Forum > Geluid

BEHRINGER B1800X set ? goed of niet

(92 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-1-2004 21:14
Het beste is om twee subs op een ep-2500 te zetten dus bij vier worden er dat twee aangezien de basjes anders toch wel te weinig krijgen ja.
Olé Olé heb nu ok AD!
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-1-2004 21:16

arjankippens schreef:

ik denk alleen dat een ep1500 behoorlijk moet werken, waarom neem je dan geen ep2500 die je minder belast? Gaat dat 4 1800xen op een ep 2500?
Sinds wanneer mag je een versterker niet meer goed op de staart trappen? Een fatsoenlijke versteker met clip limiters overleeft het echt wel hoor en je speakers ook als je maar oplet dat die clip leds niet te veel oplichten.
Olé Olé heb nu ok AD!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
16-1-2004 21:55
Waar het hier een beetje om gaat michael, is dat je heel veel bewering verpakt als een feit. Dat idee heb ik een beetje. En het is me meer dan eens maar niet duidelijk of het nu een feit is, of een mening.

Naar mijn mening heb je veel last van de roze "behringer" bril, maar dat terzijde.

Jij hebt dus blijkbaar wel de ep1500 naast een Crown gehad? Of niet. Geef gewoon de feiten, en blijf niet je beweringen rondspuien. Dan weten wij ook hoe we je verhalen kunnen opvatten.
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
17-1-2004 10:17
EP1500 bridged op de bassen werkt lekker !
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-1-2004 11:24

Michael schreef:

Niks persoonlijks victor maar mijn beweringen zijn wel onderbouwd. Als je dat niet vindt het zij zo. Alleen staat het iedereen vrij om zijn mening te uiten en dat is precies wat ik doe. Jij mag de crown een fijne amp vinden ik van niet. Ik breng hier alleen mijn mening uit als ik ook achter mijn bewering sta, bevalt je dat niet pech gehad.
Bewijs mij van het tegendeel en ik leg me erbij neer. Nog een vraag: Heb jij een crown xls versterker of heb je er al eens intensief mee gewerkt?
Nadeel van ervaringen met een beperkt aantal items PER PRODUCT is dat de waarneming zeer gekleurd kan zijn. Ik heb ooit eens een doos XTC's gekregen waarbij 3 van de 4 NIET goed werkten. Als dat m'n eerste doos zou zijn geweest dan had ik dus de conclusie kunnen trekken dat de XTC een onbetrouwbaar barrel is. Niets is echter minder waar!

De eerste 5 DJX-700's die ik binnen kreeg werkten prima EN hebben geen enkel probleem gegeven bij klanten. Als dit m'n enige test was geweest dan had ik dus de conclusie kunnen trekken dat de DJX-700 een goede betrouwbare mixer was. Niets is echter minder waar!

Jammer maar helaas... Pas in grote getalletjes kun je bepaalde trends gaan zien.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-1-2004 11:25

Michael schreef:

En kom nu aub niet aanzetten met speciale crossovers en limiters en processors want de gemiddelde drive-in heeft hier het geld niet voor of het verstand nog de kennis om hem goed te gebruiken.
Tja... We kunnen wel een auto kopen maar geld voor goed onderhoud is er even niet...

Da's de strekking van je verhaal! Koop dan liever wat minder spulletjes en zorg er WEL voor dat je budget overhoudt voor een cross-over (140 euro of zo) of een processor (al vanaf iets van 450 euro).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
17-1-2004 13:28
Een roze behringer bril heb ik niet. Er zijn genoeg behringer produkten waar toch echt mijn bedenkingen bij heb. Bij behringer zijn er ook weer een aantal prdukten die het bij mij overleven. De crown xls en de behringer ep-1500 zijn allebei getest dat klopt maar wel in combinatie met nog een berg meer amps.

Ik verpak niks als waarheid. Ik heb sommige ervaringen waar ik van overtuigd ben en het zo ook naar voren breng. Als ik iets niet zeker weet of twijfel zeg ik dat ook en reageer ook nooit als ik er niets van afweet of alleenmaar van ver horen zeggen door een geest.

Als ik naar een produkt kijk, kijk ik naar zijn prestaties, de mogelijkheden, betrouwbaarheid en prijs. Daarom ook mijn harde teksten hier. Voorbeeld de crown. Kost stukken meer dan een ep-1500 maar presteert niet beter (gebruikservaring) maar kost meer. Als je dan nog steed een crown xls wilt het zij zo maar adviseer hier specifiek een ep-1500 voor de toppen aangezien deze is uitgerust met een filter zodat ultrasone frequenties weg worden gefilterd wat weer de kwaliteit van de bass, het geluid en het vermogen ten goede komen + rekal heeft dan een matched set en is goedkoper uit. Als je het zo bekijkt is dit ook de beste keus voor hem. Jullie brengen het dan neer op zeuren ik kijk gewoon naar feiten en ervaring in dit geval en niet naar het promoten van behringer door een roze bril happy :). Nouja een klein roze brilletje dan razz :p laugh :D.

Dré: We praten hier over een budget set waar een processor echt volledig overbodig is vooral gezien de grootte van de set. Een crossover van behringer met limiters is dan al genoeg.

Breng enkele beweringen van mij maar eens aan en ik zal ze verder onderbouwen als je dat graag wilt en natuurlijk het staat iedereen vrij ommet mij te discussieren op msn. Voeg me maar toe happy :).
Als ik iets zeg sta ik er ook dubbel en dik erachter en als ik ongelijk krijg geef ik dat ook toe, maar ik kan lastig zijn ja wink ;) wie niet.

Niemand weet alles en zo profileer ik me hier absoluut niet want anders stond hier alles wel vol met postings van mij.
Olé Olé heb nu ok AD!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
17-1-2004 14:53
Niemand weet alles en zo profileer ik me hier absoluut niet want anders stond hier alles wel vol met postings van mij.
Nou, je verkoopt je kennis wel als de enige waarheid, moet ik zeggen.
Enne Crown vergelijken met Behringer, hoeveel van deze versterkers heb je op een rij gehad? 2 of 4, geen 20 neem ik aan?

En hoe test je? Een feestavondje staat bij jouw gelijk aan een test?
Een echte test om de betrouwbaarheid van een apm te testen is om hem 24 uur lang op zijn conitnue vermoegen (net onder de clip) te laten spelen, op zijn laagste impedantie zoals aangegeven bij de gegevens van een verstereker.
Als je dat dan dagen achtereen laat doorgaan, kom je er vanzelf achter dat er best wel verschillen zijn hoor.

Michael schreef:

Breng enkele beweringen van mij maar eens aan en ik zal ze verder onderbouwen als je dat graag wilt en natuurlijk het staat iedereen vrij ommet mij te discussieren op msn. Voeg me maar toe happy :).
Das aardig uitdagend, je leest tussen de regels door dat ze het eens moeten durven, en je zal worst van ze maken.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
17-1-2004 15:41

Tom schreef:

En hoe test je? Een feestavondje staat bij jouw gelijk aan een test?
Een echte test om de betrouwbaarheid van een apm te testen is om hem 24 uur lang op zijn conitnue vermoegen (net onder de clip) te laten spelen, op zijn laagste impedantie zoals aangegeven bij de gegevens van een verstereker.
Als je dat dan dagen achtereen laat doorgaan, kom je er vanzelf achter dat er best wel verschillen zijn hoor.
Wat is het nut hiervan? Wie laat zijn amp in de praktijk nou 24 uur lang spelen, op maximale belasting bij de laaste impedantie shocked 8O
Door internet beperkt
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
17-1-2004 16:21
mdat je dan pas een echt goed beeld krijgt van het kunnen van een versterker.
Een test van een paar uur zegt niet alles.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)