Forum > Newbie Forum

Ik hoor het niet...

(111 reacties. Pagina 8 van 12)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-3-2005 14:03
Wat Sylvia ook zegt, iets afremmen met je linkerhand en met je rechter je pitch verzetten, op het etiket benden (als je technics hebt) is iets wat ik nooit heb gedaan, mij te onstabiel. Dus werken met beide handen is wel aanbevolen. Als je echt verder bent doe je af- en toe een duwtje tegen de platter en je pitch weer wat later, maar dat komt allemaal later. Werk maar eerst met beide handen.

En afremmen kun je het beste doen door je middelvinger of wijsvinger te gebruiken. Wat voor tafels heb je eigenlijk, Technics? Want met Technics kun je weer wat correctie technieken gebruiken die je anders niet kunt doen, en sommige correctie technieken moet je juist weer niet gebruiken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
8-3-2005 18:44
American Audio Super OEM's. Ok, dus benden met de linkerhand en tegelijk met de rechtse de pitchfader verplaatsen in de juiste richting. Sewes nog eens ff gaan proberen happy :) Versnellen via het label doe ik niet echt, glijd er altijd gewoon over... Alsof het label te glad is laugh :D Het benden met de fader lukt ook nog niet echt, krijg de fader nooit nie terug in de juiste positie. Draaitafel met display, zou handig zijn happy :)
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-3-2005 19:31
Met de OEM bakken kun je lekker raggen tegen het plateau en tegelijk een pitch correctie uitvoeren. Ik zou in jou geval ook maar niet met je vingers bij het etiket komen. En de spindle zou ik ook maar laten zitten wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
8-3-2005 21:27
Heb nog een truukje bij: als ik een nieuwe plaat opleg en een stukje van de body speel om de gain in te stellen, luister ik even en schuif de pitchfader al grofweg in de juiste richting. Dan de que-beat zoeken, op juiste moment ingooien ( in pfl dus) en dan maar corrigeren. Linkse hand benden en tegelijk rechtse hand pitchfader instellen.
Wat ik echt wel mis t.o.v. cd-spelers is dat je niet kan "zien" dat je pitch verandert... Want ik schuif de fader wel, maar hoeveel % dat het is... Is dat iets dat je puur met het gehoor moet doen? Of helpt het "naar de bolletjes kijken" hier ook iets mee?
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-3-2005 23:13
Puur op je gehoor doen, en uiteindelijk is dat met draaitafels niet zo heel erg. Als je dat nou uiteindelijk toch vervelend vind kun je heel mooie cd-spelers kopen die 100x meer kunnen (maar das een ander verhaal wink ;) )
Zelfs met cd-spelers is het uiteindelijk niet makkelijker, al kun je de snelheid aflezen. Mixen is mixen, maakt niet uit waarmee.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-3-2005 00:16
Precies. Alsof je bij een cd wel zou kunnen horen hoeveel procent je moet pitchen. Dat je een getalletje in een display ziet veranderen bij het pitchen, da's puur psychisch. (Tenzij je een set 100% thuis voorbereid en exact de pitchpercentages op een briefje zet, maar wat is daar nou nog voor lol aan?)
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
9-3-2005 18:14
En natuurlijk op het briefje zet wanneer je welke plaat moet aanzetten en wanneer je hem erin gooit e.d. sneaky :V .
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-3-2005 21:26
Goede ouwe tijd.... (en dan spreek ik over 2 jaar geleden of zo razz :p )
voorbeeldje?

Ixxel - Drop that Beat (2,6%, mix op 0.56, bass langzaam wegdraaien)
Zombie Nation - Kernkraft400 (4,2%, mix op 1.24, crossfader: 1/3)

Zo ging het dus allemaal mooi op papier :)
Lukte voor geen reet en wanneer je het mixje vijf keer na elkaar probeerde te maken en het lukte niet dan werd je zodanig zenuwachtig dat je je moest inhouden om je boeltje niet van je tafel te duwen.
(pitchpercentages uit het voorbeeldje zijn uit de duim gezogen uiteraard, ik heb het briefje immers niet meer liggen en gelukkig is mijn muziekstijl ook al een tijdje flink veranderd)

Greetz
& blijven proberen... iedereen moet door die periode waarin hij/zij zin heeft om op alles te slaan en te schoppen wanneer iets niets lukt. Eenmaal onder de knie... dan merk je pas wat je echt hebt aan al die gekke toestelletjes waarvan je vroeger de helft van de functies nog niet kon gebruiken... wink ;)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-3-2005 02:46

john_voof schreef:

En natuurlijk op het briefje zet wanneer je welke plaat moet aanzetten en wanneer je hem erin gooit e.d. sneaky :V .
Gewoon het aantal BPM's op de plaat zetten + of ie een lange of erg korte intro/outro heeft.
Doe ik al 8 jaar en het bevalt me prima.

Rottige is alleen dat de Nuo geen BPM laat zien zolang je niet tapt en nu moet ik dus ook nog een extra handeling doen voor ik ga schrijven op de plaat....... (ik moet zelf ff tappen op de Nuo en dan laat ie het BPM zien voor een paar seconden) razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
22-3-2005 22:40
conditie opbouwen word dat dan laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)