Forum > Geluid

BEHRINGER B1800X set ? goed of niet

(92 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
17-1-2004 16:31
Nee maar de buurt zal ook blij zijn met een test van 24 uur of niet dan?
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
17-1-2004 16:44
Dan pak je gewoon een setje weerstanden ipv van speakers. MAakt een stuk minder herrie en voor de versterker zal het niks uitmaken. Je kan dan natuurlijk niet horen hoe de geluidskwaliteit is.
Volgende keer Peter!
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
17-1-2004 17:04
Ik VIND ( dus geen feit ) dat je een behringer versterker niet aan zo'n test mee kunt laten doen. En dat om de simpele reden omdat het een budgetversterker is. In de praktijk komt ( en dit is al veel vaker gezegd ) 24 uur achter elkaar een versterker laten werken niet voor. Het intereseert mij niet of een versterker continu 24 uur lang kan draaien, maar wel de betrouwbaarheid ( mijn versterker hoeft het geen 24 uur vol te houden), vermogen, enz. Kortom dat hij goed functioneert in de dingen waarvoor ik hem nodig heb. Bovendien wil ik die crown ook wel eens 24 uur zien werken, ben benieuwd....
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
17-1-2004 17:07
Het zal mij een worst wezen wat je denkt en wat jij tussen de regels leest was niet mijn bedoeling dus dat maak jij ervan. Jij zegt tegen mij dat ik geen enkele crown heb getest. Goed het zij zo. Ik weet wat ik twee dagen lang in een winkel heb zitten uitspoken. Is het nu een misdaad om een budget crown te vergelijken met een budget amp namens behringer? God vergeef me dat ik de gevestigde merken durf af te breken.
Ga jij mij zeggen dat ik ongelijk heb met mijn beweringen van sommige versterkers. Heb je zelf met die versterkers gewerkt of bezit. Nou goed in het vervolg zal ik nog alleenmaar reageren als ik ook daadwerkelijk deze versterker meermaals heb gebruikt in eigen bezit. Doe jij dat dan ook tom? (zal wel saai hier worden wink ;)).

Deze discussie hebben we ook al eens ine en ander topic gehad over de behringer bassen aangezien mijn beweringen ongegrond werden verklaard door mensen die deze kasten nog nooit in hun leven hebben gezien. Hoeze ononderbouwd reageren.

IK zeg we laten het hierbij houden.

Ik weet ik maak hier weinig vrienden mee op dit forum maarja niemand gaat mij hier ervan weerhouden om mijn zegje te doen, daarvoor is het een forum men discussieert hier over iets.

Hier drie feiten die ik je zo geef:
1.: Pak een eerste generatie crown xls versterker en ik garandeer je hij presteert niet beter dan de ep in een a/b test.
2.: De Crown XLS kost gemiddeld 200 euro meer dan de ep.
3.: De ep versterkers zijn beter uitgerust qua functies dan een xls (filters voor de speakers).

Gezien de prijs van een ep en een crown zal de waardevermindering op deze vertserkers niet groot zijn op termijn dus ook geen grote verschillen vertonen onderling.

Ik weet uit een jaar lang verhuur (minimaal vijf keer per maand) dat de behringer ep-1500 heel blijft en zijn plicht elke keer weer prima vervult. Goed het is geen C-audio versterker (eigen bezit) of crest ca (gehuurd) welke ik erg vaak gebruik maar dat is de crown xls ook verre van dus waarom deze versterker voor de ep verkiezen vooral in de hierboven genoemde set? omdat er crown opstaat? onzin! een naamplaatje garandeert niks zelfs grote merken maken wel eens een fout of pisbakkenprodukt zoals dré het wel eens zegt (minder dan de budget merken maar dan nog)

Nu zeg mij welke van deze drie beweringen is niet onderbouwt of spreek je tegen?

Ik koester hier niemand hier wrok toe dus zie dit dus ook niet als een of ander uitdagende ruzie maar gewoon als een stevige discussie wink ;).

Rekal mijn advies voor je geluidsset is:

2* Behringer B-1520 op een EP-1500
2* Behringer B-1800X op een EP-2500
1* Behringer cx-3400 crossover

Je kunt ook een ander merk pakken of andere sets samenstellen maarja dit lijkt mij de beste kues uitgaande van de samenstelling welke je in het begin hebt gepost.
Olé Olé heb nu ok AD!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
17-1-2004 19:07

Michael schreef:

Hier drie feiten die ik je zo geef:
1.: Pak een eerste generatie crown xls versterker en ik garandeer je hij presteert niet beter dan de ep in een a/b test.
Hoezo, eerste generatie. Ik weet niet wat er veranderd is, maar als er iets veranderd is en je koopt nu zo'n amp dan krijg je toch de nieuwste versie?

Michael schreef:

2.: De Crown XLS kost gemiddeld 200 euro meer dan de ep.
De XLS heeft kort geleden een redelijk fikse prijsverlaging gehad, waardoor dat nu niet meer het geval is. Mede veroorzaakt door de lage dollar.

Michael schreef:

3.: De ep versterkers zijn beter uitgerust qua functies dan een xls (filters voor de speakers).
Voor een amp die de topkasten moet versterken totaal niet van belang. Voor de rest regel ik dit persoonlijk liever met de crossover/processor. Maar goed: als het filter uitschakelbaar is kan het geen kwaad en het kan zelfs handig zijn (vooral in lowbudget-situaties).
Ik weet uit een jaar lang verhuur (minimaal vijf keer per maand) dat de behringer ep-1500 heel blijft en zijn plicht elke keer weer prima vervult. (...)
Nu zeg mij welke van deze drie beweringen is niet onderbouwt of spreek je tegen?
Ik heb alle posts nog eens nagekeken en niemand beweert dat de Behringer versterker niet goed is. Ik al helemaal niet, want ik heb er nog nooit een gebruikt. Sterker nog: ik neem direct van je aan dat dit beestje voor een hoop forummers best zal voldoen. Mijn probleem zat meer in een aantal van je stellingen over andere amps.

Verder even goed vrienden. Ik hou best van een discussie, zolang die onderbouwd blijft.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
17-1-2004 19:54
Nou Victor dan zijn we het toch redelijk goed met elkaar eens wink ;).
De xls is eerst in een heel ander ontwerp en opbouw gelanceerd. de tweede generatie is pas een jaartje maximaal twee op de markt. De xls in zijn geheel is al drie tot maximaal vier jaar op de markt. De eerste generatie is snel verdwenenen vind ik (rara happy :)). Victor je bent het toch met mij eens dat ultrasone tonen schadelijk voor je speakers zijn + veel vermogen vreten wat toch echt zonde is. Waarom zijn die filters dan niet van belang? De ep-1500 heeft twee standen. 30 hz cutt off voor de subs en 50 hz cutt off voor de toppen wat de toppen perfect aanvult want deze beginnen pas vanaf 50 hertz. en voor de subs is alles lager dan 30 hz toch niet belangrijk er zijn maar weinig kastjes die echt onder de 30 hz grens werken. Turbo heeft er een in het assortiment en F1 verder weet ik er geen meer die dat kunnen ow ja de TSA 21" sub.

Adviesprijs xls 402 = nu nog steeds 580 euro en de ep-1500 zit bij 450 als ik me niet vergis dus dat vind ik toch een groot verschil wetende dat de ep ook nog zwaarder is qua vermogen.

Over welke review van welke amp was je het dan niet eens?
Olé Olé heb nu ok AD!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
17-1-2004 20:15

Michael schreef:

Victor je bent het toch met mij eens dat ultrasone tonen schadelijk voor je speakers zijn
Voordat mensen dit verkeerd gaan overnemen.

Ultrasone frequentie zijn onhoorbare frequenties hoger dan 20.000 Hz.
Subsone frequenties zijn de onhoorbare frequenties onder de 20 Hz. (voor PA dus van 0 tot ~35 Hz.)

Hier bedoel je dus de subsone frequenties. Ik kaart dit enkel even aan omdat ik je deze fout nu al 2 keer zie maken.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
17-1-2004 20:24
oeps foutje sad :(. Klopt ik bedoelde subsone tonen.
Olé Olé heb nu ok AD!
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
17-1-2004 21:56
IK heb mijn besluit genomen.

Ik ga voor de EP1500 in combo met de EP2500 die crown xls402 vliegt eruit.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
17-1-2004 22:14

Michael schreef:

Waarom zijn die filters dan niet van belang?
Omdat je de versterker voor de toppen gebruikt en ik ervan uitga dat je dit aktief filtert. Er komen dan nooit lage tonen (laat staan subsonisch) bij je amp. Overigens is je nadruk op die subsonic-filters veel te sterk. Veel versterkers in het dure segment hebben deze voorziening ook niet, omdat het een onderdeel is van de processing die vóór de versterker moet plaatsvinden. Vallen deze versterkers dan allemaal af? Subsonic filtertje zit ook in de Behringer CX-3400 crossover.
De ep-1500 heeft twee standen. 30 hz cutt off voor de subs en 50 hz cutt off voor de toppen wat de toppen perfect aanvult want deze beginnen pas vanaf 50 hertz.
Toppen vanaf 50Hz? Dat lijkt me rijkelijk (lees: veel te) laag. Ik vind het echt onverstandig in een setup als deze een crossover van 130 euro weg te bezuinigen en de boel dan maar een beetje met je subsonische filtertje te regelen. Sub en toppen staan nu een belangrijk stuk laag samen te werken. Net dat stuk waar je toppen niet goed in zijn.
Adviesprijs xls 402 = nu nog steeds 580 euro en de ep-1500 zit bij 450 als ik me niet vergis dus dat vind ik toch een groot verschil wetende dat de ep ook nog zwaarder is qua vermogen.
Van een Duitse webshop die beide merken aanbiedt (naam van de shop noemen is hier niet toegestaan, wil je het controleren, mail dan voor het adres): XLS602 (de zwaarste met 2x 600 watt aan 4 ohm): 412 euro, Behringer EP-1500 (2x 450 watt aan 4 ohm, de 700 watt per kanaal die Behringer graag noemt is aan een 2 ohm last): 491 euro. De *zwaardere* Crown is dus hier 79 euro goedkoper.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)