Forum > Zelfbouw Speakers

D&B Max12

(72 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
26-2-2009 21:05

Watt-Xtra schreef:

at Sis: Ik ben geen ontwerper, ik heb mijn wensen kenbaar gemaakt, en iemand anders laten berekenen.

Ik heb dus reflex kastjes met JBL2241 erin, zie ook mijn topic zelfbouw basjes.

Deze speaker wordt oa ook gebruikt door JBL in mp418s... welleswaar de 4 ohm versie maar dat kastje doet toch niet zo veel.

de SR4718X en de SR4719X ook beide gevult met 2241 de 19 heeft er 2.
2 van mijn kastjes spelen toch echt wel een slag beter. Misschien niet zo diep, ik gebruik ze nooit lager als 37 hz. Zijn een stuk lichter in gewicht, hebben aan alle zijde handgrepen voor makkelijk stapelen, transporteren en kosten een stuk minder dan een zelfde soort kast met dezelfde speaker.

JBL heeft vast nog meer kastjes met deze speaker, die ken ik echter niet. de mp en sr4719X al eens vergeleken met mijn kastjes.

Het boeit me verder ook niet: Ik ben er dik tevreden over, heb er inmiddels 12. Worden veelvuldig ingezet en verhuurt. Staan bij mij in de verhuurlijst onder een eigen naam met JBL componenten erin. Simpel.

Het was voor mij geen doel om een kast na te maken, ik zocht een goede allround laagkast, enkel te gebruiken of met meerdere bij elkaar. Met deze kast is dat heel goed gelukt.
Leuk dat je tevreden bent over je subjes .
Ik merk alleen maar op , dat ze geen echte JBL's zijn , dat geef je trouwens zelf aan .
Gaan niet zo laag enz...
Enfin , je bent dik tevreden over jou ontwerpen, hulde wink ;)
Doe zo verder...
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
27-2-2009 01:42

Ganzz schreef:

Dat vind ik tevens een groot nadeel van zelfbouw, de verkoopwaarde.
Er zijn grof gezegd 2 redenen om zelf te bouwen:
1) Voor de leuk. De fun van het bouwen, maar in dat geval is het een hobby die geld kost.
2) Om goedkoper uit te zijn dan een vergelijkbaar fabriekskastje.

In het tweede geld "bespaar" je geld op de aanschaf van je kastje. Bij verkoop zal de nieuwe koper ook willen besparen op de aanschaf van kastjes. Als hij de keuze heeft tussen jouw zelfbouwkastjes, of een stel vergelijkbare fabriekskastjes, heeft hij bij de fabriekskastjes meer zekerheid wat hij koopt. Zelfbouw is toch altijd een risico.
Lost in Music
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
3-3-2009 10:23
worden winstmarges van soms 200 tot 300 procent een beetje overdreven lijkt me
Bij marketing/verkopen geleerd:

Sommige merken vragen relatief absurde prijzen voor hun producten omdat ze louter door hun hogere prijs in een exclusieve klasse komen. Voorwaarde voor deze producten is wel dat ze gewoon goed zijn en er een goede service na aankoop is.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)