Forum > Algemeen Forum

Wat te doen bij bedreigingen

(84 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
26-5-2004 16:08

Dacide schreef:

Maar het valt me wel op dat er sprake is van een heuse "trend" onder de jongeren waarin het cool is om zo zat mogelijk te worden. Met alle gevolgen van dien.
En dat heeft niks te maken met die enkeling die eens een keertje te veel gedronken heeft.

Ik doel dus meer op het stelselmatige zuipen met als enige doel, zo bezopen mogelijk zijn.
Hoe oud ben je zelf en is dat dan al dan niet een betrouwbare bron?
In MIJN omgeving is dat NIET het geval,
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
26-5-2004 16:32
Nou dat is eik toch wel een beetje algemeen bekend toch? Bij ons op school gebeurt dat ook wel hoor, en als ze dan niet bezopen zijn/worden doen ze alsof ze bezopen zijn. Dat vind ik echt dom maarja, wat doe je ertegen.
Niet geschoten is altijd mis!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
26-5-2004 17:00

Dj Psycho-D schreef:

Nou dat is eik toch wel een beetje algemeen bekend toch? Bij ons op school gebeurt dat ook wel hoor, en als ze dan niet bezopen zijn/worden doen ze alsof ze bezopen zijn. Dat vind ik echt dom maarja, wat doe je ertegen.
Mmm ik zie wel dat er hier VEEL mensen drinken en veel maar niet zo erg en al helemaal niet die mentaliteit EN dat het dom is sluit ik me volledig bij aan.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
26-5-2004 22:35
Tuurlijk zal ik het wel ietwat overdreven overgebracht hebben.

En ben zelf ook nog maar een jonkie (bijna 22)
Maar het is iets wat me toch wel opvalt hoor. Woon zelf in een dorpje in Mid limburg. Maar misschien dat het mij extra erg opvalt omdat ik me er zo aan kan ergereren. (of ik zie dingen erger dan ze zijn) kan ook natuurlijk.
Gelukkig ga ik niet meer uit, in zo'n kl*te dorpsdiscotheek. Geef mij dan toch maar iets in de richting van de Caves of Joy. Lekker volwassen publiek en geen stomdronken mennekes.

Ik probeerde trouwens geen discussie op gang te krijgen, het is geen zwaar ethische kwestie ofzo.

maar toch wel leuk om zo verschillende standpunten/meningen/visies van anderen te horen. happy :)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
26-5-2004 23:36

Peter schreef:

DJ Sietse schreef:

Idd wat Friso Stubbe zegt. Als je een keer te ver bent gegaan, ken je je grens. En meestal bevalt een kotspartij niet zo, wat je er hopelijk van weerhoud het nog een keer te doen wink ;)
Je moet kunnen zeggen 'hier stop ik' voor dat je te ver gaat.
Als je nog nooit te ver bent gegaan, weet je niet waar je grens ligt. Mee eens? Hoe weet je dan wanneer je moet stoppen zonder dat je te ver gaat? Dat weet je dus niet. Ik zeg natuurlijk niet dat je tot je grens moet drinken of weet ik wat. Ik ben het er helemaal mee eens, dat je gewoon moet zorgen dat het leuk blijft. Maar het ging me even over dat bovenste stukje van mijn post.
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
26-5-2004 23:45
Wie zegt dat het nodig is om bij de grens te komen?
Als je er bij komt, ga je er meestal overheen.
Geloof maar dat een alcoholvergiftiging geen pretje is voor je lichaam.
Meestal is er ook sprake van blijvende schade.

Een pilsje ok, maar mijn kriterium is dat ik nog wel moet weten wat er om me heen gebeurd, en ik wil me graag ook nog alles herinneren de volgende dag.
Anders is het zo zonde van het feestje.

Trouwens,
ik drink als ik draai altijd maar een paar biertjes, want ik vind het niet gepast om half dronken achter de draaitafels te staan.
Ook leert de ervaring dat dat niet zo goed is voor het vinyl en de naalden.
Om maar niet te spreken van schade onstaan bij het afbreken van je dikso..... sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
26-5-2004 23:51

Tom schreef:

Wie zegt dat het nodig is om bij de grens te komen?
Is inderdaad niet nodig, maar wel handig om te weten hoe ver je kunt gaan.
Als je er bij komt, ga je er meestal overheen.
Geloof maar dat een alcoholvergiftiging geen pretje is voor je lichaam.
Meestal is er ook sprake van blijvende schade.
Volgens mij hebben wij een ander beeld van je grens. Voor mij is de grens of ik de volgende morgen met of zonder koppijn wakker wordt. Er zijn inderdaad nog een paar gradaties erger dan alleen koppijn hebben... laugh :D
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
26-5-2004 23:56
De uiterste grens is dood neervallen,
ja dat kan echt. Wegens accute alcoholvergiftiging.
Gebeurt meerdere keren per jaar in Nederland.

Een ander uiterste is wegvallen/flauwvallen, om de zelfde reden.
heb je een paar dagen last van.

Weer een ander uiterste is niets meer herinneren van de dag ervoor.
Weer een ander uiterste is niet meer kunnen lopen en praten.
Bij deze uitersten heb je meestal de volgende dag een flinke hoofdpijn.
En koffie is NIET de remedie! Veel water drinken wel.

Kortom, er zijn vele uitersten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-5-2004 09:02
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Daarnaast denk ik dat een hoop mensen zich in ene een stuk dommer voordoen dat dan ze zijn, als je denkt dat je eerst over een grens heem moet alvorens je weet waar-ie ligt. Er is altijd een moment waarop je weet dat je eigenlijk te ver gaat. Het probleem ligt in het feit dat sommigen op die momenten al dermate bezopen zijn dat ze denken ermee weg te kunnen komen.
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 384
27-5-2004 12:47
Wat een discussie zeg. laugh :D

Hier een artikel voor de alcoholgebruikers onder ons.
www.wijn.org/artikelen/nadelenalcohol.html#lichamelijk

Verder zou ik zeggen: Neem er maar goed van! laugh :D

ps. Water drinken helpt alléén als je dit doet direct na het nuttigen van alcohol.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)