Forum > Algemeen Forum

Muziekstijl niet draaien, om bepaald publiek te weren?

(73 reacties. Pagina 8 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
13-7-2006 11:13
Het is van alle jaren dat je je veel invloed op de stemming van het publiek kan uitoefenen met de stijl van de muziek die je draait.

Het is erg naief om te denken dat het niet zo is....

De truuk is om op tijd te stoppen.
En dat is lang voordat het uit de hand loopt.
Maar ja, ze gaan zo lekker uit hun dankje.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
13-7-2006 11:14

peacemaker schreef:

Heb ik weer. Draai sinds vorig jaar in een discotheek in de buurt van in camping. Vandaag was er ruzie. Oorzaak: HARDSTYLE. *tenminste volgens de directie* Godsamme man wat een gelul. Ken verhalen van verschillende "uitsmijters" van verschillende discotheken die juist extra mensen inzetten op R&B avonden. Maar volgens de directie waarvoor ik dus werk, heeft harstyle een agressieve invloed. Zelf ben ik een hardstyle freak dus baal ontzettend van deze ingrijp. Oorzak ruzie serieus: op het moment dat er r&b gedraaid werd zei een kerel tegen zo'n ventje dat "ie danste als een turk" (niks tegen turken!!) waardoor deze kamper (weet ff geen andere betekenis hiervoor ashamed :$ ) boos werd en zijn pa derbij haalde die die kerel maar een kopstoop gaf. Maar ze waren opgezweept door de muziek shut up :X volg ik hier nou iets niet meer.
Op veel feesten(zelfs de grote) hangt er vaak een ons kent os sfeertje. Maar op de een of andere manier wordt dat bij R&B overstemd door "moet je kijken hoe mooi mijn vriendin is" opgevolgd door "als je nog langer naar haar kijkt eindigt er iets tussen je ribben". Zo zonde want het kan echt wel gezellig zijn.
DeMennooosVIP Lid
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
13-7-2006 12:02
Kerel ooit op een hardstyle feest geweest? Okeej allemaal dezelfde soort mensen. Maar gewoon bijna geen akkefiettjes. En hardrock daar geef ik je wel volkomen gelijk, maar kijk naar R&B daar rappen ze over geweld. Is dat dan niet meer uitlokkend????? Hardstyle kan wel opzwepend zijn, maar ze zijn dan wel al hun energie kwijt als ze richting huis gaan! zijn meerdere manieren hoe je zoiets kan bekijken.
Toch voel ik me veiliger op een feestje met allemaal zware jongens type biker, hardrock publiek (alto's etc ook) en oneerbiedig gezegd boeren dan met gabbers, R&B lovers...
Met de eerst 3 genoemde groepen publiek kun je nog eens vragen of ze de andere kant op willen gooien als je FOH staat en er gaat bier door de lucht. Bij de laatste krijg je veelal direct een redelijk agressieve reactie terug of ze kijken al met zo'n blik van "durf er eens iets van te zeggen". Al dan niet strak onder invloed van... Hier probeer ik ook altijd wel te zorgen voor een paar man security rond de FOH om het gezeik op te lossen. Respect voor anderen en spul van anderen lijkt wel vreemd op dat soort feesten.

Helemaal de andere kant op, met kampers heb ik ook geen enkel probleem tijdens klus. Als je die met respect behandelt en normaal tegen doet (net als de eerste paar genoemde categorieen bezoekers) is er ook niets aan de hand.

Kansloze allochtonen feesten krijgen ze mij niet meer heen. Een gespannen en agressieve sfeer met een instelling van wij zijn toch meer dan jullie. Schades als doorgesneden remleidingen, afgebroken ruitenwissers, lek gestoken banden, ingeslagen ramen of ramen die ingesmeerd werden met de meest rare goedjes hebben wij het meest gehad bij feestjes waarbij groepen mensen aanwezig waren die door overmatig drank en drugs gebruik samen met gebrek aan respect en niet gehinderd door enig gevoel voor normen en waarden.
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
13-7-2006 12:13
Ik heb in het algemeen zoiets van...Komop, heb Respect voor diegenen die het mogelijk maken dat jíj kunt feestvieren. Zonder licht en geluid geen feest, zonder barpersoneel idem, beveiligingscrew idem (hoewel die in een ideaal geval natuurlijk overbodig zijn), ja zelfs het medepubliek verdient respect. (zouden er veel mensen uit hun dak gaan als ze in hun eentje waren?)

En als 1 van de bovenstaande groepen je niet aanstaat dan zoek je maar lekker een andere tent op en ga je geen keet schoppen!

Wel lekker allerlei spullen van degenen die het feest mogelijk maken slopen. Maar nee, als zij de masterfader omlaag halen is dat opeens zeer onredelijk. (en moet je uitkijken voor je leven wink ;) )
Gelukkig bestaat het overgrote deel van een gemiddeld publiek nog steeds uit blije feestvierders en praten we hier over een aantal rotte appels happy :) .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)