Forum > Geluid

paar technische vragen over SMX401 en AXIS8

(79 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
21-12-2004 17:38
Ik vrees dat dit ook de enige optie zal worden.
Heb zonet weer gedraaid... en nu lijk ik het op alle kanalen te horen + ook op mijn koptelefoon. Ik begrijp er geen snars van.
Het geluid is te vergelijken met een zakje van een supermarkt of winkel die je lichtjes samenperst. Enkel wanneer de mid en de high toon uitstaan of bijna niet openstaan. Op koptelefoon hoor ik het duidelijker. Vandaag is het op beide luidsprekers te horen. Mijn installatie is vervloekt.

Greetz
[aan stof of zo of wat dan ook kan het niet liggen want sinds de dag dat ik de installatie heb staat hij elk uur wanneer er niet mee gedraaid wordt perfect afgedekt in een vochtvrije ruimte op kamertemperatuur] (man, het lijkt wel een oude wijn happy :) )
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-5-2005 22:58
En ja hoor, hier ben ik weer met een technisch mankement. ashamed :$

betreffende de Smx401:
=> Fader 1 gaat stroef. Te stroef en te ongezond naar mijn mening. Fader 2 (die nog maar een goede twee maand in gebruik is) en fader 3 lopen zo zacht als een mes door de boter (zoals het dus wel moet)
Enig idee hoe ik dit kan fixen? Veel en snel weg en weer schuiven heb ik al geprobeerd maar het ligt daar niet aan. Ik stel m'n vraag hier omdat het misschien een typsich probleem voor de smx401 is?

Groeten en bedankt
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-5-2005 00:16
Al de nodige faderschoonmaaktopics gelezen neem ik aan?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
27-5-2005 20:49
Ja, al vele keren. Maar toch kan het niet daardoor zijn. Staan de laatste maanden nooit meer op verplaatsing, en als ze dan nog eens meegaan, nooit op een fuif meer. Zijn ook altijd na gebruik afgedekt. Mijn eerste kanaal deed het vroeger niet maar loopt gewoon stroef. Net alsof ie ergens achter schuurt. Als ik mijn crossfader naar rechts duw en probeer vervolgens heel zachtjes 'm terug naar het midden te brengen, dan voel ik weerstand. Net alsof hij een beetje spant in dat rechter hoekje.

Ook het gekraak is af en toe weer hoorbaar. (na paar dagen niet te gebruiken heb ik de eerste minuten eventjes heel licht gekraak wanneer ik aan m'n equalizer knoppen draai. (enkel als ik de hoog en de mid wat wegdraai en de basstonen goed doorkomen)

Ook probleempje met m'n axis8 nu; Nu ; niet echt probleempje.. rarigheidje. Het zit zo: druk ik op eject op m'n axis, schuift ie meteen open. Druk ik op het moment dat ie nog niet helemaal open is terug op eject, schiet ie nog terug zonder eerst helemaal open te gaan. Mijn andere axis8 gaat ook vlug open, maar reageert niet om terug naar binnen te schieten zolang hij niet gedurende twee seconden open is geweest.
Waarom zaag ik hierover? Het gebeurt wel eens dat ik snel eens wil kijken welke cd erin zit. Mits ik soms echt heel rap mix en beweeg, geen overbodige luxe. Ook om de effectsessie even opnieuw te resetten druk ik af en toe eens snel een dubbele eject. Dan leest ie immers de cd opnieuw.

Iemand een idee aan wat dit kan liggen?

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
11-6-2005 09:09
Allereerst mijn excuses voor het vervuilen van Technoknigts zijn topic... Maar ik heb een vraag: Ik kan kiezen tussen 2 cd-spelers om te kopen,.. de ene zijn 2de hands Axis 8 van ong. 1 jaar oud. Zijn nog volledig inorde enz... die zouden weggaan voor ongeveer 725€, EN ik kan voor ongeveer datzelfde geld ook kiezen voor 2 nieuwe, recht uit de winkel; super-oems van BST (dus = de Reloop RCD-900) voor 750€! Wat moet ik doen? De Axis 8 nemen (die geen garantie niet meer hebben) OF nieuwe Super-oems die nog wel garantie hebben maar wel van het merk BST zijn?! Iemand een antwoord op deze brandende vraag? En is er echt zoveel verschil tussen de Axis 8/9cr? En zijn die verschillen belangrijk in aankoop? (touch-sensitive jog-wheel, midi-aansluiting,..)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
11-6-2005 10:30
Ik snap het niet, wil je nou draaitafels of cd-spelers, of ben je zo rijk dat je dat allebei gaat doen? In ieder geval zou ik voor de Axis gaan, maar vind ze wel te duur, je kan 2x een 9cr bij Dré halen voor 860 euro.

Axis zou ik kiezen omdat ze smart loop hebben en reverse met bleep.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
11-6-2005 10:36
Ja,... 1 Q-30MKII en 2 nieuwe cd-spelers ga ik kopen wink ;) Maar ik ga wel ook al wat dingen verkopen dus ik heb het geld er wel voor!
Dus ik bedoel de super-oem cd-spelers wink ;) De nieuwe dus! Maar 725€ is te duur,...? Dus liever 2 Axis, dan 2 OEM's? Maar tussen de Axis 8 en 9 zijn er niet zoveel verschillen? Is die scratch van de Axis 8 goed genoeg voor iemand die maar heel zelden scratched? En zijn alle effecten van de Axis 8 en 9 gelijk aan elkaar?
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
11-6-2005 13:42
8 en 9 zijn nagenoeg gelijk aan elkaar ja. Je kan je toch zelf wel bedenken dat 725 euro een gering prijsverschil is met de nieuwprijs?
Ik zou gewoon een nieuwe Axis 9 halen, krijg je geen spijt van. Jog is ook iets zwaarder van de 9 dan de 8, werkt wel lekker.
Wat ik ook heel duidelijk zei: haal maar lekker een Axis ipv een oem speler. Scratch is niet spannend op de Axis reeks, maar daar moet je het ding ook niet voor kopen, backspin is aardig te doen op een Axis als je een beetje oefent, verder scratchen lekker vergeten. Vind het zelf niet echt goed klinken omdat ik altijd met Technics heb gedraaid.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
11-6-2005 17:52
En dan is de vraag: is de scratch op de 'oem-cd-speler' beter dan die op de axis 8?

groeten
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
11-6-2005 18:11
Daar heb ik zelf al een antwoord op: scratch is vergelijkbaar (heb ook nog wel m'n huiswerk gemaakt wink ;) )
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)