Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 74 van 146)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
10-1-2009 22:38

DJ-Robin schreef:

@ Douwe als het Sensation was dat komt het omdat een deel van het materieel zaterdag op andere grote klussen heft gehangen, dat is allemaal die nacht afgebouwt en terug gekomen die volgende dag is alles gelost en omgeladen in trailers die naar Duitsland gingen.
Daar heeft een andere opdrachtgever geen ene %$^%$^ mee te maken..
dat is dus echt een SLECHT argument.

ik geloof ook eigenlijk niet dat alle vrachtwagens tegelijk geladen kunnen worden, ookal is dat helemaal niet ter zake doende..

Ik hoop dat het voor dat verhuurbedrijf meer uitzondering is als regelmaat, anders kost het ZEKER geld EN klanten.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
Berichten: 9490
11-1-2009 12:25
Douwe ik voel jouw niet aan,
ik gaf meer een tip in de trant van: als er een paar vrachtwagen zijn die vaak met truss worden geladen,
dan gooi je daar achter de passagiersstoelen gewoon een doos benodigheden,
wat je aan niemand verteld,
zodat er niet ff wat geleend word,
en dan alleen in geval van nood kan pakken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-1-2009 12:37

Tom schreef:

en dan alleen in geval van nood kan pakken.
1 hamer voor 14 man?

Ik denk dat dit soort opdrachten veel te groot zijn voor dergelijke ideeën.

Bij een goede organisatie heb je dat soort dingen ook niet nodig.
Vergeet ook niet dat men vaak wel opleggers heeft maar trucks inhuurt.

Martin.
kvm entertainment
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
Berichten: 1139
11-1-2009 14:43

Tom schreef:

Douwe ik voel jouw niet aan,
ik gaf meer een tip in de trant van: als er een paar vrachtwagen zijn die vaak met truss worden geladen,
dan gooi je daar achter de passagiersstoelen gewoon een doos benodigheden,
Goed plan, doen we niet. De chauffeurs zien me aankomen, die willen echt geen spullen van derden in hun wagen.
Zeker als er internationaal gereden wordt.

De meeste klussen die ik doe, is het materiaal extern ingehuurd. Hierdoor zijn we volledig afhankelijk van, hoe het verhuurbedrijf
reageerd op onze aanvragen. En zeker hoe deze afspraken worden nagekomen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
11-1-2009 14:51
Dat is inderdaad altijd tricky, hoe goed je alles van te voren ook af- en doorspreekt het kan altijd fout gaan (al zou het natuurlijk niet moeten). En men kan hamers essentieel noemen maar zo zijn er nog veel meer dingen die je dan zelf als spare mee moet gaan slepen. Daar is geen beginnen aan. Alleen bij eigen producties (met eigen apparatuur) kan deze aanpak werken, een soort paniekbak waar je de meest voorkomende spullen in meeneemt maar voor freelancers e.d. die met andermans apparatuur werken gaat dit niet op. Waar werk je als ik vragen mag Douwe?
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
Berichten: 1139
11-1-2009 15:19

Maarten-square] schreef:


Waar werk je als ik vragen mag Douwe?
Mag je best vragen, ik kan echter geen duidelijk antwoord geven.
Momenteel doe ik even erg weinig, de eerste paar maanden van het jaar zijn altijd rustig.
Over het algemeen ben ik een entertainment hoer. Als je genoeg betaald en ik vind de klus leuk dan kom ik.

Over het algemeen lever ik technische en logestieke diensten voor diverse diciplines in de entertainmentbranche,
gespecialiceerd in lichttechniek(volgspots), rigging en podiumbouw.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
11-1-2009 15:47
We vergeten nog een belangrijke factor: stagairs!

Vroegah stonden de rollen kabeltape niet op de laadlijst, toen bedachten sommige stagairs dat we met 10 man wel met 1 rolletje tape konden. Gelukkig worden daarvoor nu ook aantallen op de laadlijsten gezet en de controles van de begeleiders zijn verscherpt (ook in hectisch-drukke periodes).
Lichtje erbij?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-1-2009 16:02

DJ JB schreef:

Vroegah stonden de rollen kabeltape niet op de laadlijst, toen bedachten sommige stagairs dat we met 10 man wel met 1 rolletje tape konden.
Dat valt toch onder organisatie?

Ik werk regelmatig met uitzendkrachten en die krijgen een zeer duidelijk papier wat er van ze verwacht word en wat de regels zijn. Daarnaast is er continue controle op het "eindproduct". Eventuele fouten worden direct besproken met de desbetreffende persoon die de fout maakt.
Fouten die achteraf worden gevonden worden met de totale groep besproken.

Buiten dat bestaat er ook nog zoiets als de ISO.

Martin.
kvm entertainment
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
11-1-2009 16:08

Douwe schreef:

Maarten-square]
Waar werk je als ik vragen mag Douwe?

Mag je best vragen, ik kan echter geen duidelijk antwoord geven.
Momenteel doe ik even erg weinig, de eerste paar maanden van het jaar zijn altijd rustig.
Over het algemeen ben ik een entertainment hoer. Als je genoeg betaald en ik vind de klus leuk dan kom ik.

Over het algemeen lever ik technische en logestieke diensten voor diverse diciplines in de entertainmentbranche,
gespecialiceerd in lichttechniek(volgspots), rigging en podiumbouw.
Zoiets vermoedde ik al (afgezien van het entertainment hoer dan wink ;) ). Klinkt leuk, al kan ik me voorstellen dat het soms nogal hectisch kan zijn!
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
Berichten: 1139
11-1-2009 16:24

DJ JB schreef:

...eltape niet op de laadlijst, toen bedachten sommige stagairs...
Als je stagairs moeten gaan denken is er iets mis, op hetzelfde moment dat stagehands gaan denken.
Stagairs zijn er om te leren en een beetje te werken, stagehands zijn er om te werken en als het meezit leren ze een beetje.

Het is te kort door de bocht om stagairs ergens de schuld van te geven. Het zijn de mensen die de leiding hebben, die zijn schuldig aan het niet functioneren van een stagair of stagehand.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)