Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 8 van 19)
Moderator(s): Dré
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
20-4-2004 22:57

Reind schreef:

Feit is gewoon dat een DJM600 aan geen enkele mixer kan tippen in zijn prijssegment. Hij is simpelweg te duur als je naar de verhouding in prijs kwaliteit gaat zitten praten en een mixer van 1000€ + mag gewoon geen gebreken vertonen op zulke belangrijke dingen als headroom en duurzaamheid want anders is het gewoon een k*tmixer bij voorbaat als ie daar punten laat liggen.
Het is dan misschien een k*t ding qua geluid en elke andere mixer is beter... maar je kan het ook anders bekijken.

Toen ik een nieuwe mixer kocht wilde ik persé goede effect mogelijkheden en maximaal 1000 euro uitgeven. Dan waren er een paar opties:

-XTC = 650euro
-Xone32 = 900 (inmiddels goedkoper)
-PCV-275 en losse Effecten = 900 (ongeveer)
-DJM600 = 900

De dateq is niet mee te scratchen en heeft geen send/return dus die viel af. De PCV-275 is goed maar ik vond de faders te zwaar en het is jammer dat er niet 2 apart te regelen uitgangen op zitten. De Xone32 was even duur als de DJM600 maar zonder effecten/sampler en 1 kanaal minder, logisch dat dat dan tenkoste gaat van de kwaliteit. De Xone32 is een "kale" mixer evenals de 62... als je daar nog effecten bij wilt kopen ben je veeel meer kwijt dan de Pioneer en is het minder gemakkelijk in gebruik.

Inmiddels zijn er meer alternatieven/djm-klonen op de markt dus is er iets meer keus. Als je veel mogelijkheden wilt tegen niet al te gekke prijs is de DJM zo gek nog niet. Als je een hoger budget hebt, een mixer wilt waarmee je rustig in het rooie kan draaien die super de super klinkt en hufterproof faders heeft moet je hem niet nemen.
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
20-4-2004 23:03

Frisbee schreef:

Reind schreef:

Feit is gewoon dat een DJM600 aan geen enkele mixer kan tippen in zijn prijssegment. Hij is simpelweg te duur als je naar de verhouding in prijs kwaliteit gaat zitten praten en een mixer van 1000€ + mag gewoon geen gebreken vertonen op zulke belangrijke dingen als headroom en duurzaamheid want anders is het gewoon een k*tmixer bij voorbaat als ie daar punten laat liggen.
Het is dan misschien een k*t ding qua geluid en elke andere mixer is beter... maar je kan het ook anders bekijken.

Toen ik een nieuwe mixer kocht wilde ik persé goede effect mogelijkheden en maximaal 1000 euro uitgeven. Dan waren er een paar opties:

-XTC = 650euro
-Xone32 = 900 (inmiddels goedkoper)
-PCV-275 en losse Effecten = 900 (ongeveer)
-DJM600 = 900

De dateq is niet mee te scratchen en heeft geen send/return dus die viel af. De PCV-275 is goed maar ik vond de faders te zwaar en het is jammer dat er niet 2 apart te regelen uitgangen op zitten. De Xone32 was even duur als de DJM600 maar zonder effecten/sampler en 1 kanaal minder, logisch dat dat dan tenkoste gaat van de kwaliteit. De Xone32 is een "kale" mixer evenals de 62... als je daar nog effecten bij wilt kopen ben je veeel meer kwijt dan de Pioneer en is het minder gemakkelijk in gebruik.

Inmiddels zijn er meer alternatieven/djm-klonen op de markt dus is er iets meer keus. Als je veel mogelijkheden wilt tegen niet al te gekke prijs is de DJM zo gek nog niet. Als je een hoger budget hebt, een mixer wilt waarmee je rustig in het rooie kan draaien die super de super klinkt en hufterproof faders heeft moet je hem niet nemen.
ja op zich is de djm-600 helemaal niet zo slecht. Ik denk ook een bepaald deel van de mensen hem gewoon afkraakt omdat ie door sommigen echt de hemel in geprezen wordt. Een soort antireactie.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
20-4-2004 23:30
Ik vind juist dat de pioneer in een heel negatief daglicht wordt gezet en er veel mensen een mening posten zonder hem ooit te hebben aangeraakt.

Als je niet verder kijkt dan de faders, potmeters, prijs en signaal op de uitgang is het idd een slechte verhouding. (dat is in audio-technisch opzicht ook wel het belangrijkste van een mixer)
Zodra je kijkt wat je ermee kan vergeleken met andere mixers... Er waren al niet veel mixers met 4 kanalen en zoek dan nog effecten en een sampler, vergelijk hem dan nog een keer met de DJM zou ik zeggen.
Nu zijn er overigens wel goede concurenten zoals de nieuwe Denon, Ecler, SynQ enz.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
20-4-2004 23:42
ik begrijp het dan toch niet, hoe kan het nou zijn dat als de pioneer zo veel slechter is dat er op grote gigs en clubs heel vaak een pio staat (in ieder geval veel meer dan een xone)?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-4-2004 10:23
2 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 21-4-2004 11:04

Saithn schreef:

Ik denk ook een bepaald deel van de mensen hem gewoon afkraakt omdat ie door sommigen echt de hemel in geprezen wordt. Een soort antireactie.
Dat denk ik niet. De mensen die ik hier op het forum een onderbouwde mening heb zien geven over de DJM [EDIT] zie met name de hierop volgende post van Michiel [EDIT] , zijn mensen waarbij uit de kwaliteit van de onderbouwing al blijkt dat ze weten waarover ze praten. Dit in tegenstelling tot de dj's die geen drol weten van techniek, maar het gebruik van een Pioneer als een way of life ervaren.

Als er dus al sprake is van een antireactie, dan is dit niet de reactie van de mensen die vinden dat de Pioneer voor alle geld te duur is. Ik zie die antireactie (die dus eigenlijk een pro-Pioneerreactie is laugh :D, maar anti-Pioneerafkrakers) voornamelijk bij de pro-Pioneerclub dj's die zich in hun wiekje geschoten voelen omdat ze de Pioneer zo'n mooi apparaat vinden, en omdat iedereen hem lijkt te hebben willen ze 'm ook, inmiddels tegen beter weten in.

Mij boeit het eigenlijk voor geen meter allemaal. iedereen moet kopen wat hem/haar goeddunkt. Ik ben blij dat ik op dit forum een hoop interessante en kritische meningen en ervaringen tegenkom, anders had bij mij thuis misschien ook wel een DJM500 of 600 gestaan nu, als was het maar omdat ik hem overal zie staan, en het qua uiterlijk ook een mooi ding is, nen omdat-ie voor dat geld wel goed moet zijn..... sad :( razz :p sad :(
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
21-4-2004 10:34
ik begrijp het dan toch niet, hoe kan het nou zijn dat als de pioneer zo veel slechter is dat er op grote gigs en clubs heel vaak een pio staat (in ieder geval veel meer dan een xone)?
Ondiplomatiek geantwoord: "omdat 95% van de DJs arragonte hufters zijn die niets van goed geluid snappen, en er al helemaal geen moer om geven. Het enige wat ze interesseert is dat ze hun mixjes eenvoudig en zonder na te denken in elkaar kunnen draaien"

Ter illustratie:
Eind vorig jaar hebben we een club geïnstalleerd (Jimmy Woo, Amsterdam). Bij het afregelen van het systeem daar liet de ontwerper/grondlegger van het luidsprekersysteem (Tony Andrews) zich ontvallen dat het qua geluid zeker in de top drie van de wereld behoorde, en wellicht wel het beste was. In elk geval heeft het tijdens de GKA, de award voor beste geluid van Nederland gekregen. Jazzy Jeff (voor de turntablers onder ons geen onbekende) was er zo van onder de indruk, dat ie graag tijdens de opening 'kosteloos' wilde komen draaien.

De resident DJs echter waren niet van hun geliefkoosde DJM af te praten. Dat onding kwam er uiteindelijk dus ook. Toen dat ding er voor de eerste keer tussen gehangen werd konden we wel huilen, zo bedroevend slechter was het ineens. Er werd een dikke wollen deken voor het geluid gehangen, het extreem diepe laag was weg, opeens waren er regelmatige irritante schelle klanken in het middengebied (=digitale rommel die in de signaalweg komt omdat er geen gescheiden voedingen zijn voor digitaal / analoge gedeelte).

Na een weekje of twee kwamen er een aantal DJs die er ook op gestaan hadden dat de DJM er kwam naar ons toe met de vraag of we geen alternatief hadden voor de DJM. Omdat ie in vergelijking met de andere mixer die in de club gebruikt werd (Rane MP/XP 2016) gewoon TE SLECHT klonk. De eigenaar had het volledig gehad met de grillen van de DJs en zei:"er staat al een andere mixer, dan leren ze daar maar op mixen". Met als gevolg dat nu de helft van de DJs op de rotary draait en die DJs die dat gewoon niet onder de knie krijgen op de DJM. In eerste instantie was de rotary alleen bedoeld voor amerikaanse gast DJs.

Persoonlijk mijden mijn collega en ik de club als we weten dat er met de pioneer gedraaid wordt. We ergeren ons teveel aan de afbreuk die dat ding doet aan het geluid.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
21-4-2004 11:28

michel van de beek schreef:

Ondiplomatiek geantwoord: "omdat 95% van de DJs arragonte hufters zijn die niets van goed geluid snappen, en er al helemaal geen moer om geven. Het enige wat ze interesseert is dat ze hun mixjes eenvoudig en zonder na te denken in elkaar kunnen draaien"

Mooi voorbeeld.
Ik ben het volledig met je eens, alleen vind ik het wat kort door de bocht om te zeggen dat 95% van de DJ's arrogante hufters zijn die niets van geluid snappen. Een DJ wil creatief met muziek bezig zijn, zijn platen gelijk leggen, een overgang maken en zoveel mogelijk zn eigen ding doen. Dat kan het beste op een vertrouwde mixer met veel mogelijkheden, en dat is nu eenmaal vaak de pioneer. Wil niet zeggen dat er geen ruk om het geluid wordt gegeven. Stel je wilt een crossfader gebruiken en je krijgt een dateq voor je neus. Dan is de dateq ineens een waardeloos k*t ding waar je nix mee kan... terwijl het voor andere toepassingen een geweldige mixer is. Er zijn (wereld beroemde) DJ's die niet eens komen draaien als er geen SL's en DJM staan, zo hebben ze dat in een contract staan... vliegen ieder weekend de hele wereld over en worden gewaardeerd om wat ze doen. Zijn dat dan arrogante hufters??? Het is wel de rede dat er in veel clubs een pioneer staat, maar vaak zijn er ook andere mixers aanwezig.

Ben je geluidstechnics en ben je verantwoordelijk voor het geluid van een club met een budget van 10 duizenden euro's dan snap ik ook wel dat je kotsmisselijk wordt van de DJM omdat die in zo'n situatie je prachtige set (waar je weken mee bezig bent geweest) verpest.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-4-2004 11:34

Frisbee schreef:

Een DJ wil creatief met muziek bezig zijn, zijn platen gelijk leggen, een overgang maken en zoveel mogelijk zn eigen ding doen. Dat kan het beste op een vertrouwde mixer met veel mogelijkheden, en dat is nu eenmaal vaak de pioneer.
Detail is wat mij betreft wel dat een béétje dj op iedere mixer moet kunnen draaien met vergelijkbare mogelijkheden en functies, dus niet alleen op de Pioneer.

Frisbee schreef:

Er zijn (wereld beroemde) DJ's die niet eens komen draaien als er geen SL's en DJM staan, zo hebben ze dat in een contract staan... vliegen ieder weekend de hele wereld over en worden gewaardeerd om wat ze doen. Zijn dat dan arrogante hufters???
Nee, 'tuurlijk niet. Maar ik denk dat we ze wel kortzichtig en eenkennig mogen noemen. En da's een behoorlijke mazzel voor Pioneer.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-4-2004 13:05

Frisbee schreef:

Ik ben het volledig met je eens, alleen vind ik het wat kort door de bocht om te zeggen dat 95% van de DJ's arrogante hufters zijn die niets van geluid snappen.
En ik ben het daar wel compleet mee eens.

In 99 van de 100 gevallen staat er nooit een goed afgestelde draaitafel/mixer/rest van de hele zooi.
Teveel mensen denken dat ze het weten maar dat zijn nou juist de mensen die dus helemaal net niets weten en alles zo maar ff met de vinger in de wind aansluiten en afregelen. Onze lieve heer heeft ons een paar oren mee gegeven naar deze aarde om te kunnen luisteren maar jammer maar helaas worden ze door dj's verdomd weinig gebruikt op dat vlak.
Als er maar herrie uit komt is het voor 9 van de 10 mensen al goed.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-4-2004 13:10

Frisbee schreef:

Als je niet verder kijkt dan de faders, potmeters, prijs en signaal op de uitgang is het idd een slechte verhouding. (dat is in audio-technisch opzicht ook wel het belangrijkste van een mixer)
En zijn dat nou net niet cruciale onderdelen op een mixer?

Das net zoiets als een race wagen zonder gordels kopen. Tis toch van de zotte dat een mixer in die prijsklasse met zulke bagger faders word geleverd? Want die faders die er in zitten horen in een Gemini PS626 en niet in een mixer van 1000€ +
Ik snap dus ook echt niet dat er mensen zijn die maar durven blijven zeggen dat een DJM een goede mixer is. Dat is ie simpelweg niet.

Degene die er niet aan wil -> Ik heb hier nu een DJM staan en een Xone62. Mag degene die durft te beweren dat er niets mis is met die mixer hier even langs komen dan zal ik het diegene laten zien en laten horen.
En dan is kijken of mensen daarna nog durven te zeggen dat de pioneer een goede mixer is. (mixers zijn niet van mezelf maar heb ik ff geleend voor een high end mixer round up voor op m'n site)

En ik ben niet anti pioneer maar ANTI DJM. Net als bij de TTX -> Een product wat k*t met peren in elkaar zit in die prijsklasse verdiend niet beter dan compleet tot op de grond toe afgezeken te worden om zo fabels de wereld uit te helpen en mensen de waarheid voor de neus te houden. Waarom denk je dat pioneer er in al die jaren niets aan heeft gedaan -> Omdat iedereen die mixer toch wel kocht aangezien men amper weet wat er aan mankeerd en als men het weet men het af doet als een fabel van een anti pioneer persoon.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)