Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 7 van 250)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-3-2004 21:14
Ik sluit mij bij ME aan, dat er hier veel ergernissen worden opgesomd die inherent zijn aan het dj/drive-innvak. Hoe vervelend het allemaal ook is (met name kennelijk de bezoekers en de falende techniek); als je je eraan gaat ergeren, wordt het alleen maar irritanter. Kortom, deal with it. Die te bezopen, te jonge, te oude, te betweterige en te opdringerige lui zijn nou eenmaal onderdeel van je publiek. Al die mensen op een nette doch indringende manier afwimpelen hoort m.i. bij je taak als goede dj. En falende techniek; indien de oorzaak niet bij je eigen apparatuur ligt, probeer je de problemen zo flexibel mogelijk op te lossen. Indien dit niet gaat, excuses aanbieden aan je publiek (namens wie dan ook, niet met vingertjes gaan wijzen naar anderen) en de avond zo goed en zo kwaad als het kan uitdraaien, of in overleg met de organisatie ermee ophouden. Tot dat laatste heb ik nog nooit mijn toevlucht hoeven nemen.

Eén ding irriteert mij trouwens wel: inherent aan Utrecht: Limitors!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
15-3-2004 21:18

sylvia schreef:

En falende techniek; indien de oorzaak niet bij je eigen apparatuur ligt, probeer je de problemen zo flexibel mogelijk op te lossen. Indien dit niet gaat, excuses aanbieden aan je publiek (namens wie dan ook, niet met vingertjes gaan wijzen naar anderen) en de avond zo goed en zo kwaad als het kan uitdraaien, of in overleg met de organisatie ermee ophouden. Tot dat laatste heb ik nog nooit mijn toevlucht hoeven nemen.
Dus jij wil zeggen dat jij het niet erg vind om dat te doen? Kijk, dat het een ergernis is wil niet zeggen dat ik/wij dat niet zo oplossen. Maar dan heb je naderhand natuurlijk zoiets van, jammer dat het niet goed verlopen is. En in dit topic kan ik eens lekker die ergernissen van me afschrijven en met andere delen.

En geef nu toe, het "vak" zou toch veel leuker zijn als we nooit met de eerder opgenoemde dingen temaken hadden?

Maar ik ben het wel met jullie eens dat op dat moment zelf je alleen maar bezig bent met het bedenken van een oplossing!
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-3-2004 22:45

Roytje schreef:

En geef nu toe, het "vak" zou toch veel leuker zijn als we nooit met de eerder opgenoemde dingen temaken hadden?
Als alles altijd goed zou gaan is de lol er snel af.
Helmaal als je alles van te voren weet.
Als je drive-in bent, leer je om te gaan met onverwachte zaken.
Dat vind ik nou juist het leukste.

Voorbeeldje, grote drive-in besteld voor yuppenfeest, (tmocht wat kosten)
Zaaltje mini, en de zaalhouder zeggen: "U kunt alles op het biljart zetten, want dat doen alle disco's hier."
En wij dan: Dat past niet helmaal..... laugh :D

ander voorbeeldje:
jongenman van 40 komt naar je toe op een verjaardagsfeest van een vrijgezel die 35 word;
en zegt zonder enige waarschuwing vooraf: "Striptease muziek, nu!"
En jawel hoor, er komt een wuplse dame de hoek om die aangestalte maakt, waar de jongen zijn ouders, oma opa, en rest femailie bij zijn, om zich geheel te ontkleden en een lap-dance te doen op de bobbel in zijn broek laugh :D
In de snelheid gekozen nummer: I can help - Billy Swan,
Hilarisch, iedere keer op het pauzetje de naald weer aan het begin van de plaat zetten, en zo een optreden van 20 minuten focceren! razz :p

En zo heb ik er tientallen, misschien wel honderden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
15-3-2004 22:48
Inderdaad, al die dingen gebeuren nou eenmaal en komen een beetje met het werk mee. Je moet er dan wel mee omgaan, maar dat wil niet zeggen dat het zo leuk is.

Wat me echt irriteert zijn vaak de mensen die het geluid onderschatten. "Ach, paar boxjes en een microfoon". Maar vaak komt er veel meer bij kijken. En als ze dan zo naief erover bezig zijn stellen ze het ook uit alsof het iets is dat vanzelf wel goedkomt. Dan kun jij allemaal last-minute de boel gaan lopen regelen, omdat zij daar niet aan hebben gedacht.
Volgende keer Peter!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-3-2004 02:17

sylvia schreef:

Kortom, deal with it.
No way dat ik de shit van een ander op zou gaan staan te lossen.
Als een eigenaar uitbater of wie dan ook de zooi niet voor elkaar heeft draai ik me om en ben ik weg. Ik ben DJ en geen klusjesman die de zooi eerst moet fixen voor ie aan de slag kan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
16-3-2004 10:54
Hmmm ik vind improvisatie toch één van de grote talenten die je wel moet bezitten voor het drive in leven...Nooit zit alles mee, dat is voor zeker...

grtz,
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
16-3-2004 11:12
In willekeurige volgorde:

* Ouders die hun kinderen bij ons dumpen, en vervolgens aan het einde van de avond doodleuk langskomen zonder bedankje.
* Een organisatie die van ons een duidelijk stukje presentatie verwacht, maar vervolgens vergeet om voor ons de gehele avondindeling en teksten te kopieren. Wiens schuld is het dan?
* Pubers die tijdens schoolfeesten ongevraagd in je CD-koffers gaan staan neuzen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2004 12:19

Reind schreef:

sylvia schreef:

Kortom, deal with it.
No way dat ik de shit van een ander op zou gaan staan te lossen.
Als een eigenaar uitbater of wie dan ook de zooi niet voor elkaar heeft draai ik me om en ben ik weg. Ik ben DJ en geen klusjesman die de zooi eerst moet fixen voor ie aan de slag kan.
Wanneer je gevraagd wordt als 'mister dj', koptelefoon en collectie mee, setje draaien en na een uur weer wegwezen, dan kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen (soortement van dan). Maar wanneer je gevraagd wordt als drive, dus voor licht en geluid en alles wat daarbij komt kijken, dan staan klanten die voor het welslagen van hun feest voor de volle 100% afhankelijk zijn van jou wel heel raar te kijken wanneer je bij het minste of geringste je bullen weer pakt. Even zien of e.e.a. nog op te lossen is, lijkt mij dan niet meer dan normaal.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-3-2004 14:35
Maar ik heb geen drive inn.

Das nou 1 van de redenen waarom ik blij ben dat ik alleen het dj gebeuren doe.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
23-3-2004 09:52
over het algemeen: irritante mensen, bv. die denken dat zij alleen daar zijn (met playlist dus), maar vooral degene die aan je spullen zitten. Zo trok enkele weken geleden iemand, terwijl ik me omdraaide voor een plaat te pakken, de masterfader met 1 ruk volledig open. gevolg: 1 van de luidsprekerspoelen verbrand.

Reind, je hebt misschien iets tegen geluidsprofessionals, omdat ze het beter weten, maar ik heb nog meer iets tegen DJ's die geen bal geven om het materiaal van iemand anders. Een toonregelingsknop dient niet om op +12dB te draaien, terwijl heel de zaak al KEIhard speelt. Vervorming horen die kerels blijkbaar niet, vu-meters in het rood en clip-leds zijn er blijkbaar enkel voor de show.

Daarnaast, allerhande drank boven, naast, of op de apparatuur. Kan dodelijk zijn.

En last but not least, falende apparatuur, om wat voor reden ook. Heb zo een tijdje geleden 3 kwartier in de complete donker staan draaien. En dan zijn er nog mensen die verzoekjes komen doen laugh :D . Nu, dan los je het wel makkelijk op met een grapje: zeker meisje, graag zelfs, maar ik vind het vanzeleven niet. Nu, mijn mixen waren nog nooit zo goed denk ik. Het Stevie Wonder-effect zeker ? laugh :D
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)