Forum > Licht

Showtec Showdesigner

(146 reacties. Pagina 7 van 15)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-5-2009 16:05

Martijn schreef:

Inderdaad transparant programmeren. (Is volgens mij ook voor het eerst dat dat kan op low-budget tafels)
Kan een Showmaster 24 of een Behringer LC-2412 natuurlijk zelfs (kun je prima 2 simpele scans mee programmeren, met losse dim/kleur/gobo chases tegelijk).
Je schuift de faders eenmalig op en neer op het betreffende kanaal mee te proggen. Dat hoeft niet per stap. Zet je (nadat het kanaal op 50% is geprogrammeerd) de fader op 0, dan wordt dus ook waarde 0 meegeprogt. Wil je dat niet, dan kun je met de releaseknop (knop indrukken en fader nogmaals bewegen) ervoor zorgen dat die kanalen niet mee worden geprogrammeerd. Het layeren van scenes of chases werkt dus alleen bij kanalen die in een of meerdere stappen niet meegeprogrammeerd zijn; de fader gewoon op 0 zetten volstaat dan dus niet.
Dus alle kanalen zijn LTP?!?!?!?
Light Image
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
26-5-2009 21:12

JeroenVDV schreef:

Martijn schreef:

Inderdaad transparant programmeren. (Is volgens mij ook voor het eerst dat dat kan op low-budget tafels)
Kan een Showmaster 24 of een Behringer LC-2412 natuurlijk zelfs (kun je prima 2 simpele scans mee programmeren, met losse dim/kleur/gobo chases tegelijk).
Klopt, maar dan krijg je weer het gezeik met de fade-time die alle kanalen beïnvloed. Het ging mij om een fatsoenlijke sturing voor intelligent die overweg kan met het over elkaar leggen van chases. (Niet te verwarren met meerdere chases tegelijk afspelen, ondanks dat kan een Lightdesk niet overweg met meerdere chases voor afzonderlijke fixtures)
Dus alle kanalen zijn LTP?!?!?!?
Yes. Een chase voor de parren afspelen en met de faders een background maken is er niet bij dus. Maar zo duur is het tafeltje (absoluut) niet. Voor het geld zeker de moeite waard, maar blijf hem ook gewoon zien als verlengde van de andere Showtec controllers en niet als een serieus alternatief voor A-merk desks (met dito prijzen).

Ik zag trouwens dat Elation ook met 2 nieuwe controllers komt. Ze zien eruit als Scenesetters, maar hebben een fatsoenlijk display, shapegenerator, een zooi playbacks (met faders), VGA uitgang etc. Adviesprijs zit op 1050 euro incl BTW voor het kleine model, de grote broer kost de helft meer. Dat zou dan iets meer in de buurt mogen komen van een serieuze tafel, al zit je dan wel al op het dubbele van de prijs van een SC-1616 (De letters voor "Showdesigner 512" waren op ofzo)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
3-6-2009 18:06
En, is er al meer nieuws over hoe het allemaal werkt?
Mr. Jameson...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-6-2009 02:08
Heb je specifieke vragen dan? Een redelijk deel is in voorgaande posts al aan bod gekomen. De FX-engine, palettes en cuelists wijzen zichzelf wel.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JahStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 3-7-2009
Berichten: 12
2-7-2009 17:50
ik wil ook op de showdesigner een show doen maar
ik gebruik voornamelijk scene voor bv frond.

dit programeer ik dan onder een knopje.
maar als ik die terug roep kan dat alleen maar in een klap aan en niet faden?
heeft iemand hier een oplossing voor?
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
3-7-2009 11:54

jah schreef:

ik wil ook op de showdesigner een show doen maar
ik gebruik voornamelijk scene voor bv frond.

dit programeer ik dan onder een knopje.
maar als ik die terug roep kan dat alleen maar in een klap aan en niet faden?
heeft iemand hier een oplossing voor?
Je kan hierbij twee dingen doen:
Met de schuiven live ingrijpen, dus zonder scenes of chases.
Of alle scenes op laag niveau programmeren en live het niveau hetzelfde laten of deze verhogen.

Correct if I'm wrong.

Groeten, Jan-Paul
JahStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 3-7-2009
Berichten: 12
3-7-2009 14:06
oke dat zou kunnen.

iki ben vergeten te zeggen dat er buiten 12 ch frond ook 16 led parren en 4 led mh op zitten.
waarmee ik voornamelijke standjes wil maken
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
3-7-2009 14:53

jah schreef:

oke dat zou kunnen.

iki ben vergeten te zeggen dat er buiten 12 ch frond ook 16 led parren en 4 led mh op zitten.
waarmee ik voornamelijke standjes wil maken
Een paar pagina's terug werd deze vraag ook gesteld ashamed :$ , hierbij werd als antwoord gegeven dat je het front opde schuiven kon zetten en de ledparren en mh's op standen/buttons.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
6-7-2009 12:50
Front kanalen naar 1 vd 3 master faders zetten. Geen oplossing waarvoor je een creatieve brein voor hoeft te hebben, wel 2 werkende ogen wink ;)
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
29-7-2009 16:41
Eerste probleem met mijn net nieuwe showdesigner 1024..

De draaiknoppen werken niet hoe het zou moeten. Ze springen bij het draaien erg vaak terug naar een getal waar ik al langs ben geweest. Ik vermoed een soort los contact oid. Op het schermpje knipperen ook pixels of hoe heten die miniscule vakjes?

Heb hem sinds gisteren, het was een B-stock product dat zo goed als nieuw zou zijn.
8 augustus heb ik hem nodig, en ben bang dat als ik hem opstuur dat ik hem dan niet voor die tijd terug heb.
Freelance diensten & LED Design

Terug naar forum Reageer (zonder quote)