houden.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
3-7-2004 23:12
ik anders heb ook geen problemen met mn axissen(8).

wel alleen met gevlekte; zit ik net mn setje te OEFENEN(geluk dat het niet live is), begint ie ineens een paar seconden terug te gaan(grr angry) haal ik het eruit, blijkt ie gevlekt zijn.

IK HEB BIJ de handyman een cd cleaner besteld die de cdtjes schoonmaakt
Niet LEZEN wat hier staat aub...
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
16-7-2004 21:24
ik denk om toch voor een cdj-800 te gaan.. die heeft +/- alle functies die ik zo verlang van een cd-speler, kvind die snelle cue ook zeer handig en volgens mij is het geluid er toch zeer goed van (al paar keer gehoord) voor ik hem aanschaf zal ik hem natuurlijk eerst uitvoerig testen want het blijft grote kost toch wel, ivm met verg. axis, ik ga mij als nieuwe mixer dan wa later een synq mixer aanschaffen, en dat is een mixer met effecten zoals jullie weten, dus daarom zou ik toch voor de cdj-800 gaan.. en ik ga er ook wel wat hiphop mee draaien, maar ik ga niet met vinyl draaien omdat het een dure kost is al die vinyls (gekochte cd's ook) maar voor mij was het redelijk simpel uitgemaakt omdat ik de ene dag zin heb om techno te draaien en de andere dag zin voor hiphop.. komt mij beter uit met cd's anders moet ik meerdere genres in vinyl aanschaffen, ik draai zowat all-round..
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
16-7-2004 22:53

flax schreef:

ik denk om toch voor een cdj-800 te gaan.. die heeft +/- alle functies die ik zo verlang van een cd-speler, kvind die snelle cue ook zeer handig en volgens mij is het geluid er toch zeer goed van (al paar keer gehoord) voor ik hem aanschaf zal ik hem natuurlijk eerst uitvoerig testen want het blijft grote kost toch wel, ivm met verg. axis,
waarom kijk je dan ook niet naar de Reloop RCD-900s (= OEM) Die heeft ook veel functies en is ook goedkoper. ('k zit er zelf mischien ook aan te denken om er 2 te kopen, nou moet ik dan nog wel effe sparen maar oke :D)
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)