Forum > Licht

Twijfels over laser output

(87 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-11-2008 10:55

Victor schreef:

Ik kan kiezen tussen een Volkswagen Golf of een even grote Kia. Ik weet dat de Kia niet zo duurzaam is als de Golf, maar hij is dan ook een stuk goedkoper. Mijn verwachting is ook niet dat ik dezelfde kwaliteit krijg. Daarom ben ik als klant toch niet persé ontevreden over mijn Kia, al kan die na 6 jaar naar de sloop.
Als een groot deel van de verkochte Kia's de opgegeven 120km/u niet haalt, er een redelijke kans is dat hij binnen een aantal maanden al stilstaat langs de weg (!!), en de fabrikant doet alsof z'n neus bloedt en alsof de klant gek is (letterlijk) zou ik het niet in m'n hoofd halen die Kia aan te schaffen, of nog erger - er dealer van worden.
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-11-2008 10:57

KVM schreef:

Daarnaast begin je niet met een dergelijk product als je de absolute top in huis hebt. (Martin laser)
Die absolute top kost natuurlijk een "auto" en is minder interessant.
Ik quote: "Leuk dat Martin met zo'n laser is gekomen. Uiteraard gaan we daar in Nederland niets mee doen want er is helemaal geen markt voor zo'n product".

(Fairlight @ PLS aantal jaar terug).
Light Image
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-11-2008 14:06

JeroenVDV schreef:

Als een groot deel van de verkochte Kia's de opgegeven 120km/u niet haalt, er een redelijke kans is dat hij binnen een aantal maanden al stilstaat langs de weg (!!), en de fabrikant doet alsof z'n neus bloedt en alsof de klant gek is (letterlijk) zou ik het niet in m'n hoofd halen die Kia aan te schaffen, of nog erger - er dealer van worden.
Jij misschien niet. Maar in de praktijk is aanschafprijs een van de belangrijkste -en soms zelfs DE belangrijkste- factor bij de beslissing iets wel of niet te kopen. Dus is er een markt voor de Laserworld producten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-11-2008 23:38

Victor schreef:

Jij misschien niet.
Ik ook niet. Tenzij ik de units voor inkoopprijs kan krijgen.
Als het dan goedkoop moet, moet het ook echt goedkoop.

Voor de wat zwaardere units zou ik echter op zoek gaan naar "losse onderdelen". Dan weet je namelijk zeker dat je iets goeds in huis haalt.
(het prijsverschil tussen een 1000mw en een 2000mw (een beetje het verhaal van Paulus) is inkoop toch nog een aardig bedrag)

Martin.
kvm entertainment
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
10-12-2008 21:08
Even een kleine kick met wat info waar de TS misschien ook nog wat aan heeft. We waren vandaag ook even bezig met een laserworld lasertje.

Toen we klaar waren voor de grap maar eens even gemeten wat de output was. Op papier zou hij 1 Watt moeten leveren, de gemeten output was echter maar 487Mw.

En dit snapte ik in eerste instantie niet echt, Omdat er gegarandeerd wordt dat hij 800Mw output heeft. Toen ben ik eens wat gaan hobbyen en op geven moment dacht ik meet de voltages van de modulatie eens na dit zou normaliter bij vol open 5V moeten zijn. Echter was dit maar 3,1 Volt. Hier moet ik dan ook nog wat op gaan verzinnen om dit hoger te krijgen.

Maar enfin, De diodes even alle 3 losgerukt van de modulatie en nog eens gemeten. Nu leverde hij ruim 900Mw wat dus al een stuk meer in de buurt komt van de opgegeven vermogen.

Dus misschien is het wat voor de TS om voordat hij de hoop opgeeft dit ook eens natemeten.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
10-12-2008 23:02

JeroenVDV schreef:

Ik quote: "Leuk dat Martin met zo'n laser is gekomen. Uiteraard gaan we daar in Nederland niets mee doen want er is helemaal geen markt voor zo'n product".

(Fairlight @ PLS aantal jaar terug).
Dat is zeker zo, deze lasers zijn helemaal niet interresant.
Prijs-kwaliteit technisch al helemaal niet.
Ik ben nognooit ergens een Martin laser tegengekomen, ik heb hem alleen in de showroom van Fairlight gezien.
Fairlight hangt zelfs geen Martin lasers op in discotheken die ze inrichten.. Zegt genoeg...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-12-2008 00:28

LJ DaAn schreef:

Dat is zeker zo, deze lasers zijn helemaal niet interresant.
Prijs-kwaliteit technisch al helemaal niet.
Naar mijn idee is deze Martin laser (enkelvoud) kwa prijs kwaliteit toch een serieuze laser.
Fairlight hangt zelfs geen Martin lasers op in discotheken die ze inrichten.. Zegt genoeg...
Over Fairlight of over de laser?

Het is eigenlijk een beetje dom om op het neusje van de zalm een Martin logo te zetten. Tijdens PLS was ik bij de maker van deze lasers en was zeker onder de indruk.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-12-2008 01:30

driveinteam schreef:

Toen we klaar waren voor de grap maar eens even gemeten wat de output was. Op papier zou hij 1 Watt moeten leveren, de gemeten output was echter maar 487Mw.
Gemeten output NA optics? VOOR optics? NA scanners? VOOR scanners? Wat voor ingangs-signaal, 5V op de modulation-input of een ILDA-sturing danwel DMX-sturing? Indien een sturing, wat voor frame?
En dit snapte ik in eerste instantie niet echt, Omdat er gegarandeerd wordt dat hij 800Mw output heeft.
Dat is de gegarandeerde output direct gemeten bij de bron ZONDER modulatie (dus +5V)
Toen ben ik eens wat gaan hobbyen en op geven moment dacht ik meet de voltages van de modulatie eens na dit zou normaliter bij vol open 5V moeten zijn. Echter was dit maar 3,1 Volt. Hier moet ik dan ook nog wat op gaan verzinnen om dit hoger te krijgen.
Hoe doe jij "Vol open" dan?
Light Image
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
11-12-2008 07:30
Gemeten output NA optics? VOOR optics? NA scanners? VOOR scanners? Wat voor ingangs-signaal, 5V op de modulation-input of een ILDA-sturing danwel DMX-sturing? Indien een sturing, wat voor frame?

Gemeten na de optics maar voor de scanners, omdat de makkelijkste plaats voor mij was. Sturing in gewoon de ingebouwde "DMX Kaart" omdat dit lasertje zo normaal ook wordt gebruikt.

Gebruikte meter is een Laserbee.
Dat is de gegarandeerde output direct gemeten bij de bron ZONDER modulatie (dus +5V)


Ja weet ik daarom ook dat ik de modulatie los getrokken heb en toen constateerde dat er direct al zichtbaar meer output was. Vooral erg zichtbaar bij blauw eers kon je de straal namelijk nauwelijks zien en als de modulatie los was kon je hem duidelijk zien.
Hoe doe jij "Vol open" dan?


Door de modulatie los te trekken dus in dit geval.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-12-2008 08:41
Meten met een gemoduleerd signaal zal bijna ALTIJD lagere waarden opleveren!

En ik vind het knap dat jij met een voltmeter denkt een gemoduleerde spanning te kunnen meten.. Verder dan (ongeveer) het gemiddelde kom je niet..!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)