Forum > Licht

Ledpar of Par met lampje ?

(71 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-3-2008 02:43

Dré schreef:

JeroenVDV schreef:

Dat vind ik dus ook interessant om te zien.
Ik ben er mee bezig... Maar moet ik nu, ter vergelijk, een NSP par (9 graden) of MFL par (15 graden) nemen? De JB LED Par is immers 15 graden (net als de MFL par die veruit het meest gebruikt wordt) dus zou het vergelijk het eerlijkst zijn op die manier.
Ik ben wel benieuwd naar een verglijk met MFL, vooral omdat de meeste fourbars toch met MFL-lampje's uitgerust zijn, het verglijk zo eerlijk blijft en het eerder genoemde frost'je.
Maar dat is MIJN mening...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-3-2008 19:53

Roytje schreef:

Ik ben wel benieuwd naar een verglijk met MFL, vooral omdat de meeste fourbars toch met MFL-lampje's uitgerust zijn, het verglijk zo eerlijk blijft en het eerder genoemde frost'je.
Persoonlijk vind ik MFL voor discowerk maar lelijk, liever wat nette beams die ik tenminste leuk kan stellen dan die MFL meuk. Uitlichten is een ander verhaal uiteraard (maar aangezien het hier grotendeels over disco gaat, snap ik niet wat je met MFL moet..).
Light Image
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-3-2008 20:22
Ligt inderdaad erg aan de toepassing. Voor een strakke lichtshow met veel rook onder een trussje is een MFL lamp inderdaad lang niet zo mooi (lelijk is overdreven) en daarvoor gaan er hier dan ook raylights mee.

Sta je echter met een simpel dj-setje met 2 fourbarretjes op een bruiloft of whatsoever, je kent het wel (en dat lijkt me juist de toepassing waarbij LED's intressant zijn), dan ga ik toch voor MFL. Vooral omdat je een ruimte dan volledig kunt kleuren en je met 8 parretjes toch een wat groter effect krijgt.
Maar dat is MIJN mening...
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
4-3-2008 09:31
De Anmingli LED PAR64 geeft een hele goede lichtopbrengst!! (vele malen hoger dan goedkope showtec/eurolite parren)
Met een redelijk goede bundel (bundel is te zien met rook)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 5-8-2024
Berichten: 13463
4-3-2008 09:44

JeroenVDV schreef:

Roytje schreef:

Ik ben wel benieuwd naar een verglijk met MFL, vooral omdat de meeste fourbars toch met MFL-lampje's uitgerust zijn, het verglijk zo eerlijk blijft en het eerder genoemde frost'je.
Persoonlijk vind ik MFL voor discowerk maar lelijk, liever wat nette beams die ik tenminste leuk kan stellen dan die MFL meuk. Uitlichten is een ander verhaal uiteraard (maar aangezien het hier grotendeels over disco gaat, snap ik niet wat je met MFL moet..).
In dit geval komen de opgegeven bundels het meest overeen. Daarnaast is de MFL veruit (echt VERUIT) de populairste Par-56 lamp (bijna in een verhouding 10:1 ten opzichte van de rest). Ik zal dus in eerste instantie gaan vergelijken met een MFL.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-3-2008 09:46

Dré schreef:

In dit geval komen de opgegeven bundels het meest overeen. Daarnaast is de MFL veruit (echt VERUIT) de populairste Par-56 lamp (bijna in een verhouding 10:1 ten opzichte van de rest).
Geloof ik onmiddelijk, wil niet zeggen dat het mooi is, of dat ik het mooi vind wink ;)
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
4-3-2008 11:40
heb ik zelf ook. (12X par 65 mfl)

maar denk dat het toch een mix lueker is. dus een botex bar met bijvoorbeeld 2X mfl maar ook 1 narrow spot en 1 verry narrow spot

is natuurlijk ook luek. of het mooi is? meningen verschillen. ik vind van wel.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-3-2008 11:41

watje schreef:

maar denk dat het toch een mix lueker is. dus een botex bar met bijvoorbeeld 2X mfl maar ook 1 narrow spot en 1 verry narrow spot

is natuurlijk ook luek. of het mooi is? meningen verschillen. ik vind van wel.
Ik vrees dat dat echt een rommeltje wordt, maar inderdaad; meningen verschillen. De één wil z'n zaal in een kleur kunnen zetten met een paar parretjes, en daarmee z'n publiek verblinden, de ander wil mooie gerichte beam-effecten creeren die toch ook echt wel de ruimte verlichten (maar minder dan bij MFL's).
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-3-2008 22:56

Dré schreef:

Daarnaast is de MFL veruit (echt VERUIT) de populairste Par-56 lamp (bijna in een verhouding 10:1 ten opzichte van de rest).
Ah, dan ben ik dus die ene....Tja, er moet er toch een dwarsliggen laugh :D
Ik gebruik parren al zo weinig , en wat ik gebruik is dan ook nog NSP. (300W)
(uiteindelijk was in een vergelijk de lichtbundel van dat type het sterkst, en dat is dus de reden dat ik destijds heb gekozen voor NSP)

Extra toegevoegde lampen zijn overigens wel MFL, toen ik lampen bestelde was ik er namelijk niet geheel zeker van of ik nu NSP of MFL gebruikte.....

@Watje
Ik mix dus ook wel NSP/MFL en uiteindelijk zie je er geen donder van.
Gebruik Pale gold (152) nieuwe kleur word overigens Cosmetic Silverrose (186).
Op zich haal ik de bundels ook niet uit de parren. (daarvoor gebruik ik scans, MH's of colourchangers)

Martin.
kvm entertainment
DirkgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 56
3-5-2008 22:52
Ik vind een par met lamp mooier omdat:
- Je een mooie straal krijgt
- hij mooier aan en uit gaat

(mijn mening)

Het zal best zijn dat led parren handiger zijn,
Ik blijf mijn eigen vertrouwde parren gebruiken
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)