Forum > Geluid

SPL meting volgens nieuwe Belgische wetgeving

(115 reacties. Pagina 7 van 12)
Moderator(s): Dré
KevariumStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-1-2013
Laatste: 19-3-2013
Berichten: 1
15-1-2013 14:28
Blijkbaar is de NTI XL2 in "kit" vrij goedkoop te verkrijgen bij XXX (in YYY), weet alleen niet juist wat die allemaal inhoudt..
Edit Mod: Dré: Verwijzing naar bedrijf verwijderd op vermoeden van sluikreclame.
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
20-1-2013 22:40
Daarom dat we een mooie 10eazy gekocht hebben om de klanten te helpen.
Werkt als een trein. En Jeroen als je niet wil kopen kunt het altijd huren.
En tegen 100dB spelen op 60 min. Is erg hard.
De meeste zalen zijn iin overtreding. Bij boete weten ze dat ze gaan betalen. Als je ziet hoeveel dat kost is de keuze snel gemaakt.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
21-1-2013 07:28
Als ik iets zou inhuren is het MeTrao en niet 10Eazy. Op alle vlakken een superieur systeem dat niet eens meer kost qua aankoop.

De huurprijs van zo'n 10Eazy is, no offense, vrij duur tov wat het ding in aankoop moet kosten.

Tot nu toe lijkt een NTI XL2 het interessantst, alle nodig functionaliteit en maar de helft van de kostprijs van zowel MeTrao als 10Eazy.
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
21-1-2013 07:53
Klopt, goedkoper die laatste,maar daarom niet beter misschien. Voldoende grote display? Mensen rondom kunnen mee pieren op een mini schermpje.
Geen mogelijkheid voor tweede scherm voor de zaal.....is nog niet nodig maar zal er wel aankomen. Meeting op een manier die overeenkomt met de richtlijn van LNE . 3meter boven publiek voor de boxen en niet erachter , compensatie meting..afstanden van 10 meter kunnen overbruggen....in zalen ga je niet op het midden van de dansvloer een stukje afbakenen om de meting te plaatsen of wel? Dus goedkoop en praktisch?
Zijn verhuurbedrijven die hetzelfde verhuren en pak duurder zijn. Dus ?
Gelukkig leven we in een maatschappij van vrij mening.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
21-1-2013 08:04
NTI XL2 kan prima overweg met netwerkmetingen en is via usb aan te sluiten op de pc, kan daarmee ook op een extern scherm weergeven. Afstanden lijken mij geen probleem, de mic klik je er evengoed met XLR op dus die plaats je waar je hem wilt.
Los van de huurprijs biedt Metrao meer gemak en functies voor een vergelijkbare prijs, dus moest ik iets dergelijks zoeken zou ik na ze beiden bekeken te hebben geen 10Eazy nemen.

En nu vragen er nog bedrijven een stuk meer ja, omdat quasi niemand het had. Dankzij Schauvliege is het aanschaffen van een dergelijk systeem dé hype, maar eenmaal gemeentes en de provincies ze zelf voor een appel en een ei gaan aanbieden stuikt die markt evenzeer in.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
21-1-2013 11:52
Ga morgen naar een infosessie van Metrao.Er gaat iemand van de gemeente mee om eventueel 2 toestellen aan te kopen.
Gemeente heeft een budget van 3500€ + subside vrijgemaakt zal zien hoe ver ze er mee komen.
Deze toestellen zullen later gratis in bruikleen gegeven worden aan jeugdverenigingen en v.z.w.Niet aan particulieren.
Denk niet dat aankoop voor ons dan nog rendabel kan zijn.
Wat er gaat gebeuren met karnaval weet ik ook niet dan staat in bijna elk café een DJ te draaien,moet dan overal gemeten worden?
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
Berichten: 384
21-1-2013 19:16
Ja meting nodig als je al naar 95 dBa gaat....leestde berichtgeving van LNE op hun webstek. Staat er duidelijk in. En dat het aankopen misschien niet nuttig is , lijkt het mij gemakkelijk als je het aan de klant kunt aanbieden.
Goesting is koop. Gratis bij uitleendienst noem ik oneerlijke concurrentie. Zo ben ik ook tegen de fietsverhuur door stad Antwerpen. Firma's die fietsen verhuren zijn waarschijnlijk failliet. Steden en gemeentes moeten zich bezig houden met bestuur niet met uitleendiensten......stel u voor dat ze auto's gaan verhuren.
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
21-1-2013 20:16
Ik ben er niet tegen, zeker niet in dit geval. De politiek verplicht hier elke kleine vereniging de zelfde zieke investering te doen als een festival waar 150.000 man naar komt. Buitenproportioneel en een aderlating voor een feestje waar 100 personen naartoe komen. Dan moet de politiek ook maar tussenbeide komen zodat niet elk klein festival of poppodium de deuren mag sluiten. Daarnaast bieden ze het ook enkel aan aan lokale verenigingen en niet aan commerciële organisaties, dus voor verhuurbedrijven is er geen probleem.

En leuk dat je het kan aanbieden aan de klant, maar er gaan er volgens mij veel slikken en afhaken als ze horen dat ze 150EUR moeten leggen voor enkel de geluidsmeting. Dat, of het alomvertegenwoordige "je hebt het toch, dan kan je het toch evengoed meenemen"

Met 3500EUR gaan ze er niet komen voor 2 Metrao's hoor, eentje zal wel lukken. Hou me alleszins op de hoogte als je wil, zit op de NAMM dus kon er niet naartoe gaan :(
2x NTI XL2 zal wel in dat budget passen.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
22-1-2013 08:49

Martin518 schreef:

Gratis bij uitleendienst noem ik oneerlijke concurrentie.
Dat is het zeker en het gaat niet alleen om een geluidsmeter.
Toen ik enkele weken geleden ergens een setje monitors moest afleveren bekeek ik de aanwezige P.A.
Allemaal tip top materiaal,gratis van de prov.uitleendienst.Nochtans was de inrichter een privé persoon
maar deze geeft één of andere karnaval of jeugdvereniging wat euro's en deze zetten er in ruil hun naam onder.
Met 3500EUR gaan ze er niet komen voor 2 Metrao's hoor, eentje zal wel lukken
Komt wel nog subside bij + eventuele kortingen indien meerdere stuks aangekocht worden.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-1-2013 16:15
dan zal het wel lukken :)

weet je wat pas écht oneerlijke concurrentie is? de provincie vlaams brabant betaalt hier in de gemeente 50% van de factuurprijs terug als je werkt met een door hun "geselecteerde" firma, die dan gewoon lekker een extra hoog tarief aanrekent.
het punt dat je daar aanhaalt is inderdaad wel een pijnpunt, er mag gerust heel wat meer controle zijn van het effectieve gebruik van het leenmateriaal want dat is niet de bedoeling. ik ben er echter an sich niet tegen dat het bestaat want voor veel kleine verenigingen is het gewoon niet te bekostigen zodat het nog de moeite is qua opbrengst om iets te organiseren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)