Forum > Licht

Keuze maken Led sunstrips of losse parren

(85 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
21-2-2010 13:44
Je hebt het dan over het verlichten van de dansvloer neem ik aan. Want 2 van die apparaatjes in een zaal voor 700 man is een beetje onrealistisch. Daar hang je normaal gezien ook meer dan 8 parren...
Dance the night away!
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
21-2-2010 14:12

Imco schreef:

Probeer eens wat combi's te maken.

Controller - sunstrip 1
Controller - sunstrip 2
Controller - sunstrip 1 - sunstrip 2

Hetzelfde doe je met de ledparren. Test dit met 4 verschillende kabels, zodat je zeker weet dat je 4 goede werkende kabels hebt.
Nu ga je een ledpar met sunstrip combineren. En zo verder. Op die manier sluit je defecte apparatuur en kabels uit of kon je tot een oorzaak van het probleem.
Dank voor je reactie.

Heb het uitgeprobeerd:
controller -> led par 1 werkt
controller -> led par 2 werkt
controller -> led par 1 -> led par 2 werkt
controller -> led par 2 -> led par 1 werkt
controller -> sunstrip 1 werkt
controller -> sunstrip 2 werkt
controller -> sunstrip 1 -> sunstrip 2 werkt niet (alles knippert)
controller -> sunstrip 2 -> sunstrip 1 werkt niet (alles knippert)
controller -> led par 1 -> led par 2 -> sunstrip 1 werkt niet (alles knippert)
controller -> led par 1 -> led par 2 -> sunstrip 2 werkt niet (alles knippert)
controller -> led par 2 -> led par 1 -> sunstrip 1 werkt niet (alles knippert)
controller -> led par 2 -> led par 1 -> sunstrip 2 werkt niet (alles knippert)

controller -> led par 1 -> sunstrip 2 -> led par 2 werkt half (alleen led par krijgt dmx signaal maar reageerd hier niet op.)
controller -> led par 2 -> sunstrip 2 -> led par 1 werkt half (alleen led par krijgt dmx signaal maar reageerd hier niet op.)

Zou van alletwee de strips de dmx out stuk zijn?

Groeten, Jan-Paul
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
21-2-2010 14:46
Het zit dus heel duidelijk bij de led-strips als ik je verhaal zo lees. Ik ken die dingen persoonlijk niet, maar ik zou nog eens heel goed de handleiding doorlezen en uitzoeken of ze in de juiste modus staan. Maar wellicht dat er inderdaad iets kapot is.

[edit]
Ik ben eens in de handleiding aan het kijken voor je.
In welke mode heb je de strips staan? Ik zou eens beginnen met de 3-channel modus, dus het laatste cijfer is 1 op de display.

[edit]
Probeer eens 1 in als master te gebruiken, dus bevoorbeeld adres 0001 en dan de ander als slave in te stellen 0007. Beide strips zouden nu hetzelfde moeten doen als je de dmx-controller gebruikt.
Dance the night away!
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
21-2-2010 15:45
Ik heb ze in 6-channel modus staan. Als je ze op elkaar aansluit op master/slave gaan ze allebei weer knipperen.

Dré of Sylvia hebben jullie hier vaker klachten over gehad?

Groeten, Jan-Paul
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
21-2-2010 15:58

Imco schreef:

Je hebt het dan over het verlichten van de dansvloer neem ik aan. Want 2 van die apparaatjes in een zaal voor 700 man is een beetje onrealistisch. Daar hang je normaal gezien ook meer dan 8 parren...
dit was voor electro/house fuiven en dat was het enigste licht 2 led4bars en 4 mh 250msd movitec voor de hele zaal
(dat was dan ook de hele dansvloer laugh :D )
buiten boven de toog kleine spotjes die er in waren gewerkt
en bij de bonnetjes/ingang hadden ze een buraulampje staanwink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-2-2010 16:24
Sunstrips Active hebben dramatische stand-alone uitstuur functies op de DMX out. In dit geval zit de DMX-out dus NIET!!!! direct doorgelust vanaf de DMX-in!!!!!!!!

Goed in het menu zoeken en alle mogelijke stand-alone functies uitzetten!!

(Ja, het lijkt op een DMX-storing maar dat schijnt de fantastische "interne programma" functie te zijn).

Maar, als je het niet hebt over een SUNSTRIP maar over een LEDstrip (wat wil je nou?!)
Het zou kunnen dat een chinees de doorlus van de DMX op die 2e LEDstrip heeft omgedraaid (fase verwisseld).
Light Image
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
21-2-2010 16:39

JeroenVDV schreef:

Maar, als je het niet hebt over een SUNSTRIP maar over een LEDstrip (wat wil je nou?!)
Het zou kunnen dat een chinees de doorlus van de DMX op die 2e LEDstrip heeft omgedraaid (fase verwisseld).
Dank voor je reactie. Het betreft de LED..LEDstrip.
Het probleem zit het hem erin dat het bij beide LEDstrips gebeurd en dat als er twee ledparren op de DMX lijn zitten en een LED strip op het einde dat het ook gaat flikkeren.

Groeten, Jan-Paul
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
21-2-2010 16:48
...Of een interne soldering van de xlr's is gaar.
Vaak zitten de in & out xlr direct op een zelfde printje gesoldeerd, lekker goedkoop.
In een goed ontwerp doe je dat natuurlijk niet, omdat die verbindingen zo genadeloos op hun lazer krijgen.
Petty materialists!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-2-2010 09:20

DJJPCK schreef:

Ik heb ze in 6-channel modus staan. Als je ze op elkaar aansluit op master/slave gaan ze allebei weer knipperen.
Als ik een probleem zou hebben met zo'n ding dan zou ik, als ik een post plaatste op een forum simpelweg ALLE instellingen op het forum neerpennen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
22-2-2010 10:58
het zit duidelijk niet in de output.

controller -> led par 1 -> led par 2 -> sunstrip 1 werkt niet
Robustsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)