Grote lasers en gelul in de ruimte
(98 reacties. Pagina 8 van 10)Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 1-3-2005 08:14 |
Als je spreekt over maanlanding- Dan was de eerste in 1964 !! De tweede in 1966 !! En de derde in 1969,om exact te zijn 21 juli. Nu gaan er weer vele denken en het liefst er tegen in en vragen om bewijzen -maar ga zelf eerst maar s zoeken Zal de voorzet geven-1964/Ranger 7 1966/luna 9 edit- Dus eerst opzoeken en dan pas reageren | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 1-3-2005 14:10 |
PimW schreef: Overigens klopt t fenomeen dat Fred beschrijft volgens mij WEL... men kan tegenwoordig ook het geluid (restant) van de oerknal opvangen uit het heelal (geen gelul)Er worden volgens mij wat termen en feiten door elkaar gehaald. Het geluid wat van de oerknal was opgevangen zit iets anders in elkaar. Ze hebben de elektromagnetische stralingen die hun oorzaak hadden in de oerknal opgevangen en omgezet naar een geluidssignaal. Er is dus geen GELUID gemeten of opgevangen. Het is omgezet. Speakers bewegen. Ze zetten moleculen in beweging. Geen moleculen = geen geluid zoals wij dat kennen. Dat ze trillingen opvangen in de ruimte betekent niet dat er GELUID is in de ruimte. Trillingen kunnen bestaan in vele vormen, hou dit even in de gaten. Om gegevens als feiten te presenteren moeten we wel even zeker weten wat de feiten zijn, en over welke gegevens we het precies hebben. | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 1-3-2005 14:21 |
Ben nou al ongeveer een dag aan het zoeken naar alles over geluid in de ruimte. Voor zover ik tot nu toe begrijp uit al die stukken is het inderdaad dat er een golf structuur om is gezet naar geluid, er is geen direct geluid gemeten (voor zover ik er dus uit kan halen). Op de sites waar ze wel beweren dat er daadwerkelijk geluid is gemeten, wordt er tevens ontzettend houtje touwtje uitgelegd hoe geluid werkt. Dit soort bronnen neem ik dus niet mee in mijn beredenering, leuk voor kinderen maar volstrekt nutteloos als je wetenschappelijk bewijs zoekt. Ik blijf verder zoeken, maar als iemand een geniaal stuk gevonden heeft zou ik dat graag weten, tot nu toe blijf ik sceptisch. | |
Darth Crossfader | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 1-3-2005 14:58 |
Edit Mod: Nu toch de topictitel maar even aangepast... | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 1-3-2005 16:17 |
Mooi, in dat geval: @DJ.T; Een vacuum is niet helemaal leeg, er zitten namelijk pseudo-deeltjes in. De precieze naam is me even ontschoten. Deze zijn in ieder geval vernoemd naar de (Nederlandse) ontdekker van deze deeltjes. Op het geluid (of de afwezigheid daarvan) hebben ze geen invloed. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 1-3-2005 18:07 |
edit- Cambridge (GB) - Zwarte gaten creëren naast licht en warmte ook geluid. Astronomen detecteerden de laagste toon ooit uit de ruimte. Het observatorium Chandra maakte beelden van de Perseus cluster van sterrenstelsels, waarop golven te zien zijn in het gas waarmee de cluster gevuld is. Het bleek om geluidsgolven te gaan. Om precies te zijn een bes, 57 octaven lager dan de centrale C. Het is de laagste toon die ooit in de ruimte is waargenomen. Een enorm zwart gat in het centrum van het stelsel veroorzaakt indirect het geluid. Rondom het zwarte gat liggen twee bolvormige gebieden, die magnetische velden en hoogenergetische deeltjes bevatten. De gebieden duwen het gas dat zich in het stelsel bevindt opzij, daarbij creëren ze geluidsgolven. Het geluid is misschien de reden dat het centrum van de Perseus cluster in de afgelopen tien miljard jaar niet is afgekoeld. Normaal koelt het gas in het centrum van een cluster sterrenstelsels af, waardoor het inkrimpt en er sterren vormen. Gas absorbeert de energie van geluidsgolven die erdoorheen bewegen, en zet het om naar warmte. De geluidsgolven zijn dus een soort interne verwarming voor de Perseus cluster. dit kan toch niet duidelijker?? De vraag of er geluid is of mogelijk is in de ruimte is dan toch beantwoord? groet | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 1-3-2005 18:14 |
Maarrrrr.... De geluidsgolven bevinden zich in het GAS. Waar gas is, is geen absoluut vacuum. Er zijn deeltjes. Deeltjes zijn nodig voor geluid. Het ontstaan is volgens dit verhaal door elektromagnetische golven. En dat is geen geluid. Wederom een verhaal van omzetten van energie. | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 1-3-2005 18:17 |
in theorie is er geluid in de ruimte En laten we het er maar bij laten,wat vandaag waar is is morgen achterhaald. Dat hotel in de ruimte is bijna klaar en dan komt er weer een hoop boven water want daarvandaan kunnen we weer op ontdekking(vast station). Ik ben er klaar mee | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 1-3-2005 18:21 |
Ik ben er helemaal niet klaar mee. Geluid is gedefinieerd als : --- ge·luid (het ~, ~en) 1 zich door de lucht voortplantende trillende beweging die door het gehoor waargenomen wordt 2 bepaalde klank die door een persoon, dier of zaak wordt voortgebracht 3 mening, oordeel --- Ruimte = vacuum = geen deeltjes die kunnen trillen. Elektromagnetische straling die geluid veroorzaakt, of omgezet wordt naar geluid is simpelweg geen geluid. Kwestie van juiste termen aan de zaken hangen. Nu ben ik er klaar mee | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 1-3-2005 18:50 |
Pfieuw, was bijna bang dat nu we er net achter zijn dat je door het (zeer waarschijnlijk) niet lineair geleiden van lucht deeltjes we ultrasoon geluid hoorbaar konden maken. Hierdoor wordt het mogelijk om geluid te richten (projecteren). Hadden we bijna weer een andere conclusie moeten gaan zoeken, alhoewel feit wel blijft dat geluid valt te richten en hoorbaar kan worden dmv ultrasoon geluid. | |
Darth Crossfader |