Forum > Algemeen Forum

Contract

(79 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
26-9-2005 22:59
haha, Victor, je bent zo oud als je je zelf voelt toch? happy :)
Enne, ik mag nog (minimaal) 2 jaar in de boeken voordat ik mijn master of law binnenheb... sad :( maar ik klaag verder niet happy :)
Beauty hides in the deep
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
27-1-2011 19:48
Kick,

Ik heb een vraagje over mijn contract.
Hoe officieel is een contract nu eigenlijk, in de zin van, tot hoeverre is de opdrachtgever verplicht zich aan de punten in een contract te houden? En als diegene zich daar niet aan houd, hoe kun je ze dan eigenlijk vervolgen?

In mijn geval heb ik een afspraak om aankomende zaterdag de 29e een discosetje neer te zetten, gewoon compleet met vervoer e.d.
Nu kom ik er via een andere weg achter dat het feest waar ik de apparatuur moet verzorgen niet op de 29e is, maar aanstaande vrijdag op de 28e.
Laat ik nu net geen vervoer hebben de 28e, en ik kan ook niet zo snel vervoer regelen voor die datum.

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Ik heb de opdrachtgever er op gewezen dat ik geen vervoer heb voor die datum, en dat wij een afspraak hadden voor de 29 (ook op het contract vastgelegd). Diegene zegt altijd gedoeld te hebben op de 28e, zonder dat ik dat wist. De opdrachtgever heeft ook geen persoon die het vervoer op zich zou kunnen nemen.

Nu wil ik zoiets niet als een probleem zien, maar als ik nou echt geen vervoer heb, dan heb ik toch een contract voor de 29e en is dit eigenlijk zijn probleem. Is zo'n contract nu een middel om het probleem bij hem neer te leggen? De kosten om vervoer te regelen zou ik dus gewoon door moeten rekenen..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
27-1-2011 19:57
Je kan het zo hard spelen als je wilt.
Je moet jezelf afvragen om wie het gaat en wat zijn of haar netwerk is.
Als jij er niet via via was achtergekomen dat het toch de 28e was, dan had jij de 28e wel een paniektelefoontje kunnen verwachten.
Ik denk dat ik zou voorstellen de kosten te delen of iets dergelijks. Vervoer moet altijd te regelen zijn lijkt me. Je kan in mijn ogen als verhuurder nooit vervoer de schuld geven. Je hebt immers een bedrijf en moet dus zorgen dat jij kan leveren wat je zegt te leveren.
Had je een andere boeking de 28e en kon je dus domweg niet, dan had je wel alternatieve aanbieders kunnen zoeken en die, al dan niet via jouw facturen, kunnen aanbieden.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-1-2011 20:29
Je hebt geen vervoer? Je hebt altijd vervoer, al moet je iemand inhuren en een bus inhuren, of alleen een bus inhuren en zelf rijden..!?
Light Image
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
27-1-2011 20:42
Ik heb geen vervoer nee,
Zonder rijbewijs ben ik afhankelijk van een vast disco-chauffeur, die eigenlijk altijd voor mij kan rijden, zo niet rijden mijn ouders.
Auto en aanhanger heb ik zelf, alleen geen rijbewijs shut up :X
In 99% van de gevallen gaat dat goed, ook op het laatste moment.

Inmiddels ik heb iemand geregeld die voor mij kan rijden, maar ik ben gewoon een deel van mijn inkomen kwijt, omdat iemand van buiten net wat meer kost dan een disco-maat of gratis ouders.
Nu is dat geen probleem, dat hoor bij het zakendoen. Ik ga dat verder niet bij de opdrachtgever neerleggen.

Maar wat ik me afvraag; stel ik had geen vervoer kunnen regelen, maakt zo'n contract dan enig verschil? Voor mij is het een papiertje met goede afspraken, maar een garantie is het nooit, toch?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-1-2011 20:47
Als jij een contract hebt met je klant waarop staat "29", en de opdrachtgever komt met "het moet 28 worden", dan is het aan jou hoe je daarmee om gaat. Je hoeft uiteraard niet in te stemmen, en roepen dat je zonder vervoer zit klinkt wat amateuristisch. Ik zou gewoon aangeven dat de 28e niet kan, punt. Ineens met een meerprijs komen op een andere dag lijkt me bijzonder slecht verkoopbaar.
Light Image
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1595
27-1-2011 21:34
Wil je dat deze klant nog een keer terugkomt?
En durf je het risico te nemen van de (slechte) mond op mond reclame die deze klant zal gaan verspreiden?

Had je al een andere opdracht dan kun je niet en wijs je de klant op de kleine lettertjes in het contract (en probeer je een collega te regelen). Ben je vrij, dan regel je even een chauffeur en sta je even een avond voor iets minder te draaien maar hoe je wel je reputatie goed! De klant is koning...
't is maar een hobby...
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
27-1-2011 21:41
Ja precies,
Bedankt voor het advies peter, daar zit wat in waar ik niet direct aan gedacht had.
Zo is het inmiddels ook opgelost, ik heb een kennis van wat verder weg benaderd, dat kost dan wat meer maar dan heb je meteen een gezellige sjouw hulp.

De beste oplossing is snel zelf een rijbewijs halen, dan was er niets aan de hand geweest.
Helaas gaat de tijd zo snel als hij gaat, en moet ik nog een jaartje wachten sad :(
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-1-2011 14:17
In principe is een contract gewoon een rechtsgeldige overeenkomst, waaraan beide partijen zich dienen te houden. Bij mij ontvangen klanten 2 documenten: het daadwerkelijke contract, met daarin o.a. de datum, tijd, het geboekte item en de locatie, en daarnaast onze algemene voorwaarden.

Ik weet dat klanten algemene voorwaarden over het algemeen niet (goed) lezen, maar van het contract zelf verwacht ik toch wel dat het goed gecontroleerd wordt, en een klein detail als de datum vind ik toch wel erg belangrijk.

Nu zal ik ook zeker niet al te moeilijk doen als ik die datum toevallig toch vrij ben, maar als ik een week van tevoren te horen krijg dat de datum niet klopt en ik moet een extra dj inhuren om de klant te kunnen helpen zal ik daar waarschijnlijk wel kosten voor rekenen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
28-1-2011 15:36
altijd grappig sit soort dingen.
Maar haast niet te verkopen dat je wel kan komen, maar dat het extra kost.....

Voorkomen is ook beter dan genezen:
wij nemen altijd een week van te voren nog contakt op met de klant.
Bijzonderheden, aanvangtijd en dag worden dan zonder dat het al te veel opvalt nog even geschacyt in de trant van:
"Heeft u voor zaterdag sneaky :V nog speciale extra wensen, en we beginnen nog steeds om half negen?"

Zet in je contract niet alleen nummerwijze de datum, als bijvoorbeeld vandaag: 28-01-2011
maar zet datums altijd zo in je contracten: Vrijdag 28 januari 2011
Dat voorkomt al een hoop vergissingen.
Mensen kunnen zomaar in de verkeerde maand kijken en dan klopt de dag niet shut up :X

Wat betreft je boeking:
als je verder geen boekingen hebt,
gewoon je keuze maken: ik doe het wel met wat minder verdiensten, of ik doe het niet.
Flexibel zijn is ook een vorm van reclame.

Ik zou het wel doen.
Geld is geld.
En als ik niet kan dan heb ik diverse collega's waar ik het avondje dan aan doorstuur, en van hun krijg ik dan af en toe ook weer wat toegestuurd.
Een klant laat je in principe niet lopen lijkt me.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)