Forum > Algemeen Forum

Technische fiche

(77 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-3-2012 19:04
Als we het over +/- 800 man hebben. Zijn er zoiezo al 3 man nodig om show te bouwen/draaien/breken lijkt me?
Kosten +/- 750,-
Hoeveel hier op het forum doen verhuur als hoofdberoep?
De meesten is het hobby of hoogstens bijberoep.Deze hebben geen personeel in loondienst.Een losse medewerker word dan meestal wat zwart toegestopt en dat is geen 250 €.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2053
16-3-2012 19:44
Voor 2000 euro zet je hier in de regio echt geen licht en geluid neer op een feestje. Niet eens voor een festivalletje van 800 man.
Alleen mega feesten in bijvoorbeeld de Zeelandhallen mogen echt geld kosten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-3-2012 20:46
Zal niet in jouw regio alleen niet zijn,na 25 jaar in het vak weet ik wel beter.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-3-2012 00:35

eddy wally schreef:

Als we het over +/- 800 man hebben. Zijn er zoiezo al 3 man nodig om show te bouwen/draaien/breken lijkt me?
Kosten +/- 750,-
Hoeveel hier op het forum doen verhuur als hoofdberoep?
De meesten is het hobby of hoogstens bijberoep.Deze hebben geen personeel in loondienst.Een losse medewerker word dan meestal wat zwart toegestopt en dat is geen 250 €.
Als hobbyist pak je zo geen feesten aan, in bijberoep blijft het aan schandalige mentaliteit van zwaar onder de prijs te werken als je wél zo een feest aanneemt.
En een losse medewerker in het zwart komt ook niet voor 50EUR, ook niet voor 100EUR. Dat wil ik zelfs niet, dat is gewoon uitbuiterij van iemand die voor zo een feest makkelijk 18u op een dag zijn kast staat af te draaien.
Loon naar werk en materiaal hoort het te zijn, punt amen en uit.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
17-3-2012 07:15
Het is niet omdat het zo hoort dat het zo is.
De realiteit is dat er steeds zijn die het goedkoper doen.Heb hier al jobs gezien aan prijzen die je niet voor mogelijk houd ,kijk maar eens goed rond in je buurt,Merchtem is al ver genoeg.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-3-2012 07:20
Inderdaad... je zou je nog verbazen hoeveel "drive-in-shows" hier op het forum onder de 100 euro per avond komen opdraven, inclusief alle apparatuur. Die zijn ook minimaal een uurtje of 7 a 8 aan het werk maar ja het is een hobby en die hoeft geen geld op te brengen he. Zo zijn er ook zat mannetjes te vinden die maar al te graag gratis en voor niks op een wat grotere productie meehelpen voor de ervaring.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
17-3-2012 11:45

YourLiVe schreef:

Zo zijn er ook zat mannetjes te vinden die maar al te graag gratis en voor niks op een wat grotere productie meehelpen voor de ervaring.
En daar is nog best wel wat voor te zeggen ook. Velen leren in de praktijk net zo veel als op school, en op school moet je betalen om te mogen komen. Niet dat ik wil zeggen dat puur meedraaien in de praktijk een opleiding kan vervangen, maar het kan nuttig zijn om zo een netwerk op te bouwen en naast de theorie ook eens de praktijk te zien bij verschillende bedrijven en producties.

Daarnaast weet ik van best een aantal jongens die meestal gewoon met andere zaken bezig zijn (job of studie) en slechts een paar keer per jaar aan het werk zijn met licht en geluid. Vaak zijn dat prima intelligente jongens die het gewoon leuk vinden om dat zo af en toe te doen, en blij zijn met wat aan het einde van de dag in het envelopje zit. Doe dat een paar keer per jaar en het is aan het einde toch het verschil tussen wel of niet een week op wintersport kunnen.

Op zo'n moment kun je hoog of laag springen, het is nou eenmaal hoe de markt in elkaar zit en als je daar tegenop wilt boxen dan zul je inventief moeten zijn. En zolang de klanten ook tevreden zijn met minder kwaliteit heeft het weinig zin om alleen maar meer kwaliteit te leveren.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-3-2012 14:48

big bang schreef:

En daar is nog best wel wat voor te zeggen ook. Velen leren in de praktijk net zo veel als op school, en op school moet je betalen om te mogen komen.
Tuurlijk, zo moet iedereen het leren en daar is niks mis mee. Ik heb vroeger ook voor belachelijk lage tarieven met belachelijke apparatuur gedraaid en ik heb er dan ook weinig problemen mee.

De doelgroep waar ik me voornamelijk op richt ((jubileum) bruiloften, bedrijfsfeesten enzovoorts) wil het risico niet nemen dat de dj het feest verpest vanwege een gebrek aan ervaring of apparatuur die het laat afweten en op het bedrag wat mensen aan dat soort feesten uitgeven is 400 a 500 euro voor een drive-in-show geen probleem.

De klassefeestjes en andere budget feestjes zijn voor mij niet interessant en daar zijn de 14 tot 17 jarige hobbyisten prima op hun plek.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)