Forum > Off-Zone

Quote/Onderschrift

(77 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
24-4-2009 17:07

DeMennooos schreef:

En anders kun je altijd nog het mode excuus gebruiken dat je dyslectisch bent.
(uitzonderingen daargelaten).

Half Nederland heeft volgens eigen zeggen ADHD en is dyslectisch.
Moet je kopietje van me verklaring? laugh :D
dus...
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
24-4-2009 17:59
Moeten doen we niks, zelfs ademhalen is nog uit eigen vrije wil. laugh :D

Daarom zei ik ook Uitzonderingen Daargelaten.
Die zijn er namelijk altijd.

Alleen vindt ik wel dat mensen te snel en te makkelijk roepen dat ze iets hebben.
In dat geval heb ik long RSI van het de hele dag ademhalen sneaky :V
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
24-4-2009 18:23

DeMennooos schreef:

Moeten doen we niks, zelfs ademhalen is nog uit eigen vrije wil. laugh :D

Daarom zei ik ook Uitzonderingen Daargelaten.
Die zijn er namelijk altijd.

Alleen vindt ik wel dat mensen te snel en te makkelijk roepen dat ze iets hebben.
In dat geval heb ik long RSI van het de hele dag ademhalen sneaky :V
laugh :D laugh :D
dus...
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
26-4-2009 23:58

pimmo schreef:

Moet je kopietje van me verklaring? laugh :D
Ach sorry hoor..
Dit klinkt wel lullig, maar een aantal jaren geleden heb ik een dyslexie test gedaan, ik bleek geen dyslexie te hebben.
Een jonge die dezelfde test deed was hardstikke stoned, en toen dachten ze dus dat hij dyslexie had, en kreeg dus een verklaring.... Toen hij naar een nieuwe school ging zij hij, ik heb dyslexie en zonder pardon kreeg hij op die school ook weer een verklaring...

Dus, zo veel waarde moet je niet hechten aan die verklaring, die ze opmaken uit 1 (EEN) test...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
27-4-2009 07:15

LJ DaAn schreef:

Dus, zo veel waarde moet je niet hechten aan die verklaring, die ze opmaken uit 1 (EEN) test...
je kan ook een uitgebreidere test krijgen. dan krijg je in eerste instantie de dyslexie test. maar vervolgens nog meer om uit te zoeken waar precies je probleem ligt.

bij mij? Grammatica. en dingen als luek - leuk. ben dan ook erg blij met grammatica controle. vanaf 18 mei hebben we examens.deze worden door bijvoorbeeld mij op een laptop gemaakt. heeft 2 redenen. Dyslexie, maar daarnaast:

"Onbewust ga je je fouten verbergen. omdat je niet weet of je het goed of fout schrijft probeer je ervoor te zorgen dat het woord dat je opschrijft onleesbaar of op meerdere mogelijkheden te lezen is"

dat wil dus zeggen dat ik gewoon veel te slordig schrijf :p

ADHD,
Hier ben ik niet op getest. maar het zou me niks verbazen ik ben vaak nogal hyperactief. en kan me zeer slecht concentreren op dingen die me niet boeien. bijvoorbeeld geschiedenis leren. maximale concentratie? tussen de 2 en 5minuten. dan ben ik al iets anders aan het doen. word nog wat met de examens leren ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-4-2009 08:44
ADHD volgens de moderne samnleving is volgens mij alleen maar praktisch in ons wereldje (elk kind met meer energie dan gemiddeld en met wat meer expressie wordt al aan de ritalin gegooid, endat spul is doodeng, kan je kind in een paar maanden onomkeerbaar veranderen. Niet altijd positief!!!)

En dyslexie is in veel gevallen een excuus voor grammatica fouten en stomme typfouten die niks met de beperking te maken hebben. Nogal lullig voor degenen die er (wel) last van hebben. Bedoel overigens niemand persoonlijk met deze post!
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
27-4-2009 08:58

JeroenVDV schreef:

En dyslexie is in veel gevallen een excuus voor grammatica fouten en stomme typfouten die niks met de beperking te maken hebben. Nogal lullig voor degenen die er (wel) last van hebben. Bedoel overigens niemand persoonlijk met deze post!
Klopt, je zou er per kind/volwassene eigenlijk een studie op moeten leggen of het dyslexie is. Of gewoon fouten.
en ADHD handig? zeker wel. ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
27-4-2009 16:17
Voor zo ver als ik weet krijg je die dyslexie verklaring niet zo maar in je schoot geworpen.
Test duurt een halve dag en kostte toentertijd aardig wat geld.

Overigens kun je dyslexie beter zien als een waarschuwing;
-Controleer jezelf nogmaals en doe extra moeite op het gebied van spelling
-Vraag regelmatig advies van andere/of laat andere je tekst nogmaals na lezen
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)