Forum > Geluid

paar technische vragen over SMX401 en AXIS8

(79 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-4-2004 15:25
Hallo,

zoals ik wel al vermeld heb heb ik 2 axis8's spelers en een stanton smx401 mixer sinds eergisteren. Ik ben dus volop bezig met uittesten (nu trouwens ook, terwijl ik typ) en ik heb toch een paar vraagjes. Sommige vragen zou ik beter in het newbie gedeelte zetten, maar andere horen dan hier weer thuis.

Over SMX401 :

1. die switchen om direct te killen. Wanneer ik een liedje laat draaien met veel bas, en ik gebruik de directe kill voor de bas, dan hoor ik soms een klein klikje. Nu ja, misschien is dat wel normaal omdat dat logisch is als je in een honderdste van een seconde alles wegneemt, maar voor de zekerheid dan toch mijn vraag: Is het wel degelijk normaal?!

2. De gewone faders zitten nogal vast. Waarschijnlijk omdat tijdens het mixen toch alleen met de crossfader gewerkt wordt (die wel los staat). Nu: in de doos waar de mixer inzat zat er een klein tubetje. Ik heb het al proberen te vertalen maar al die ingewikkelde termen staan niet in het woordenboek. Dient dit tubetje om de faders losser te maken?! Of om eventueel gekraak tegen te gaan?!

over AXIS8: (handleiding is veel te moeilijk ! shocked 8O )

1. een typische newbie vraag: die Relay functie: waarvoor dient dat?!

2. Kan je de loop afzetten zonder de cd drive opnieuw open te doen?

3. Hoe verander je de pitch van 12% naar 6% of 25%? Ik zal hoe dan ook altijd op 12% blijven omdat het anders teveel afwijkt, maar ik ben toch benieuwd hoe ik ze moet verzetten.

4. (dit moet ik vragen van m'n pa) laugh :D Hij zegt dat die spelers binnen de maand kapot zijn als ik zo doorga met effectgebruik. Dat kan toch geen kwaad?! Daar dienen ze toch voor?! Of is er toch meer kans op braak?!

Allesinds bedankt
Greetz
zyrax

=> Dre, Tom of Victor => als jullie vinden dat dit in het newbie moet, doe gerust!

|edit| => die directe kill kraakt echt wel shocked 8O
Het is zelfs echt storend;..
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-4-2004 16:35
loop afzetten doe je gewoon door loop out in te drukken, pitch verander je door bij die vier knopjes in de linkerbovenhoek te gaan en op pitch te drukken + het plusje. Dan verandert hij de pitch in +6 +12 +25 of 100%. Met de pitch +- ga je een stapje terug.

De relay dient voor de spelers aan elkaar te koppelen, dan start hij het ene nummer van bijv. de linker axis om na afloop de rechter axis te starten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-4-2004 16:45
Dat heb ik al geprobeerd en lukt niet.

=> ik weet hoe ik de loop moet afzetten. Maar dan blijft diezelfde loop nog in z'n gehuegen zitten want die rooie knoppen blijven branden. Kan je dan gewoon door loop In te drukken op een ander nummer de loop veranderen?

=> pitch verzetten lukt ook niet. Ik neem aan dat je bedoelt: het pitch knopje aan de rechter kant dus... zodat het rode ledje oplicht op 12%, en dan op de + drukken.. Maar dan brandt er bij mij geen ledje , 25% hoor razz :p

Kan het zijn dat ik nog iets over het hoofd heb gezien?

Greetz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
3-4-2004 16:51
Ff over dat stukje over die effecten, daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor, mijn vader had ook zoiets grappigs; hij zij dat k mn naalden sloopte als k dr zo mee dee (gewoon cue'en en btje schratchen) haha gelukkig weten wij wel beter happy :)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-4-2004 17:04
aan de andere kant begrijp ik die bezorgdheid wel wink ;)
Ze zien hoe hun kind daar zo in opgaat.. En dan hebben ze eenmaal goed materiaal, en stoppen ze maar niet met daar aan te draaien en op te duwen wink ;)

Gisteren vroeg ie zelf ofdat die schuiven (de faders dus) , wel dienden om telkens mee weg en weer te gaan. Ik heb hem dan eens een clipje van DMC WORLD getoond.. Dan begreep ie het. wink ;)

=> Dus zoals ik wel al dacht.. Ze zullen daardoor niet vroeger stukgaan..
De enige manier om ze totaal onbeschadigd te laten is ze in een glazen kast zetten, op een mooi stuk isomo. razz :p

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
3-4-2004 18:03

teknoknights schreef:

=> pitch verzetten lukt ook niet. Ik neem aan dat je bedoelt: het pitch knopje aan de rechter kant dus... zodat het rode ledje oplicht op 12%, en dan op de + drukken.. Maar dan brandt er bij mij geen ledje , 25% hoor razz :p

Kan het zijn dat ik nog iets over het hoofd heb gezien?

Greetz
zyrax
Jaha!! Je hebt wat over het hoofd gezien, ik legde het misschien wat krom uit, het is rechtsbovenin. Pitch indrukken, en deze ingedrukt houden en dan op + drukken, dan verspringt je pitch lampje 1tje hoger. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
3-4-2004 18:13
kijk loop doe je uit d.m.v loop out knop.

als je de loop out knop ingedrukt houd gaat het loop out lampje uit waardoor je alleen het beginpunt van de loop hebt, als de loop out knippert dan loopt ie als ie aan blijft dan niet maar is loop functie wel aan.

dus als je op relop drukt fdan gaat ie naar het begin. als je loop out dan niet ziet knipperen dan is de loopfunctie uit.
Niet LEZEN wat hier staat aub...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-4-2004 19:33
Bedankt.. pitch is ondertussen al gelukt.
En loop ook (ik deed het al zo.. maar ik dacht dat er nog een extra mogelijkheid was om die lampjes volledig uit te krijgen) wink ;)

Kan nog iemand zeggen of dat met die stanton mixer normaal is?!
=> antwoorden binnen de 363 dagen a.u.b. Tot die tijd heb ik garantie wink ;)

Greetz
zyrax

|edit| kan een van de mods mss vertellen of dat gekraak met die directe kill normaal is?! Thanx
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-4-2004 12:46
hupla
voor ie uit het gezichtsveld verdwijnt laugh :D

Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-4-2004 17:03
wat betreft de backspin moet je niet met een rotgang je jog terugdraaien, gewoon een beetje met beleid, dan klinkt hij doorgaans prima tot goed. Je scratch selecteren en je hold, blijft hij op het laatste punt op pauze staan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)