Forum > Geluid

CDJ 2000

(93 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
28-5-2013 13:58
Mijn bericht hangt een beetje met haken en ogen aan elkaar, sorry.

Vrijdag heb ik mijn instalatie gaan opslaan voor een communiefeest in een tent voor 220 personen in de tuin van de klant.
Ik moest redelijk veel hangen van licht en de dag zelf had ik hier geen tijd genoeg voor dus de dag ervoor dan maar.
Terwijl ik toch bezig was heb ik ook mijn booth geplaatst wat ik normaal nooit doe, ik laat dat niet graag onbemand achter.
Na het plaatsen en testen heb ik alles afgesloten, zeil erover gedaan en het zeil met touwen rond de booth vastgezet.
De klant, zijn zoon en een vriend waren in de tent aanwezig en ik zei dat er niemand aan mag komen en dat beloofde de klant ook.
De klant is een vaste en goede klant en zit ook in het feest mileu, hij verhuurt springkastelen, koelwagens, koeltogen, mobiele kroegen en mobiele frituren en ik krijg regelmatig een jon door hem. Hij zei dat er niemand aan zou komen en dat de tuin volledig omheind is en er altijd iemand thuis is.

Zaterdag kom ik daar aan en ik hoorde muziek angry
Ja hoor zei eraf, 1 sub en 1 top lag aan, de andere kant niet en er lang 1 cdj aan met een cd in de cdj.
1 usb kabel zat in mijn laptop waar enkel mijn software (cuelux) op staat en verder niets.
De zoon (12 jaar) liep in de tuin rond met zijn vriend en ik vroeg wie dat de instalatie had aangezet, hij zei dat hij het niet wist, ja ja
Ik vroeg naar zijn vader en moeder en hij zei dat ze weg waren om een frittur en een kroeg te plaatsen op een feest en ze niet lang meer weg zouden zijn, in afwachting sluit ik mijn laptop aan en ik krijg de cdj die af lag niet verbonden met traktor, de cdj die speelde kreeg ik wel verbonden, ok even alles af leggen en terug opstarten maar nog niets, usb in de andere poort maar ik kreeg de cdj niet verbonden, andere usb kabels hielp ook niet, intussen was de vader thuis en ik zei dat iemand aan mijn spullen had gezeten en het niet meer werkt en dat over 30 minuten de eerste gasten aankomen, hij antwoorde er zal dus geen muziek zijn? ik zei nee en omdat ik boos was vertikte ik het om met usb sticks te draaien want dat werkte wel, instussen waren er al een deel gasten aangekomen en stonden er opeens 4 gasten achter de booth, de één begon in mijn laptop te kijken de ander zei schuif eens op ik zal dat hier eens bekijken, ik vroeg ze vriendelijk van achter mijn booth te willen komen en met hun fikken van mijn instalatie te blijven omdat er al genoeg brokken zijn gemaakt, na 4x te hebben gevraagd om plaats te maken en overal af te blijven ben ik begonnen met afbreken want ik had er echt genoeg van, ik zei tegen de klant dat ik afbreek en zal vertrekken omdat ik niet meer brokken wil door zijn gasten die maar bleven draaien aan knopjes en in mijn laptop zitten te kijken zei hij heel boos dat iedereen de booth moest verlaten, hij smeekte mij om niet weg te gaan en blijven proberen om het werkende te krijgen maar ik zei dat ik al meer dan een uur bezig was en alles heb gedaan, ik zei ook dat ik moest weten wie eraan heeft gezeten en wat ze gedaan hebben zo kon ik mischien het probleem oplossen en toen zei de zoon dat hij samen met zijn vriend aan mijn apparatuur heeft gezeten, ik zei tegen de zoon dat zijn feestje nu in het water valt omdat het niet meer werkt. Uiteindelijk heb ik dan toch muziek gemaakt met de usb sticks, nog altijd boos heb ik geen microfoon gebruikt, geen nummers op verzoek gedraaid, ik heb enkel wat plaatjes gedraaid en ik dacht het zal hier vlug gedaan zijn maar ik stond aan de grond genageld toen de dansvloer vol stons, het feest heeft dan tot 06u geduurt met een ganse avond een volle dansvloer. Na het feest zei de klant dat ik mijn apparatuur moest laten herstellen en hij de kosten zou betalen wat het ook zou kosten, hij exuseerde zich voor het feit dat zijn zoon er aan had gezeten en dat dit niet mocht gebeuren en hij gestraft zou zijn, ook de moeder was heel boos op de zoon.

Ik heb mijn lesje nu geleerd, nooit laat ik nog mijn apparatuur onbemand achter.

Volgens mijn dealer zou het best kunnen dat de usb poort niet meer werkt omdat hij de usb kabel in de laptop van mijn lichtsturing heeft gestoken en dat cdj onthoud dat hij traktor niet kan vinden, steek je dan de usb kabel in de laptop waar traktor wel op staat kan het zijn dat hij traktor niet herkend omdat de software van de usb poort het noorden kwijt is, dat heb ik me dus laten vertellen.
Hij zei dat dit software matig niet te herstellen is, dat hoor ik straks wel bij mijn pc boer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
28-5-2013 14:04
Als ik dit zo lees vind ik jouw instelling naar de klant op zijn zachts gezegd niet erg professioneel in dit geval sad :(

Je kunt veel beter de houding aan nemen van ik ga er van maken wat er mogelijk is, en zo goed als je kan met de middelen tot je beschikking het feest draaien.
Boosheid wraken op het feest is kinderachtig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
28-5-2013 14:19

Jake schreef:

Volgens mijn dealer zou het best kunnen dat de usb poort niet meer werkt omdat hij de usb kabel in de laptop van mijn lichtsturing heeft gestoken en dat cdj onthoud dat hij traktor niet kan vinden, steek je dan de usb kabel in de laptop waar traktor wel op staat kan het zijn dat hij traktor niet herkend omdat de software van de usb poort het noorden kwijt is, dat heb ik me dus laten vertellen.
Hij zei dat dit software matig niet te herstellen is, dat hoor ik straks wel bij mijn pc boer.
Systeemherstel naar een datum van vóór het feestje. Had je dealer ook wel mee kunnen komen in plaats van met de wazige "softwarematig niet te herstellen" melding (die kant nog wal raakt want als er iets te herstellen is dan is het wel software (soft en zo)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
28-5-2013 14:24
Helemaal mee eens Tom. Gewoon een leuk feestje draaien (zeker bij een belangrijke klant, want die ben je nu waarschijnlijk kwijt!) en de rest wordt later wel geregeld. Zo heb ik in mijn voorwaarden staan dat de huurder altijd aansprakelijk is voor eventuele schade aan de apparatuur (als die niet veroorzaakt wordt door de dj zelf natuurlijk).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
28-5-2013 14:31

YourLiVe schreef:

Wat versta je onder een "high power USB poort"? Vrijwel iedere laptop heeft gewoon USB 2.0 poorten hoor, en tegenwoordig ook meestal USB 3.0. Evenals de laptop van Jacky trouwens, die met een i7 processor nu niet bepaald een instapmodelletje is.
Zowel Apple als IBM hebben de gewoonte om 1 USB poort op hun laptops te voorzien van een hogere belastbaarheid (2-3x normaal amperage) en de mogelijkheid tot permanente stroom output. Dit dient vooral om bv 's nachts met de laptop uit nog je GSM te kunnen opladen, maar het werkt ook zeer fijn als er wat buspowered apparaten achter hangen.

Daarnaast is het maar een vaag verhaal eerlijk gezegd. CDJ2000's worden massaal in dry hire verhuurd, en je kan er prat op gaan dat die in honderdend verschillende systemen met honderden verschillende configuraties en applicaties worden gebruikt (Traktor, Serato, VDJ, recordbox, whatever).
Als je een complete reset op die CDJ doet en het werkt dan nog niet, dan is er gewoon iets grondig mis dat niet zomaar komt omdat het kabeltje in een andere pc gestopt is.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
28-5-2013 15:03

YourLiVe schreef:

@ Victor, professionele dj's werken uiteraard alleen met macbooks. Zo kun je ook echt niet aankomen met Denon want dan ben je geen professionele dj (en ik maar denken dat "professioneel" betekent dat je je geld hiermee verdient). Dat zou je toch onderhand moeten weten razz :p
Tja, mijn fout wink ;) Ik was waarschijnlijk wat afgeleid door het feit dat iemand alle HP's, Dells etc. vrolijk over één kam scheert, alsof die merken niet verschillende series in verschillende prijs- en kwaliteitsklasses hebben.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
28-5-2013 15:24
Zelfs de huidige Elitebooks van HP zijn geen drol meer waard. Dell had goede toestellen, maar sinds het schrappen van de military grade lijn en het zich gaan focsussen op goedkopere spullen is de kwaliteit daar ook ver gedaald.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt, maar een kwaliteitsvol toestel met metalen scharnieren en een stevige behuizing is tegenwoordig al een hele heksentoer om te vinden.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
28-5-2013 15:55
Ik gebruik al jaren Dell Vostro notebooks, met metalen schanieren en een fatsoenlijke (weliswaar wel kunststof) behuizing. Maar ja, ik gebruik dan ook wel gewoon een hamer om truss in elkaar te tikken, niet de laptop razz :p Die zit bij mij netjes in een flightcase tijdens het vervoer (of in een goede laptoptas in het geval van mijn kantoorlaptop).

En misschien gaat deze wel een jaartje of 2 minder lang mee dan een macbook pro. Maar voor het geld wat ik bespaar op de aankoop kan ik tzt wel weer een nieuwe laptop kopen, met veel betere specificaties dan die macbook pro die jij 5 jaar geleden kocht.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
28-5-2013 17:08

YourLiVe schreef:

Helemaal mee eens Tom. Gewoon een leuk feestje draaien (zeker bij een belangrijke klant, want die ben je nu waarschijnlijk kwijt!) en de rest wordt later wel geregeld. Zo heb ik in mijn voorwaarden staan dat de huurder altijd aansprakelijk is voor eventuele schade aan de apparatuur (als die niet veroorzaakt wordt door de dj zelf natuurlijk).
Het was inderdaad niet erg profssioneel van mijn kant, maar ik was boos en dan reageer ik altijd eerst verkeerd, ik zou beter de plaats even verlaten en afkoelen shut up :X langs de andere kant heb ik ze netjes gevraagd om eraf te blijven omdat dit geen speelgoed is maar heel duur materiaal en ja ik weet dat je best niets onbemand achterlaat, ook mijn fout dus, hoe zeggen ze dat, zet de kat niet bij de melk en dat zal mij ook niet meer gebeuren.
JakeStandaard Lid
28-5-2013 17:13

Dré schreef:

Jake schreef:

Systeemherstel naar een datum van vóór het feestje. Had je dealer ook wel mee kunnen komen in plaats van met de wazige "softwarematig niet te herstellen" melding (die kant nog wal raakt want als er iets te herstellen is dan is het wel software (soft en zo)).
Dré,

Met een systeemherstel zal er dan niets wijzigen aan traktor of iTunes?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)