Forum > Licht

Rookmachine (antari f80z)

(237 reacties. Pagina 8 van 24)
Moderator(s): Dré
Dj_daanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2004
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 21
23-4-2004 22:36
Tjah... een vriend die veel met gevaarlijke stoffen werkt enzo vertelde me dat allemaal...ook dat je het eigenlijk niet mocht inademen enzo..
maar als jullie zeggen dat t wel meevalt? naja... tog is de zooi ranzig en moet je er zorgvuldig mee omgaan denk ik...
maarja, als je rooker het doet dan heb je geen last van zooi dat er uit spuit razz :p zoals dus wel bij mij is sad :(
ik ga ff terug naar de winkel... alleen als de reparatie langer duurt dan 4 weken heb ik hem niet op mn eigen feest!! dus dan houd ik hem maar lekker en dan gaat ie maar wat druppelen hoor :p breng ik m later wel terug....
DJ zijn is weten hoe je die kauwende schapen aant dansen krijgt.. ;)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
24-4-2004 11:01
laugh :D niet mogen inademen. ik ga op een feest geen gasmaskers uitdelen hoor. laugh :D
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
28-4-2004 19:16
Rookvloeistof mag dan misschien wel niet giftig wezen, (een slokje kan dan ook geen kwaad) het is zeer onverstandig om in te nemen.
De basis betsaat immers uit gedemineraliseerd of gedestileerd water. Hier zit dus totally niks meer in, ook geen zouten. Wat gebeurt er? De zouten uit je lichaamscellen gaan zich in verhouding mengen met de vloeistof, zodat uiteindelijk beide een gelijke concentratie zouten bevatten. Je lichaamscellen kunnen op deze manier uitdrogen omdat ze minder zouten bevatten en dus minder vocht kunnen vasthouden hierdoor.
Einde biologieles.

Bij omzetting van water naar stoom is er idd alleen sprake van verandering van fase. Het kan dan automatisch onmogelijk opeens giftig worden. (wat is giftig, de3nk daar es over na)
Einde natuurkundeles.

Bij verbranding is er wel sprake van een chemische verandering. Verbranding van water kan niet het gaat dus om de additieven. Ik weet niet wat ze er aan toevoegen maar het zal weinig wezen waardoor de conclusie al vrij snel getrokken is dat zelfs nu (hoogstwaarschijnlijk) het niet schadelijk is.
Einde scheikundeles.

Dan is azijn minder fijn razz :p
Hij is nog helemaal nieuw * (vergeten te zeggen)
en een ander vriendje zei dat de compressor te vroeg aan ging zodat de oude vloeistof (die dus net niet meer verbrand was...) er uit komt...

en trouwens, giftig is die vloeistof wel! maar als je het verbrand (waar het verwarmings element voor zorgt) is het niet meer giftig...
IK ZEG JE! rookvloeistof drinken is echt niet prettig... en ik weet niet of het dan met een goed einde afloopt...
DJ zijn is weten hoe je die kauwende schapen aant dansen krijgt.. ;)
Compressor te vroeg aan? Dan komt er gewoon vloeistof uit lopen, het zou goed kunnen dat er een rubbertje in je pomp versleten is. Als je hem open kan maken...... En anders een nieuwe pomp zoals andré al zei.

Vloeistof zal niet giftig wezen, volgens mij zijn enkele aditieven glycol en methanol. Er zit waarschijnlijk zo weinig methanol in dat je eerder bezwijkt aan vochtgebrek dan aan methanol vergiftiging.

En nu is het mooi geweest happy :)
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
28-4-2004 20:45
misschien moet je toch is inversteren in een wat betere rookdoos! voor 50 euro kan je nou eenmaal niet verwachten dat hij het lang bllijft doen en/of dat repareren mogelijk is. volgens mij lekken al die dingen na een aantal x gebruiken al vloeistof uit zichzelf... over dat vloeistof niet giftig is, dat zal wel zo zijn het staat er immers op happy :) ook staat er op (naja die martin jem vloeistof dan) dat er niks achterblijft en dat alles verdampt.. nou vorige week hadden we een zaaltje met zeil op de vloer die vloeistof maakte er een echte ijsbaan van heel vaag...
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
28-4-2004 21:30
Nee hoor, beetje condensatie doet wonderen
Dj_daanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2004
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 21
29-4-2004 15:15
eeeh.. Jongens, bedankt voor jullie uitleg over rookvloeistof... nu weet ik de waarheid eindelijk :)
máár... ik wil nog wat zeggen... mijn rookdoos is helemaal nieuw... en dan mag ik wel verwachten dat ie niet zomaar rookvloeistof begint te spuiten toch?
binnenkort ga ik hem terug brengen... (tjah eerst nog wat feesten met dat ding draaien want daar heb ik hem nodig (garantie shit duurt vast 4 weken ofzo dus..))
DJ zijn is weten hoe je die kauwende schapen aant dansen krijgt.. ;)
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
29-4-2004 15:19

dj_daan schreef:

(tjah eerst nog wat feesten met dat ding draaien want daar heb ik hem nodig (garantie shit duurt vast 4 weken ofzo dus..))
Ik weet niet waar jij jouw spul hebt gehaald, maar als je bij een fatsoenlijke zaak *kuch*new-line*kuch* haalt hebben ze er zekerweten begrip voor dat je hem niet 4weken kwijt kan zijn!
Maar dat is MIJN mening...
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
29-4-2004 16:41

dj_daan schreef:

eeeh.. Jongens, bedankt voor jullie uitleg over rookvloeistof... nu weet ik de waarheid eindelijk :)
máár... ik wil nog wat zeggen... mijn rookdoos is helemaal nieuw... en dan mag ik wel verwachten dat ie niet zomaar rookvloeistof begint te spuiten toch?
binnenkort ga ik hem terug brengen... (tjah eerst nog wat feesten met dat ding draaien want daar heb ik hem nodig (garantie shit duurt vast 4 weken ofzo dus..))
ik weet niet wat voor rookdoos je heb maar van zown dingetje van 50 euro kan je dat dus wel verwachten.. want iedereen heeft het
AT-WORKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-2-2004
Laatste: 2-8-2016
Berichten: 73
3-6-2004 22:26
heey, heb nou al 2 van die antari F-80Z gehad.
de eerste ging naar jaar kapot naar de garantie dus...
de 2 hebben ze naar paar maanden een nieuw pompje in gezet.
daarna deed ie het weer goed..
en de 2e doet nou ook weer raar en puft een beetje..
vind nie echt op schieten als ie zo snel kapot gaan..
wat moet ik hier nou mee ander rookmachine kopen???
maar wat voor een dan wel??
welke gaan dan niet zo snel kapot of is da bij alle dit sooort probleem??
Robbert
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-6-2004 22:50
Vanaf de Z-800 begint het ergens op te lijken. Maar ook Martin heeft tegenwoordig leuke en betaalbare machines.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)