Forum > Algemeen Forum

Schotten Drive-in Show :: Bouw

(180 reacties. Pagina 8 van 19)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
23-11-2005 21:12

Max schreef:

Ziet er netjes uit Jeroen!

Ben erg benieuwd naar het totaal plaatje; dus met de apparatur erachter wink ;).
Met een beetje geluk heb ik die plaatjes zondag online. Heb een fotograaf gereserveerd voor 't hockeyfeest om even een flinke stapel promo foto's van zowel partypeople als van de show te maken.
Light Image
Tom1984Standaard Lid
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 8-11-2024
24-11-2005 14:21
Strak hoor, bovendien erg mooi die kleuren van de stickers bij het mooie wit.

Wat ik me alleen afvraag: Hoe stabiel staat dit nog als je er, vanaf jouw kant, een duw tegenaan geeft? Of als een bezoeker in een dronken bij zo'n paneel meetrekt?
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
JeroenVDVVIP Lid
24-11-2005 15:50

tom1984 schreef:

Wat ik me alleen afvraag: Hoe stabiel staat dit nog als je er, vanaf jouw kant, een duw tegenaan geeft? Of als een bezoeker in een dronken bij zo'n paneel meetrekt?
Als ik zeg dat 1 set van 4 panelen zo'n 25 kilo weegt, waarvan dus de helft naar achteren staat (zijpanelen), lijkt me toch stevig genoeg? wink ;)
Light Image
Tom1984Standaard Lid
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 8-11-2024
24-11-2005 16:09

JeroenVDV schreef:

tom1984 schreef:

Als ik zeg dat 1 set van 4 panelen zo'n 25 kilo weegt, waarvan dus de helft naar achteren staat (zijpanelen), lijkt me toch stevig genoeg? wink ;)
Sowiezo stevig genoeg om de schotten jouw kant op te duwen, daar is ook geen twijfel over mogelijk vanwege de -naar achterstaande- delen.

Het ging mij er meer om hoe ze blijven staan als ze richting publiek willen vallen. (per ongeluk een duw door de dj, of een trekkende actie van een bezoeker)
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut
JeroenVDVVIP Lid
24-11-2005 16:24

tom1984 schreef:

JeroenVDV schreef:

tom1984 schreef:

Sowiezo stevig genoeg om de schotten jouw kant op te duwen, daar is ook geen twijfel over mogelijk vanwege de -naar achterstaande- delen.

Het ging mij er meer om hoe ze blijven staan als ze richting publiek willen vallen. (per ongeluk een duw door de dj, of een trekkende actie van een bezoeker)
Ik bedoelde dat er dus zo'n 12,5 kilo naar achteren staat als "tegengewicht". wink ;)
Light Image
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
24-11-2005 18:00
Heel
erg
netjes

Klasse, ziet er heel erg professioneel uit.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
LaxapStandaard Lid
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
24-11-2005 18:31
Er is 5,11 kg trekkracht nodig om hem te laten vallen en 15,34 kg duwkracht om hem te laten vallen. Dit is berekend als de schotten loodrecht naar achteren 45 cm hebben. En per 2 schotten 12,5 kg wegen.

plaatje

Verder vind ik het er wel strak uitzien. Ben alleen beetje huiverig voor het vallen van die schotten. Als k jou was zou ik wel iets maken dat je ze aan je flightase o.i.d. vast kunt maken.
Cyberlights in the house :D
LaxapStandaard Lid
24-11-2005 22:09

Laxap schreef:

Er is 5,11 kg trekkracht nodig om hem te laten vallen en 15,34 kg duwkracht om hem te laten vallen. Dit is berekend als de schotten loodrecht naar achteren 45 cm hebben. En per 2 schotten 12,5 kg wegen.

plaatje

Verder vind ik het er wel strak uitzien. Ben alleen beetje huiverig voor het vallen van die schotten. Als k jou was zou ik wel iets maken dat je ze aan je flightase o.i.d. vast kunt maken.
Dit is ook nog zo aangenomen dat de kracht in het midden van de schotten komt, mocht de kracht aan de boven kant komen (wat waarschijn in 9 van de 10 gevallen zo zou zijn wanneer iemand er tegen aan stoot of trekt) dan is er nog minder kracht nodig om ze om te laten vallen.
JeroenVDVVIP Lid
24-11-2005 22:14

Laxap schreef:

Laxap schreef:

plaatje

Dit is ook nog zo aangenomen dat de kracht in het midden van de schotten komt, mocht de kracht aan de boven kant komen (wat waarschijn in 9 van de 10 gevallen zo zou zijn wanneer iemand er tegen aan stoot of trekt) dan is er nog minder kracht nodig om ze om te laten vallen.
Hmja, heb het gisteravond eens bekeken hoe stevig en stabiel het uiteindelijk was, en dat valt me erg mee. Daarbij komt, dat het een "al bewezen" concept is. Is nog steeds on-the-road EN gaat nog steeds prima, nog nooit problemen mee geweest happy :)
Light Image
LaxapStandaard Lid
24-11-2005 22:16

JeroenVDV schreef:

Laxap schreef:

Laxap schreef:

plaatje

Hmja, heb het gisteravond eens bekeken hoe stevig en stabiel het uiteindelijk was, en dat valt me erg mee. Daarbij komt, dat het een "al bewezen" concept is. Is nog steeds on-the-road EN gaat nog steeds prima, nog nooit problemen mee geweest happy :)
Mijn verhaal is ook puur theoretisch, als het in de praktijk zichzelf al bewezen heeft dan is er ook niks aan de hand. Lijkt me dat jij het in dit geval wel beter zal weten dan wie dan ook razz :p .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)