Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 8 van 250)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
23-3-2004 10:17

Reind schreef:

Das nou 1 van de redenen waarom ik blij ben dat ik alleen het dj gebeuren doe.
Idem hier wink ;)
- Zonder monitoring? shocked 8O
Nah ja, ik ga ff iets halen om te drinken en binnen een kwartiertje ben ik terug, je kende de voorwaarden wink ;)
- Hoe bedoel je, 't zijn geen Technicsen?? Moet ik het zien te redden met JB dan?? Ook hier weer: ik ga ff iets halen om te drinken wink ;).

Het zalige leven van een DJ laugh :D
Nu, ergens moet je ook redelijk blijven, Reind, niet direct weggaan maar ze een kwartier de tijd geven of zo, maar er zijn grenzen en als DJ kun je daar inderdaad meer van genieten dan als drive-in.

Reind schreef:

maar ik heb nog meer iets tegen DJ's die geen bal geven om het materiaal van iemand anders.
1) Een goeie verhuurmaatschappij zorgt ervoor dat de DJ niet eens iets KAN kapotmaken door goed afgestelde limiters per uitgang van de actieve filters (ja, kost inderdaad wat geld) en door het goed afregelen van de installatie.
2) Een goeie DJ zal zich perfect houden aan de afspraken gemaakt met de eigenaar van de installatie. Ofwel zal die laatste de DJ zelf aanspreken en als dat niet gebeurt, dan vraag ik (en niet ik alleen) het hem altijd hoever ik mag gaan op de vu-meters. Maar je hebt inderdaad altijd gasten die denken dat ze het beter weten en als verhuurder moet je hier keihard op ingaan vind ik!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-3-2004 12:17

tom314 schreef:

Reind, je hebt misschien iets tegen geluidsprofessionals, omdat ze het beter weten, maar ik heb nog meer iets tegen DJ's die geen bal geven om het materiaal van iemand anders.
Je bent echt niet de enige die een hekel heeft aan zulke huftertjes want zulke lui mag je van mij direct voor de ballen kicken. :)

Didier_S schreef:

Nu, ergens moet je ook redelijk blijven, Reind, niet direct weggaan maar ze een kwartier de tijd geven of zo, maar er zijn grenzen en als DJ kun je daar inderdaad meer van genieten dan als drive-in.
Nope omdraaien en weg wezen. Waar wou die vent 2 nieuwe sl's vandaan toveren? Uit de broekzak?
Daarom is altijd het eerste wat ik doe -> Gear check. Bevalt dan niet dan heb ik mezelf het open maken van de platenkoffer alweer bespaard en kan ie zo weer terug de auto in :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-3-2004 12:29

Reind schreef:

Daarom is altijd het eerste wat ik doe -> Gear check. Bevalt dan niet dan heb ik mezelf het open maken van de platenkoffer alweer bespaard en kan ie zo weer terug de auto in :)
Maar hoe vaak komt dit nou voor, zeg op jaarbasis, dat je 'm écht per direct peert?

Als je dit twee x per maand om het minste of geringste flikt, gaat er uiteindelijk niemand meer met je in zee. De redenering omkeren kan natuurlijk ook, mensen schrikken één x van zo'n actie van je en daarna zullen ze er wel voor zorgen dat de gear in orde is.

Maar ik ben benieuwd waar jij dan de redelijkheid legt, om te voorkomen dat je in het cirquit beschuldigd gaat worden van omhooggevallen ster-allures razz :p .
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-3-2004 15:01
Waar ik voor pas zijn mixers die voor geen meter werken (kraken aan alle kanten) een k*t geluid. Dat betekent dus geluid wat slecht afgeregeld is (constante feedback e.d). SL's die je met een moker aan moet rammen omdat de start stop knop e.d niet werkt. Zulke dingen.

Voor een stel verrotte elementjes ofzo draai ik niet om want ik neem zelf altijd m'n Concorde Pro's mee. En op jaarbasis maak ik dat een keer of 4 á 5 mee.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj JoeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 21-7-2004
Berichten: 21
23-3-2004 15:28
Kheb er heel wat maar eentje is de ergste:

- Dronken mensen met bier die nummers komen aanvragen, en als ik die niet heb me bij mijn kraag vatten(inmiddels al weer 3x gebeurd). Egt dat ergert mij zo, ze mogen schelden en doen maar zodra ze me aanraken dan word het persoonlijk.
Ehh....... [:P]
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
23-3-2004 15:35

Dj Joey schreef:

Kheb er heel wat maar eentje is de ergste:

- Dronken mensen met bier die nummers komen aanvragen, en als ik die niet heb me bij mijn kraag vatten(inmiddels al weer 3x gebeurd). Egt dat ergert mij zo, ze mogen schelden en doen maar zodra ze me aanraken dan word het persoonlijk.
Zouden ze eens moeten flikken... Zoiezo kunnen ze met bier niet zo dichtbij komen.. Zie ik een handje met bier over de bar komen dan duw ik die altijd weg.

Alleen goede kennissen mogen het, met een brede grijns op het gezicht, waarna ze een drankje voor me gaan halen... laugh :D Verder... NO WAY!

Als dj moet je direct laten zien hoe ver je publiek mag gaan bij je. Laat je te veel toe, dan doen ze veel... Aan spullen zitten is al een no-no!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-3-2004 19:59
Lookie lookie, no touchie touchie!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
24-3-2004 10:46

Tom schreef:

Lookie lookie, no touchie touchie!
Toevallig had ik het dit jaar met carnaval.. Stond te draaien in een kroeg, erg druk. En staan er 2 leuke dames naast mijn bar. Natuurlijk al behoorlijk wat gedronken.. Na een tijdje kijkt ze ondeugend naar me terwijl ze een beetje draaiend met haar hand boven de knoppen hangt. Dus ik ik geef haar een "airslap" en schud nee.
Doet ze het weer; "NEE !!!".

Na een half uur draai ik me om, om een cd te pakken. Ineens een teringherrie. Hard!

Dus ik draai me om, gooi de master omlaag en zoek het probleem. Wat blijkt.. Heeft een van die mutsen mijn gain vol open gedraaid. (Staat normaal op een kwart, nu op vol) Gevolg is dus een output waarvan ik de waarde niet eens weet en wil weten, dateq stond in ieder geval vol in het rood (en gelukkig de driverack PA vol in de clip-limit).
Tis dat het een vrouw was, en mijn slag dus uiteindelijk veranderde in een duw.
Wat ik daarna tegen de dader heb gezegt zal ik hier maar niet herhalen..
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
24-3-2004 11:12

Reemski] schreef:

Tis dat het een vrouw was, en mijn slag dus uiteindelijk veranderde in een duw.
Wat ik daarna tegen de dader heb gezegt zal ik hier maar niet herhalen..
Gewoon over je knie met die meid! laugh :D
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-3-2004 11:23

Gupy schreef:

Gewoon over je knie met die meid! laugh :D
Mag ik?? Please??? wink ;) laugh :D

Blijkbaar komt dat dus nog fraai veel voor, die mensen die aan de knopjes komen prutsen shocked 8O

Tot op heden nog nooit meegemaakt, mss ook omdat de mensen een heel andere band opbouwen met club-DJ's. Bij ons blijft het meestal bij "zich voordoen alsof ze het beter weten"... gelukkig maar!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)