Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 71 van 250)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
15-11-2005 22:41
Ik had ook wat leuks..

Had zaterdag een leuk feestje, dus ik maar wat nieuwe vinyl's gedigitaliseerd.

Ben lekker aan het draaien, en opeens door mn set heen:
Dong! (windows geluidje)
Huh? nou het zal wel
Vervolgens toedeloeng etc (Msn geluiden)
Stond toch even raar te kijken razz :p

Wat bleek, ik had een nieuwe geluidskaart in mn PC geprakt, en de settings niet helemaal juist staan, dus samen met de plaat nam hij tegelijk al de geluiden op die de comp. produceerde.

Ik had gelukkig nog zat andere muziek mee, en kon er eigenlijk wel om lachen, en het grootste deel van het publiek ook (dachten waarschijnlijk dat het met opzet was) happy :)
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
15-11-2005 22:42

GoeieGast schreef:

deWit schreef:

Waarom niet? Ik heb ook wel eens toen ik geen vervoer had, en m'n pa ook geen zin had een kabelkist wezen halen met de trein. DAN kijkt men pas raar, als je in dat instapgedeelte staat, met een kist waar je zowat zelf in kan.
Knappe jonge dan want ik krijg een gevulde kabelkist van de grootte die jij beschrijft niet van de grond in mn eentje! razz :p
Is geen enkel probleem. Trein moet met rolstoel ook te doen zijn, dus waarom met kabelkist niet? Even voorkantje omhoog tippen bij deur, erin rijden, achterkant omhoog, fertzig. Overigens, kan zijn dat z'n kabelkistje nieuw gekocht was en dus niet gevuld was wink ;)
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
15-11-2005 23:47

Imcowelter schreef:

Hoe moet ik me dat voorstellen.... ga jij met je drive-in per trein?? shocked 8O
Nee, wel met een lege flightcase waar de 19" PA mixer in is gekomen.

Drive-in per trein is niet te doen, zelfs met een gemiddelde tandemasser (zonder huif) wordt het al passen en meten. Zal morgen ff een foto maken, moet dan toch de verhuurde set ophalen op een locatie.
Vergeet niet te lachen
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
16-11-2005 00:16
Normaal dj-en zonder complete drive-in show is per trein soms al niet te doen. Ik heb het wel gedaan met een koffer vol cd's en twee cd-spelers. Probleem is dat je er na het station nog steeds niet bent, dus je moet of verder met een bus en dan lopen, of meteen lopen. Ik was niet blij, bijvoorbeeld over die Amsterdamse kinderkopjes rond het Spui, om te kunnen draaien in Vrankrijk, waar natuurlijk niks fatsoenlijks stond aan spelers en mixer (maar het moest dan maar met die Onyx).

Alleen een collectie en dan reizen per OV, soit. Maar verder, mij niet meer gezien.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
16-11-2005 21:28
Jullie hebben tenminste nog de luxe, dat je ermee in het OV kunt! Ik kan hier in het dorp de hele dag blijven wachten....er komt toch geen bus langs. Das pas een ergernis! Als je 's avonds ergens naar toe moet, kun je maar beter zorgen, dat je een rijbewijs en een auto hebt, anders kom je helemaal nergens!

Off-topic: ze moeten bij mij dan ook niet aankomen met het rekeningrijden. Ik kan niet anders dan de auto pakken!!

John
I am a TimeDriver!
Nick BakkerStandaard Lid
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
17-11-2005 19:26
ik had zaterdag ook een ergenis. Er werd mij gevraagd om voor het geluid en licht te zorgen voor een feestje, later op de avond zou een andere dj komen. Die andere dj had zijn set naar mij gebracht en ik moest het aansluiten. enfin.. ik zijn draaitafels en xtc op een mixerkanaal aangesloten. In die zaal waren 4 man bezig nog met de opbouw van het feest. Ik moest nog wel het vermogen afstellen dus hij zou even hard aangezet moeten worden. Ik duw er dan meestal een vast plaatje in met flinke bas. Ik zeg tegen die anderen alvast, de muziek gaat zometeen even open. dus ik alles aangesloten alles werkt en ik doe de muziek hard aan. Vervolgens komt degene die mij vraagt om te draaien dat ik dit maar op de avond zelf mag gaan doen en was er niet mee eens dat ik muziek nu even hard aan zette.

Met als gevolg later op de avond dat de andere dj kwam er een bar slecht overloop was van mijn muziek naar zijn muziek toe. Vond wel een beetje jammer
we smelten de kazen!
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
17-11-2005 21:00

Nick Bakker schreef:

ik had zaterdag ook een ergenis. Er werd mij gevraagd om voor het geluid en licht te zorgen voor een feestje, later op de avond zou een andere dj komen. Die andere dj had zijn set naar mij gebracht en ik moest het aansluiten. enfin.. ik zijn draaitafels en xtc op een mixerkanaal aangesloten. In die zaal waren 4 man bezig nog met de opbouw van het feest. Ik moest nog wel het vermogen afstellen dus hij zou even hard aangezet moeten worden. Ik duw er dan meestal een vast plaatje in met flinke bas. Ik zeg tegen die anderen alvast, de muziek gaat zometeen even open. dus ik alles aangesloten alles werkt en ik doe de muziek hard aan. Vervolgens komt degene die mij vraagt om te draaien dat ik dit maar op de avond zelf mag gaan doen en was er niet mee eens dat ik muziek nu even hard aan zette.
Kan gebeuren. Denk aan de buren.
Met als gevolg later op de avond dat de andere dj kwam er een bar slecht overloop was van mijn muziek naar zijn muziek toe. Vond wel een beetje jammer
Wat heeft dat er nou mee te maken shocked 8O
RobertoStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
17-11-2005 21:03

jadjong schreef:

Wat heeft dat er nou mee te maken shocked 8O Snap je het verhaal toch wel? laugh :D razz :p
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
28-11-2005 01:37
Locatie vorig jaar: Perilex op het podium.
Blijkt daar behalve mijn licht nog veel meer op te zitten (vaatwasser, vetbak etc.)
Was dus een ....show! sad :(

Zelfde locatie dit jaar (gisteren): NIEUWE krachtaansluiting......(jippie! dacht ik)...
Deze zit echter BUITEN shocked 8O , had 55 meter krachtkabel nodig om ermee naar binnen te komen...
Alles klaar, beetje gas erop, PATS!! Weer alles uit dus. sad :(

Blijkt deze "kracht-aan-F-luiting" ook niet schoon te zijn!! angry
Bij nader onderzoek bleek dat zowel de eerder genoemde Perilex en een aantal WCD's alsook ALLE TL's van deze zaal op deze fases zaten gekoppeld! (ja, ook de vaatwasser en vetbak zater er nog steeds op)

Voorstelling op 45% gedraaid, anders ging het fout! shut up :X

Oh ja, ook nog de brandweer in de zaal gehad tijdens de repetitie.
Je mag 1 keer raden waarom.. laugh :D

Beheerder zou de rookmelders uit (laten) schakelen....(not).
Na een vermanend woord v/d spuitgasten, de beheerder nogmaals gevraagd om het uit te zetten.
Deze doet dat ook netjes (terwijl hij NIET weet wat dat inhoud) en prompt gaat het alarm weer af, terwijl de brandweer er nog was wink ;)
Gelukkig was IK dus niet de pineut happy :)
Beheerder was niet (goed) voorgelicht over het gebruik van de alarmcentrale, eigenlijk kon hij er dus ook niets aan doen.

.........Verder wel een leuke show gehad..........althans, de bezoekers hadden een fijn uitje....... laugh :D
Alles komt goed....
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
6-12-2005 15:09
Bijzonder leuke ergernis....(vooral voor de mensen die het zagen gebeuren)

Gisteren, na de sinterklaasviering breek ik een simpel setje af, til een luidspreker van een statief en wil deze 2 meter verder op een tafel zetten. Terwijl ik dat doe, blijf ik haken achter de poten van het statief en stort met luidspreker en al en een onder invloed van diezelfde luidspreker aanzienlijke snelheid, richting bodem. Natuurlijk ook weer te danken aan de onvermijdelijke zwaartekracht...

Eenmaal daar aangekomen, laat een luide klap weten, dat ik gearriveerd ben. Terwijl ik de vloerbedekking analyseer denk ik twee dingen: 1. AUW! 2.Hmm, dat wordt vast onderdelen vervangen....

Gevolg: De linkerkant van mijn lichaam is op een aantal plekken licht tot middelzwaar gekneusd. (Geluk gehad, het had minder kunnen aflopen, door de manier waarop ik terechtkwam) 2. De hogetonendriver was op wonderbaarlijke wijze uit het schroefdraad gevlogen (?!?) maar alles was nog heel...

Leuk hoor, sinterklaas.....

John
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)