Forum > Newbie Forum

zelfbouw boxen --> nu nog versterker.....

(94 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
DJ RaudiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2003
Laatste: 25-2-2006
Berichten: 147
23-8-2003 18:46
vandaag eindelijk foto's gemaakt, en ook een beetje hoe het staat met de rest van mijn set, ik zou zeggen kijk en eenieder die z'n mening wil geven kom maar...

members.home.nl/djraudi/fotosgear.html (61 foto's, doorklikscriptje)

schroom niet om te reageren! laugh :D
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
23-8-2003 18:56
kruidvat boormachine laugh :D ?

speakers? lijken me goedkoop? welk merk.

zien er opzich wel leuk uit
DJ RaudiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2003
Laatste: 25-2-2006
Berichten: 147
23-8-2003 18:57
Lees dit topic dan maar van begin af aan door...
DJ RaudiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2003
Laatste: 25-2-2006
Berichten: 147
24-8-2003 04:34
members.home.nl/djraudi/fotosgear.html is er dan niemand die ook maar een klein beetje commentaar heeft? :(
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-8-2003 09:41
De kast lijkt op de foto's geheel gesloten (ik zie tenminste geen BR-poorten). Dat lijkt me voor het rendement niet handig.

Verder ziet het er op zich netjes uit (hopelijk is de verf krasbestendig).
Wat echt lelijk is zijn die hoeken. Weg met die dingen en bolcorners erop, het liefst zwart (anders steekt het zo af tegen de hoeklijn).

Ook de sluitingen zouden in het zwart veel fraaier zijn (maar eerlijk gezegd weet ik niet of ze er zijn in zwart). Ik maak uit de foto op dat die sluitingen er zitten om de kasten aan elkaar te klikken. Gezien het gewicht lijkt me dat niet echt een handige feature!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
24-8-2003 10:28
Weet je zeker dat je kritiek wil?
En niet liever allerlei complimentjes?
Ok, you get what you're asked for:

Ik vraag me sterk af in hoeverre de kast berekend is, of is hij aangepast aan een aanhanger wink ;)

Jammer dat hij van mdf gemaakt is, terwijl je je meubel wel van multiplex hebt gemaakt. =Lichter, sterker, waterbestendiger en duurzamer.

De wielen lijken wat licht voor zoveel hout/gewicht.
Als je dan ergens tegenaan rijdt, breken ze makkelijk af.
Ook zitten ze erg ver naar binnen, waardoor je kist makkelijk kantelt. zeker met zo'n hoogte.
Zo te zien zitten je wielen niet met boutjes vast, maar met schroefjes. Eén drempel en ze liggen er allemaal af.

Wielen zetten wij altijd op losse 15mm multiplex plankjes met inslagmmoeren (m6 of m8). Die plankjes schroef je dan weer onder je case. Voordelen: de case krijgt niet de volle druk van een wiel, de wielen breken minder gauw af, want de krachten worden beter verdeelt. En als je wilt veranderen, is het er zo van af.

Schroeven op de flightware steken uit. Je kan je er lekker aan openhalen. Boor de flightware een beetje uit met een grote boor, zodat de schroeven er wat beter in kunnen verzinken.

Waarom heb je al die schroeven zo zichtbaar gemaakt, wij doen ze juist zoveel mogelijk onder de flightware/hoeklijn. Veel mooier.

Het is beter om je draden niet met stekkertjes aan je speakers te maken, die kunnen los schieten, solderen is veel zekerder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ RaudiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2003
Laatste: 25-2-2006
Berichten: 147
24-8-2003 12:31
Okej bedankt voor de kritiek, ik heb nog een opmerking over de wielen, die zitten wel degelijk met boutjes vast, 4 per wiel met aan de binnenkant van de box een grote M8 carroseriering per bout. Ik heb het schuim er gewoon overheengeplakt. De wielen kunnen 50 kg per stuk hebben (staat erop maar zal vast wel overdreven zijn) en mijn boxen op elkaar wegen 80 kg, ik kan er met mijn 65 kg er bovenop zitten zonder dat de wielen afbreken of dat er ook maar iets kraakt. Ik had eerst bij de handvaten enzo ook verzonken bouten maar aan die haalde ik juist mijn vingers open dus ik heb gelijk bouten gehaald met een dikke kop. (voorboren was misschien beter geweest, maar is niet erg).
(solderen ga ik nog doen hoor)
Positieve kritiek mag ook wel hoor wink ;) Altijd leuk om te horen, dit is 1 van mijn eerste projectjes, die grote flightcase had ik vorig jaar al gemaakt en dat home-made versterker-rack ook. Kritiek daarover is ook welkom, al dan niet positief of negatief :). En die hoekjes tjah daar moet ik toch iets op verzinnen maar deze passen tenminste goed en ik ben bang dat die profi-hoekjes niet geheel de hoekjes bedekken aan de voorkant (wat er nogal raar uitziet, want ik heb ter bescherming een u-profiel van zwart plastic(karwei) over de rand heen gezet tegen het afbrokkelen van de opstaande rand en daar zaten geen hoekstukken bij)
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
24-8-2003 13:53
ben erg benieuwd met welke versterker je die 2 basboxen aanstuurt. toch niet met de 2 hifi versterkertjes??
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
24-8-2003 14:06
He man, ziet er goed uit! misschien kunnen alleen de grill's nog even een nieuw laagje verf gebruiken?
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
24-8-2003 16:58

DJ Raudi schreef:

Okej bedankt voor de kritiek, ik heb nog een opmerking over de wielen, die zitten wel degelijk met boutjes vast, 4 per wiel met aan de binnenkant van de box een grote M8 carroseriering per bout. Ik heb het schuim er gewoon overheengeplakt. De wielen kunnen 50 kg per stuk hebben
Als je je wielen juist kiest, moet de volle belasting op één wiel kunnen staan. Als je door kuilen rijdt, komt die belasting er namelijk op. Je zal zien dat als je vaker over stoepen rijd, er in de huidige construktie een wiel afscherd als je achter een tegel blijft hangen. Kan ff duren, maar je kan er op wachten.
want ik heb ter bescherming een u-profiel van zwart plastic(karwei) over de rand heen gezet tegen het afbrokkelen van de opstaande rand
Oh is het palstic?
Meteen vervangen met aluminium!
Binnen een jaar is dat plastic hard, en als je dan stoot, breekt het onder je handen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)