Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 70 van 219)
Moderator(s): Dré
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
9-10-2007 22:06
Kwijl, Kwijl.. Wat voor aanhanger heb je er nou achter hangen?
Nu ook via de .eu te bereiken.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-10-2007 22:07
Vito is voor een klein showtje een prima karretje, als het allemaal wat uitgebreider wordt is zo'n Vito echt te klein laugh :D En hier spreek ik uit eigen ervaring, heb eens zo'n Vito meegehad en die was eigenlijk te klein, maar na veel moeite (en gevloek!) pastte het net, maar toch echt liever niet!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
9-10-2007 22:08

Ruud_schepers schreef:

Kwijl, Kwijl.. Wat voor aanhanger heb je er nou achter hangen?
Iets met 3 assen... nog nooit gezien.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
9-10-2007 22:29
niet de verschillende vito's doorelkaar halen deed ik ook in een msn gesprek met Yoghurt Joost.. de oude vito is velen malen groter dan de nieuwe vito.

De aanhanger is niet van mij.. maar van collega disco.

voor privé zal er binnenkort gewoon een leuke BMW (directeurs uitvoering) komen staan. Want ben het gehobbel in zo'n bus zat. En parkeren in de stad dat is ruk he..
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
9-10-2007 22:38
Ik heb het inderdaad over de oude Vito's. Die vind ik er ook een stuk stoerder uitzien.

Heb er vaak zat mee gereden en voor wat ik er in kwijt wil is het prima.
2 subjes, 2 topjes, amprackje, dj booth en klein lichtssetje gaan makkelijk in dat ding.

Als ik voor een Vito zou gaan zou ik er ook een rampje inzetten.
Ik wil toch een kleiner busje blijven rijden, simpelweg omdat ik hem privé ook gebruik, ik erg stevig doorrijd en te regelmatig in de grote steden kom.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
9-10-2007 22:39
Ik heb er sinds een maand een soort van rolstoeloprijd geval inzitten..

ideaal joh..
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
9-10-2007 23:12

Dj Spider schreef:

Het zijn ook steeds vaker de zelfde mensen die keer op keer over veiligheid van je show beginnen. Ik vind het toch altijd knap dat er direct zulke verwijten worden uitgedeeld aan de hand van een paar foto's. Hoe heet dat spreekwoord ook alweer? De beste stuurlui staan aan wal dacht ik?
De mensen die altijd als "moraal ridder" hier op het forum rondlopen, laten gek genoeg nooit foto's van hun eigen werk zien. Zouden ze stiekem zelf het ook niet altijd helemaal 100% goed doen? Zullen ze bang zijn dat hun geloofwaardigheid wordt aangetast? Of gaan ze gewoon nooit op pad? Ja dan kan ik ook wel alles 100% goed doen.
Sommige foto's zijn soms gewoon zo duidelijk dat je apparatuur herkent, en daaruit kan concluderen of iets wel of niet juist is. In de gevallen dat het onduidelijk is wordt er wel naar gevraagd.

De reden dat de meesten geen foto's plaatsen is inderdaad het afkraken van elk kabeltje wat er loopt. Ik kom heel weinig klussen tegen waar niks op aan te merken is, moet dan alles perfect? Er is echter wel een verschil tussen een wit kabeltje op je podium (waar een aantal mensen heel graag op mogen happen omdat ze ergens gelezen hebben dat dat niet netjes is) en grove rigging fouten. Een wit kabeltje is te vervangen, een mensenleven niet.

Bovendien, kritiek is grotendeels opbouwend. Ononderbouwde reacties worden vanzelf wel verwijderd door de mod'jes of worden wel verbeterd door de leden. Als je deze mensen op je klus tegen zou komen, zou je exact hetzelfde antwoord krijgen. Loop je dan ook huilend weg met het blok voor je kop of luister je naar wat diegene je te zeggen heeft?

Foto's van je werk plaatsen is iemand's eigen keus. Dat iemand geen foto's plaatst wil niet zeggen dat diegene de kennis niet in huis heeft om fouten van anderen te ontdekken en advies te geven.

Ik erger me meer kapot aan iemand die niet weet waar ie het over heeft, dan aan iemand die geen foto's plaatst maar wel anderen op fouten wijst. Iemand met kennis van rigging zal niet snel fouten maken, die weet wel welk pad ie moet bewandelen. Ik wil niet zeggen dat iedereen die commentaar levert foutloos werkt, maar als iemand een ander op fouten wijst ga ik er vanuit dat diegene zelf die fouten niet meer maakt.

Ik snap dus je punt niet helemaal.

Bovendien, veiligheid is een belangrijk iets. Als je niet weet wat je doet, doe het dan simpelweg niet of win advies in! Je werkt met de veiligheid van je gasten, als je die niet kan garanderen moet je er niet aan beginnen...
Vergeet niet te lachen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
10-10-2007 10:24

SebasVD schreef:

PS: voor 99% zeker dat het om de Showtec Tripodjes gaat, belastbaarheid is dus zo goed als niks wink ;)
Ik moest één keer uit nood 5 meter truss op 2 Ref-40 statieven leggen (belastbaarheid 40kg TUV, totale last was, inclusief truss, 50kg, basis van statief was meer dan voldoende, Ref-40 is dubbel geborgd). En toch ging het fout bij het afbreken. Gevolg: Truss donderde vol op mijn borstkas, een aantal gekneusde ribben en een aantal weken uit de running waren het gevolg. En volgens sommigen had ik nog geluk gehad.

Oftewel: Dit soort zwaardere constructies zijn niet echt geschikt om op tripod statiefjes te leggen (ook als het technisch wel kan en zelfs veilig kan STAAN), al was het alleen al omdat het omhoog en omlaag brengen super link is.

PS: Ik zou het 70103 statiefje (keurig ding trouwens voor het geld) gebruiken voor een last tot zo'n 15kg.

PPS: Topic fiks opgeschoond. Helaas is daarmee ook wat nuttige informatie voor eeuwig in de prullenbak terecht gekomen (gelukkig stond die informatie reeds in het rigging topic).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
18-10-2007 15:43
Onze nieuwe aanhangwagen is bijna binnen hij wordt op dit moment nog gekeurd enzo. Ik heb net een splinter nieuwe aanhangwagen gekocht. Kan eindelijk alles in 1 keer vervoerd worden. happy :)
Shake It!
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
30-10-2007 13:40
Klik

Hier vervoeren wij onze drive-in in. 2-tons aanhanger.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)